Λίγες μέρες πριν από την πολυαναμενόμενη έκθεση ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας και βιντεοπαιχνιδιών E3, στο Λος Αντζελες (16-18 Ιουνίου), η Oculus – του ομίλου Facebook – παρουσίασε την τελευταία εκδοχή του «σκάφανδρου» εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift, το οποίο πρόκειται να διατεθεί στο καταναλωτικό κοινό στις αρχές του 2016.

Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, το «φρέσκο» Oculus Rift θα συνοδεύεται από ένα ασύρματο χειριστήριο του Xbox One, ανακοινώνοντας έτσι τη συνεργασία της με την Microsoft. Παράλληλα αποκάλυψε ένα πρότυπο ενός νέου συστήματος ελέγχου, του Oculus Touch, το οποίο θα είναι ικανό να μεταφέρει τις κινήσεις των δαχτύλων του χρήστη στον εικονικό κόσμο.

Νέο φουτουριστικό σύστημα χειρισμού ενόψει

Το νέο σύστημα θα αποτελείται από δύο χειριστήρια (ένα για κάθε χέρι) τα οποία θυμίζουν λαβές. Η παρουσίασή τους πραγματοποιήθηκε από τον ιδρυτή της Oculus, Πάλμερ Λάκι. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα καινοτόμα χειριστήρια θα επιτρέπουν στον χρήστη να μεταχειρίζεται αντικείμενα μέσα στους εικονικούς κόσμους, στους οποίους θα «βουτάει» κάθε φορά και να χρησιμοποιεί επικοινωνιακές χειρονομίες. Στόχος της εταιρείας ήταν η δημιουργία μιας συσκευής ελέγχου που θα επιτρέπει στον χρήστη να… απλώσει το χέρι του στην εικονική πραγματικότητα.

«Όταν παίζεις ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας, πρέπει να είσαι σε θέση να πιάσεις π.χ. ένα όπλο από το τραπέζι και να πυροβολήσεις, να το πετάξεις κτλ. αβίαστα» ανέφερε ο ίδιος.

Ο ιδρυτής της Oculus, Πάλμερ Λάκι, κατά την παρουσίαση των καινοτόμων χειριστηρίων

Μια σειρά από αισθητήρες θα είναι σε θέση να «διαβάζουν» και να αναγνωρίζουν διάφορες χειρονομίες που θα μεταφράζονται σε επικοινωνία. «Κουμπιά και αναλογικοί μοχλοί υπάρχουν ακόμα στον χώρο του gaming για κάποιο σκοπό» προσέθεσε ο Λάκι, υπογραμμίζοντας ότι το Oculus Touch θα διαθέτει δύο βασικά κουμπιά ενώ θα προσφέρει στον χρήστη απτική διάδραση.

Oculus και Microsoft

Η συνεργασία της Oculus με τη Microsoft, πέρα από την χρήση του ασύρματου χειριστηρίου του Xbox One, σημαίνει ότι οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν παιχνίδια της συγκεκριμένης κονσόλας με το Oculus Rift, σαν να τα έπαιζαν σε μια τεράστια οθόνη home cinema.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, ήταν παρών και ο επικεφαλής του gaming τμήματος της Microsoft, Φιλ Σπένσερ, ο οποίος παρόλα αυτά, δεν αναφέρθηκε καθόλου στο αν θα κυκλοφορήσουν τίτλοι VR του Xbox One, προκειμένου οι χρήστες του Oculus Rift να είναι σε θέση να… βουτήξουν στα βαθιά.

Στιγμιότυπο από το event στο Σαν Φρανσίσκο

Η εταιρεία Oculus VR, αγοράστηκε από το Facebook το 2014 έναντι δύο δισ. δολαρίων (περίπου 1,7 δισ. ευρώ), παρά το γεγονός ότι η συσκευή της δεν είχε φτάσει στην εμπορική της φάση. Το Facebook θεωρεί ότι η εικονική πραγματικότητα αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα στον χώρο της τεχνολογίας μετά από την επέλαση των smartphones και για τον λόγο αυτόν αποφάσισε να επενδύσει σε κάτι τέτοιο.