Καταγράφοντας τη σημαντικότερη ποσοστιαία αύξηση ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2014 (13,3%), Renault και Dacia αποδεικνύουν ότι, πέρα από το πεδίο της τεχνολογίας που η πρώτη κληροδοτεί στη δεύτερη, μπορούν να συμπληρώνουν η μία την άλλη προς όφελος του κοινού ταμείου.
Από τις 788.211 πωλήσεις του 2013 η Renault μέτρησε 863.236 το 2014 (+9,4%) αφήνοντας την Dacia στις 359.141 ταξινομήσεις την περασμένη χρονιά έναντι 289.795 το 2013 (+23,9).
Η συνολική τους επίδοση συντηρεί την κεκτημένη αισιοδοξία που χαρακτηρίζει τους τελευταίους μήνες τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και επιτρέπει στη Renault να δώσει στη δημοσιότητα τη Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου τις πρώτες φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Renault Kadjar, του νέου μεσαίου μεγέθους SUV της, που βασίζεται στο Nissan Qashqai, το best seller της κατηγορίας στην Ευρώπη το 2014 με 203.549 ταξινομήσεις.
Αν και το όνομα «Kadjar» είναι κακόηχο (και στα γαλλικά παραπέμπει στη λέξη Caffard που σημαίνει «κατσαρίδα»), οι εμπορικές προοπτικές του δείχνουν ευοίωνες καθώς οι Γάλλοι προβλέπουν ότι το 2016, την πρώτη πλήρη χρονιά των πωλήσεών του, θα φτάσει τις 118.000 μονάδες.
Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι το Kadjar θα αποτελέσει το μέσο επιστροφής παλιών «πιστών» της φίρμας που δεν έβρισκαν στην γκάμα της ό,τι στους ανταγωνιστές της. Παράλληλα η Renault σκοπεύει να «κλειδώσει» την ετήσια παραγωγή της νέας Alpine, του super sport μοντέλου της, στις 3.000-5.000 μονάδες. Το εντυπωσιακό coupe με τον κινητήρα στο κέντρο θα κατασκευάζεται στη Βόρεια Γαλλία και θα διατίθεται από τα τέλη του 2016 στην Ευρώπη και από το 2017 στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές του πλανήτη.
Και ενώ αυτά σχεδιάζονται στην έδρα της Renault, στην Ελλάδα Renault και Dacia υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους (+104,5%) το 2014 χάρη στην επιτυχημένη στρατηγική της νέας εισαγωγικής εταιρείας Teoren Motors, που ανήκει στην οικογένεια του Β. Θεοχαράκη.
ΜΙΚΡΑ ΝΕΑ
Η διετής συμφωνία μεταξύ Abarth και Yamaha τοποθετεί τον Σκορπιό στο εμπρός μέρος των YZR-M1 με τις οποίες θα αγωνίζονται στο MotoGP, που ξεκινά στις 29 Μαρτίου από το Κατάρ και περιλαμβάνει 18 αγώνες, οι V. Rossi και J. Lorenzo. Ναυαρχίδα της συγκεκριμένης συνεργασίας είναι το Abarth 695 Biposto με turbo κινητήρα 1,4 λίτρων, 190 ίππων.
Fiesta RS από τη Ford
Η επιτυχία του Fiesta ST των 182 ίππων φαίνεται ότι επιταχύνει την απόφαση της «μπλε οβάλ» φίρμας να προχωρήσει στο λανσάρισμα της κορυφαίας, στην γκάμα του Fiesta, έκδοσης RS. Η τελευταία εντάσσεται στα πλάνα της Ford Perfomance για την παρουσίαση 12 μοντέλων υψηλών επιδόσεων ως το 2020.
Μοτέρ 1.000 ίππων εξετάζουν στην F1
Σίγουρος για την ικανότητα των οδηγών να διαχειρισθούν ισχύ 1.000 ίππων στα μονοθέσιά τους εμφανίζεται o D. Ricciardo της Red Bull. Στελέχη των ομάδων θα συναντηθούν τις επόμενες ημέρες συζητώντας για τροποποιήσεις στη ροή του καυσίμου και μικρές αεροδυναμικές αλλαγές που ενδέχεται να υιοθετηθούν το 2017.
Δίλιτρος turbo για την Porsche
Η ηγεσία της γερμανικής φίρμας επιβεβαίωσε την προσθήκη στην γκάμα της Boxster, από τις αρχές του 2016, ενός νέου τετρακύλινδρου turbo μοτέρ βενζίνης με χωρητικότητα περίπου 2,0 λίτρων, που θα εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις και θα χρησιμοποιηθεί τόσο στην Cayman όσο και στη Macan.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ