Η στιγμή της αλήθειας για το XC90 έχει πια φτάσει καθώς μετά τις διεθνείς διακρίσεις για τη σχεδίασή του και τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει –τα πιο προηγμένα παγκοσμίως σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής –το σουηδικό SUV κυκλοφορεί πλέον και στη χώρα μας, με τις παραγγελίες να ενισχύονται διαρκώς και τη Volvo να αποκομίζει οφέλη από την έμπνευσή της να εφοδιάσει το κορυφαίο μοντέλο της αποκλειστικά με τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 2,0 λίτρων.
Η πρακτική αυτή εναρμονίζεται πλήρως με το επιθυμητό από τους υποψήφιους αγοραστές downsizing στον κυβισμό των κινητήρων, ακόμη και σε κατηγορίες όπως αυτή όπου η τιμή πώλησης ενός μοντέλου δεν υπήρξε ποτέ το βασικό κριτήριο για την επιλογή του.
Οι δίλιτροι κινητήρες Drive-E του XC90 συνδυάζονται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και αποδίδουν, μεταξύ άλλων, 190, 254 και 407 ίππους στις εκδόσεις D4, T5 και T8 Twin Engine που είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία σε τιμές από 60.450 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.
Ωστόσο τα πρώτα XC90 που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους φέρουν το διακριτικό D5, με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα να αποδίδει 225 ίππους και 470 Nm ροπής καταναλώνοντας 5,7 λίτρα / 100 χλμ. Σύντομα θα είναι διαθέσιμη και η έκδοση T6 με βενζινοκινητήρα 320 ίππων, 400 Nm ροπής και κατανάλωση 7,7 λίτρα / 100 χλμ.
Ολες οι εκδόσεις του σουηδικού μοντέλου διαθέτουν σύστημα τετρακίνησης εκτός από την D4, στη βάση της γκάμας του XC90, η οποία αποτελεί τη μόνη δικίνητη επιλογή.
Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου είναι η T8 Twin Engine, πρωτίστως λόγω της υβριδικής τεχνολογίας που συνδυάζει δίλιτρο βενζινοκινητήρα στον μπροστινό άξονα με ηλεκτροκινητήρα στον πίσω, αποδίδοντας συνδυαστικά 407 ίππους, 640 Nm ροπής και κατανάλωση μόλις 2,1 λίτρα / 100 χλμ., αριθμός υποδειγματικός για το μέγεθος του XC90.
Αυτό το μέγεθος επιτρέπει την επιλογή μεταξύ πενταθέσιας και επταθέσιας διάταξης σε όλες τις εκδόσεις πλην της Τ8 που είναι αποκλειστικά επταθέσια, με την τρίτη σειρά καθισμάτων να φιλοξενεί άνετα ακόμη και ενηλίκους με ύψος ως 170 εκατοστά.
Τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού Kinetic, Momentum, Inscription και R-Design διαμορφώνουν τις τιμές πώλησης από 60.450 ως 94.250 ευρώ, με τα δύο τελευταία να έχουν ακριβώς το ίδιο κόστος αλλά διαφορετικό προσανατολισμό –πολυτελέστερο το Inscription, περισσότερο σπορ το R-Design.
Μιλώντας για πολυτέλεια, το XC90 είναι αναμφισβήτητα το πολυτελέστερο μοντέλο στην ιστορία της Volvo συνδυάζοντας δέρμα, ξύλο ή μέταλλο με χειροποίητες λεπτομέρειες, επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο και χειριστήρια εκκίνησης/παύσης λειτουργίας του κινητήρα και ρύθμισης έντασης του ήχου κατασκευασμένα με αδαμαντοκοπή.
Στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου ανεξαρτήτως έκδοσης ανήκει και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία διασυνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ή 12,3 ιντσών. Μέσω αυτής ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου μεταβαίνοντας από τη μία στην άλλη με οριζόντιες και κάθετες κινήσεις, όπως συμβαίνει στα smartphones.
Παράλληλα με τον πλήρη βασικό εξοπλισμό προσφέρονται επίσης στοιχεία όπως το πακέτο συστημάτων ασφαλείας Intellisafe Pro Pack (1.985 ευρώ), το Head-up Display (1.470 ευρώ) αλλά και το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με ενισχυτή 1.400 W και 19 ηχεία, στην τιμή των 3.745 ευρώ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ