Ξημερώματα Τετάρτης στο αεροπλάνο για το Μόναχο και μετά οδικώς στο Ινγκολσταντ, τη γενέθλια πόλη της Audi, για την πρώτη γνωριμία με το νέο A4 –Sedan και Avant. Ο χώρος της πριβέ στατικής –χωρίς την ευκαιρία οδήγησης –παρουσίασης φυλάσσεται αυστηρά. Παραδίδουμε κινητά τηλέφωνα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να εγκλωβίσει στον φακό του τα νέα Audi ώστε να τηρηθούν οι προθεσμίες δημοσίευσης των φωτογραφιών. Η σκηνοθεσία είναι άψογη, το ίδιο και το σκηνικό. Δύο φωτογραφικά στούντιο, ένα για κάθε αυτοκίνητο, και το… σεμινάριο αρχίζει, σχεδόν τρεις μήνες πριν από την επίσημη πρεμιέρα των νέων A4 στην έκθεση της Φρανκφούρτης.
Τότε περίπου θα έχουμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε για πρώτη φορά, ενώ τον Νοέμβριο και οι δύο εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ταυτόχρονη διάθεσή τους θα συμβεί για πρώτη φορά, απόδειξη της σημασίας που δίνει η Audi σε αυτές σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία.
Ορισμένες αισθητικές ομοιότητες με το προηγούμενο μοντέλο είναι μάλλον αναμενόμενες αλλά δεν σημαίνουν τίποτα. Το νέο A4 είναι εντελώς καινούργιο, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις (μήκος 4,73 μ., πλάτος 1,84 μ. και ύψος 1,43 μ. στην έκδοση Sedan) και μεταξόνιο 2,82 μ. Ωστόσο τα σημαντικά μεγέθη είναι αυτά: οι αεροδυναμικοί συντελεστές (0.23 και 0.26 για Sedan και Avant αντίστοιχα) και το μειωμένο ως και κατά 120 κιλά βάρος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Τα δύο αυτά μεγέθη εκφράζουν τον κυρίαρχο ρόλο της τεχνολογίας στο νέο A4, που θα διατίθεται αρχικά με τρεις βενζινοκινητήρες TFSI (150, 190, 252 ίππων) και τέσσερις diesel TDI (150, 190, 218 και 272 ίππων), ενώ για πρώτη φορά στην γκάμα του θα υπάρχει το μοτέρ βενζίνης 1,4 λίτρων απόδοσης 150 ίππων, με θεωρητική κατανάλωση 4,9 λίτρα και εκπομπές CO2 114 γραμμ./χλμ. Ωστόσο, οι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων ανήκουν στο A4 2.0 TDI ultra με 95 γραμμ./χλμ. και 3,7 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση πετρελαίου.
Σε ό,τι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες η Audi δεν πρόκειται να τοποθετήσει στο A4 μοτέρ χαμηλότερου κυβισμού από 2,0 λίτρα, αλλά στο μέλλον η λιγότερο ισχυρή έκδοση θα αποδίδει 122 ίππους.
Ανάλογα με την έκδοση ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή αυτόματου S tronic επτά σχέσεων, ενώ το αυτόματο multitronic οκτώ ταχυτήτων συνδυάζεται αποκλειστικά με τον κορυφαίο τρίλιτρο πετρελαιοκινητήρα 3.0 TDI.
Στον θάλαμο επιβατών η νέα αρχιτεκτονική επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας, χωρίς ωστόσο να συναντάμε τα κορυφαία μεγέθη της κατηγορίας, πέρα από τα 505 λίτρα του χώρου αποσκευών στο Avant.
Αναπόφευκτα πάντως το Α4 μπορεί να χαρακτηριστεί Α8 υπό κλίμακα σε επίπεδο διαθέσιμων υποσυστημάτων, είτε αυτά αφορούν την ασφάλεια (αποφυγή συγκρούσεων ακόμη και σε διασταύρωση, Stop&Go cruise control, ασφαλής έξοδος από χώρους στάθμευσης, αναγνώριση λωρίδας, περιμετρική ορατότητα μέσω καμερών) είτε την άνεση και την ψυχαγωγία (ανασχεδιασμένο σύστημα MMI με οθόνη 8,3 ιντσών, virtual cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, Wi-Fi hotspot και ηχοσύστημα Β&Ο 3D στις κορυφαίες εκδόσεις).
Οι τιμές πώλησης του A4 στη Γερμανία ξεκινούν από περίπου 31.000 ευρώ, ενώ οι αντίστοιχες για την ελληνική αγορά θα γίνουν γνωστές τον Αύγουστο. Μένει πια να δούμε πώς η μείωση του βάρους και η νέα ανάρτηση πέντε συνδέσμων στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, οι επιλογές προγραμμάτων οδήγησης μέσω του συστήματος «drive select» και η ύπαρξη τετρακίνησης στις εκδόσεις quattro έχουν διαφοροποιήσει την οδηγική εμπειρία που παρέχει το A4.

Μικρά νέα

Από τον ερχόμενο Οκτώβριο θα ξεκινήσουν στο Λονδίνο – μια από τις 24 πόλεις παγκοσμίως με λεωφορεία μηδενικών ρύπων ως το 2020 – τα δρομολόγια του πρώτου διώροφου ηλεκτρικού λεωφορείου αστικών συγκοινωνιών. Με χωρητικότητα 81 επιβατών και αυτονομία 260 χλμ., το νέο «double decker» εξελίχθηκε στην Κίνα σε διάστημα 14 μηνών.


Volvo S90 το 2016

Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το XC90 θα είναι το νέο premium sedan της Volvo που αναμένεται στις εκθέσεις της την επόμενη χρονιά. Διαθέσιμο αποκλειστικά με τους δίλιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου Drive-E, το S90 θα διατίθεται και ως plug-in υβριδικό με ισχύ 407 ίππων.
Νέο Leaf από τη Nissan

Ετοιμη να παρουσιάσει πριν από την έκθεση της Φρανκφούρτης, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, τη νέα γενιά του ηλεκτροκίνητου Leaf είναι η Nissan. Πέρα από τις στοχευμένες αισθητικές αλλαγές και την αναβαθμισμένη ποιότητα, το best-seller της Nissan θα διαθέτει νέα μπαταρία λιθίου – ιόντων 30kWh με αυτονομία 165-200 χλμ.
Χωρίς turbo το νέο MX-5

Με την πεποίθηση ότι η οδηγική εμπειρία και η αίσθηση στον δρόμο είναι σημαντικότερες από τη διαθέσιμη ισχύ, ο επικεφαλής εξέλιξης του νέου Mazda MX-5 Nobuhiro Yamamoto απέρριψε τα σενάρια δημιουργίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων τονίζοντας ότι οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ταιριάζουν γάντι σε μοντέλα σαν το ιαπωνικό roadster.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ