Σε μια χρονιά γεμάτη SUV για τη Mercedes-Benz, η νέα GLC καλείται όχι μόνο να διαδεχθεί την απερχόμενη GLK αλλά και να σταθεί από πλευράς μεγέθους ανάμεσα στις GLA και GLE, αποκαλύπτοντας ήδη από το όνομά της τη σχέση της με τη C-Class.
Μοιράζεται μαζί της την ίδια πλατφόρμα και αρκετά από τα μηχανικά της μέρη, αλλά αναπόφευκτα είναι πιο ευρύχωρη και σαφώς ικανότερη σε κάθε είδους οδόστρωμα, καθώς θα διατίθεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC.
Αυτή η ικανότητα αποτυπώνεται και στην εμφάνισή της που απέχει πολύ από την κιβωτοειδή GLK και παρέχει στους υποψήφιους αγοραστές τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ τριών προτάσεων –την πολυτελή Exclusive, τη σπορτίφ AMG Line και την περιπετειώδη Off-road, η οποία προσφέρει μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, διαθέτοντας την κατάλληλη προστατευτική ποδιά κάτω από το αμάξωμα.
Με μήκος 4,656, πλάτος 1,890 και ύψος 1,639 μέτρα η GLC ξεπερνά τον ανταγωνισμό της σε πακέτα εξοπλισμού, παρέχει περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης από το Q5 και την X3 και εξασφαλίζει ένα διόλου ευκαταφρόνητο χώρο αποσκευών με όγκο 550 λίτρα, μέγεθος που μπορεί να αυξηθεί αν οι πλάτες των διαιρούμενων σε ποσοστό 40:20:40 πίσω καθισμάτων αλλάξουν κλίση και να φτάσει στα 1.600 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωσή τους, πατώντας απλώς ένα κουμπί στο πορτμπαγκάζ.
Σχεδόν αυτονόητα ο θάλαμος επιβατών είναι πανομοιότυπος με εκείνον της C-Class: η τύπου tablet οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ελέγχεται μέσω περιστροφικού διακόπτη και επιφάνειας αφής που βρίσκονται ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού – συνοδηγού ενώ η πανοραμική γυάλινη οροφή στον προαιρετικό εξοπλισμό διευρύνει την αίσθηση του χώρου κυρίως στα πίσω καθίσματα.
Προαιρετικά η GLC διατίθεται και με αερανάρτηση –για πρώτη φορά στην κατηγορία της –Air Body Control χάρη στην οποία η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος μειώνεται κατά τέσσερα εκατοστά για ευκολότερη φόρτωση ή αυξάνεται κατά πέντε εκατοστά σε συνδυασμό με το πακέτο Off-Road Engineering που προσφέρει πέντε προ-διαμορφωμένα προγράμματα οδήγησης εκτός δρόμου και δυνατότητες ρυμούλκησης, ανάβασης, αποκόλλησης και κίνησης σε πάγο.
Υπάρχει επίσης το σύστημα οδήγησης πέντε σταδίων Dynamic Select στο οποίο το Air Body Control αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος εξασφαλίζοντας δυναμικότερα οδηγικά χαρακτηριστικά.
Σε αυτό το ζητούμενο θα συμβάλει ασφαλώς και η μείωση του βάρους κατά 80 κιλά, ξεκινώντας από τα 1.735 κιλά, με προφανή οφέλη και στην κατανάλωση καυσίμου. Οι τετρακύλινδροι turbo κινητήρες της GLC είναι 19% πιο οικονομικοί σε σχέση με εκείνους της GLK αποδίδοντας 211 ίππους στη μοναδική έκδοση βενζίνης GLC 250 4MATIC των 1.991 κ.εκ. και των 48.850 ευρώ στην ελληνική αγορά. Ενας πετρελαιοκινητήρας 2.143 κ.εκ. αποδίδει 170 (GLC 220 d 4MATIC) και 204 ίππους (GLC 250 d 4MATIC) με τιμές πώλησης 52.500 και 53.150 ευρώ αντίστοιχα.
Κοινός παρονομαστής όλων είναι το νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων 9G-Tronic το οποίο αντικαθίσταται από το επτάρι 7G-Tronic στην plug-in υβριδική έκδοση GLC 350 e 4MATIC που συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1.991 κ.εκ. και ηλεκτρικό μοτέρ με συνολική απόδοση 320 ίππους, μέση κατανάλωση 2,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 60 γραμμ./χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση θα διατίθεται από τα τέλη του 2015, άρα μάλλον δεν θα είναι διαθέσιμη ούτε στην οδηγική παρουσίαση της GLC που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Ιουλίου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ