Κωνσταντίνα Τάκαλου: Κάνοντας θέατρο έχω γιορτή

Η Κωνσταντίνα Τάκαλου μεταμορφώνεται από ρόλο σε ρόλο και δύσκολα αναγνωρίζεται. Ηταν η Φρίντα, η Μέριλιν, η Πάμελα, η κόρη του Βέντεκιντ στο «Μεφίστο».

Η Κωνσταντίνα Τάκαλου μεταμορφώνεται από ρόλο σε ρόλο και δύσκολα αναγνωρίζεται. Ηταν η Φρίντα, η Μέριλιν, η Πάμελα, η κόρη του Βέντεκιντ στο «Μεφίστο». Απόφοιτος της Σχολής του Ωδείου Αθηνών, δούλεψε στην πατρίδα της, τη Λάρισα (Θεσσαλικό Θέατρο), θήτευσε τρία χρόνια στον Τερζόπουλο, ενώ απείχε συνειδητά από τη σκηνή τα πρώτα χρόνια μετά τη γέννηση του γιου της. Αυτή την εποχή είναι η Λαίδη Μάκβεθ στον «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο σε σκηνοθεσία του Θάνου Παπακωνσταντίνου.

Ρόλοι

«Δεν σκέφτομαι ρόλους ειδικά. Αλλά όλους αυτούς τους μεγάλους ρόλους τους κάνουμε στις σχολές. Το ενδιαφέρον λοιπόν είναι ότι παίζω τη Λαίδη Μάκβεθ υπό αυτές τις συνθήκες, μέσα σε αυτή τη συνεργασία. Πολλές φορές η συνεργασία είναι πάνω από τον ρόλο. Αυτό που με αφορά είναι ο ρόλος μέσα από τη ματιά του σκηνοθέτη και αυτό που εμείς από ένστικτο ή γνώση θέλουμε να πούμε».
Παράσταση
«Αλλιώς την είχα στο μυαλό μου, αλλιώς τη βλέπω τώρα που η Λαίδη και ο Μάκβεθ είναι ο άξονας, μια που δεν ανεβαίνουν επί σκηνής όλοι οι άλλοι ρόλοι, με εξαίρεση τις μάγισσες. Μπαίνουμε κατευθείαν στον εφιάλτη και στον φόνο. Με ενδιέφερε πολύ όλο αυτό που γίνεται τώρα εκεί. Υπάρχει ένας φορμαλισμός κυρίως μέσα από τον τρόπο που έχει να διηγηθεί κάτι. Αυτό που με αφορούσε πάντα και με αφορά είναι η σκέψη που οδηγεί στις συγκεκριμένες πράξεις».
Λαίδη Μάκβεθ
«Μέσα από το γυναικείο της ένστικτο, ανάμεσα στο γάλα και στο αίμα, τόσο διαφορετικό από εκείνο του άντρα, τη βλέπω να κινείται μαζί του. Αναρωτιόμουν καθώς διάβαζα όσα λέει στο έργο γιατί να τη λέμε κακιά και τέρας. Είναι μια συνθήκη την οποία ο Μάκβεθ θέλει να υλοποιήσει – άλλωστε μέσα από τις μάγισσες οδηγήθηκε εκεί. Και εκείνη τον βοηθά. Σαν τέταρτη μάγισσα. Στην παράστασή μας υπάρχει μια ταυτοπροσωπία ανάμεσα στους δύο. Το ένα θέλει και το άλλο εκτελεί. Υπάρχει μέθοδος για την κατάκτηση της εξουσίας. Πάντως την αγάπησα…».
Θέατρο
«Από μικρή με αφορούσε το θέατρο. Για μένα είναι ένας χώρος πολύ ζωτικός. Μέσα στο θέατρο κάτι ουσιαστικό, δικό μου, ξεδιπλώνεται. Νιώθω ελεύθερη και ανοίγομαι. Πάντα όμως σε σχέση με τα πρόσωπα με τα οποία συνεργάζομαι».

Πρόβες
«Η διαδικασία για τον ηθοποιό είναι η πρόβα. Εκεί ανακαλύπτεις πράγματα για σένα, πως σκέφτεται ο ρόλος ο δικός σου και των άλλων. Εκεί γίνεται η δουλειά».
Χωριό
«Δεν ξέρω αν έχω δύναμη αλλά νομίζω πως ό,τι έχω προέρχεται από την καταγωγή μου. Είμαι ένα παιδί από χωριό. Εχω ζήσει τη δύναμη της φύσης. Αν χαίρομαι για κάτι στη ζωή μου, εκτός από τη μητρότητα που με κάνει πολύ ευτυχή, είναι που μεγάλωσα στον κάμπο της Λάρισας, στη φύση, στο χωριό».
Αθήνα
«Δεν θα μπορούσα να γυρίσω στον κάμπο και να κάνω αγροτικούς συνεταιρισμούς και να σκαλίζω τη φύση. Οχι πια. Μου λείπει πολύ αλλά δεν μπορώ να απαρνηθώ την πόλη, το άστυ. Βλέπω πολύ θέατρο όταν δεν παίζω. Μου αρέσει η μεγαλούπολη. Σου προσφέρει πολλά που στην επαρχία δεν θα τα δεις».
Ορια
«Στην πόλη μπορεί να νιώθεις πιο ελεύθερος από ό,τι στις μικρές κοινωνίες. Αυτή η αίσθηση ελευθερίας θα έπρεπε να υπάρχει πάντα. Το κοινωνικό πλαίσιο στο χωριό σού στερεί την ανωνυμία της πόλης. Μου λείπει η γειτονιά, αλλά πιστεύω ότι μπορείς να τη δημιουργήσεις όπου βρεθείς. Εγώ ζω στον Χολαργό και έχουμε φτιάξει εκεί τη γειτονιά μας. Ο γιος μου κατεβαίνει στην πλατεία και παίζει μπάλα».
Οικογένεια
«Μου δίνει μεγάλη, τεράστια ισορροπία η οικογένεια, ο άντρας μου, ο γιος μου. Ζω πολύ κανονικά παράλληλα με το θέατρο. Δεν θα μπορούσα να ζήσω αλλιώς. Βέβαια όταν προετοιμάζομαι για μια παράσταση είμαι κυρίως εκεί, στο θέατρο. Στις επιλογές μου ωστόσο συνυπολογίζω τις πρωινές πρόβες για να μπορώ να είμαι σπίτι το απόγευμα με τον γιο μου».
Ανασφάλειες
«Είναι πάρα πολύ δύσκολα πια τα πράγματα στη δουλειά μας. Οπότε τώρα είναι ακόμη χειρότερα… Θέλω να δουλεύω και να αμείβομαι. Εχω αγωνία να κάνω συνεργασίες με ανθρώπους που μεγαλώνουν και φοβάμαι μήπως δεν τους προλάβω αλλά και με πολλούς νέους, όπως συμβαίνει κυρίως τα τελευταία χρόνια».
Γιορτή
«Δουλεύοντας στο θέατρο νιώθω ότι έχω γιορτή. Και αυτό είναι κάτι που μου αρέσει πολύ. Η προετοιμασία μιας παράστασης είναι μια γιορτή, κάτι μαγικό για μένα. Παράλληλα είναι και μια συνάντηση με όλους αυτούς τους ανθρώπους. Γνωρίζεις κόσμο, συναναστρέφεσαι και συνδιαλέγεσαι μαζί τους».
Ονειρεύομαι
«Δεν παίρνω πρωτοβουλίες. Αφήνω τα πράγματα να έρθουν να με βρουν και αυτό ίσως να είναι μεγάλο μου λάθος. Δύσκολα λέω «εδώ είμαι» – την πρώτη φορά δεν έγινε τίποτα και ντράπηκα πάρα πολύ. Δεν μ’ αρέσει να ντρέπομαι όμως. Δεν μπορώ να ζητάω. Μ’ αρέσει πιο πολύ να δίνω παρά να παίρνω. Βέβαια τα τελευταία δύο χρόνια το έκανα, μια φορά στο Εθνικό και μια επόμενη για το «Μεφίστο». Τηλεφώνησα στον Νίκο Μαστοράκη και του είπα ότι ενδιαφέρομαι».
Μεταμόρφωση
«Με ενδιαφέρει η εσωτερική μεταμόρφωση, να βρεις μια άλλη σκέψη, μια άλλη τοποθέτηση μέσα στην κοσμοθεωρία της ζωής από αυτή που έχω εγώ. Το μότο μου είναι η αγάπη και η γενναιοδωρία. Τώρα όμως καταπιάνομαι με κάτι τελείως αντίθετο. Πώς μεθοδεύονται τα πράγματα για να φτάσεις στην εξουσία; Πώς σταματάς τον φόβο; Αυτό κι αν έχει ενδιαφέρον. Οπως και ο παραλογισμός του έργου να θεωρεί ήρωα τον Μάκβεθ που σκότωσε χιλιάδες στον πόλεμο και να γίνεται δολοφόνος και να τον κατακυριεύουν οι τύψεις επειδή σκότωσε έναν… Και τρελαίνεται. Αυτό κι αν είναι φοβερό».

Ηθοποιός
«Αν ήμουν τώρα 20-22 χρόνων, θα έφευγα στο εξωτερικό. Θα αναζητούσα δασκάλους, μεθόδους, καινούργια πράγματα. Ενας νέος ηθοποιός έχει να κερδίσει πολλά φεύγοντας. Οχι ότι εδώ δεν γίνονται πράγματα αλλά μία-δύο σχολές είναι σημαντικές».

πότε & πού:

Από Μηχανής Θέατρο
Παραστάσεις: Πέμπτη – Κυριακή στις 20.00.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση:
Γιώργος Χειμωνάς.
Διασκευή – σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου.
Σκηνικά: Νίκος Αναγνωστόπουλος.
Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού.
Κίνηση: Χαρά Κότσαλη.
Μουσική: Αντώνης Μόρας.
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα.
Παίζουν: Ακις Βλουτής, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Βασίλης Βηλαράς, Ελεάνα Γεωργιάδου, Κατερίνα Μηλιώτη, Ελένη Μολέσκη, Μάριος Παναγιώτου, Γιώργος Φλωράτος.
Από την εταιρεία θεάτρου Συν-Επί (+, Χ)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk