Να «μπολιάσουμε» το σύστημα

H ρητορική της κρίσης των τελευταίων ετών έχει φέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση γύρω από τη στροφή σε παραδοσιακές αξίες

Να «μπολιάσουμε» το σύστημα | tovima.gr
H ρητορική της κρίσης των τελευταίων ετών έχει φέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση γύρω από τη στροφή σε παραδοσιακές αξίες και τον ρόλο που καλείται να παίξει ο πολιτισμός σε τέτοιες περιόδους ως μέσο ψυχικής εκτόνωσης και συναισθηματικής ανάτασης.
Το τι πολιτισμό θέλουμε σχετίζεται άμεσα με το πολιτιστικό προϊόν που παράγουμε.
Πώς ορίζεται όμως το πολιτιστικό προϊόν; Δεν είναι η τέχνη για την τέχνη, είναι το προϊόν που σέβεται και βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με τον καταναλωτή (για να μιλήσουμε με όρους εμπορικούς), ταυτόχρονα όμως δεν επιδιώκει το επίκαιρο κέρδος αλλά στοχεύει στην ψυχαγωγία τόσο με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου, ως καθοδήγηση ψυχών, όσο και με την ελληνιστική της έννοια, την αγωγή της ψυχής, την τέρψη, την ευχαρίστηση, τη διασκέδαση.
Τα πολιτιστικά προϊόντα ως φορείς πολιτισμού είναι πομποί μηνυμάτων, είτε πρόκειται για τις πλέον παραδοσιακές τέχνες – λογοτεχνία, ποίηση, θέατρο, εικαστικά, μουσική – είτε μιλάμε για σύγχρονες πολιτιστικές πλατφόρμες, όπως ο κινηματογράφος και η τηλεόραση. Ειδικά η τηλεόραση, με την τεράστια διείσδυσή της στο κοινό, οφείλει να αντιληφθεί τον ρόλο της ως φορέα πολιτισμού και να προσφέρει επιλογές και προτάσεις οι οποίες – όπως και τα άλλα πολιτιστικά προϊόντα – βάζουν τον θεατή/ακροατή σε μια διαδικασία σκέψης και συναισθηματικής ωρίμασης, τον πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα, του υποδεικνύουν έναν τρόπο συμπεριφοράς κομψό και ευγενικό, καταπραΰνοντας «βάρβαρα» ένστικτα.
Συνοδοιπόροι σε αυτή την προσπάθεια επιμόρφωσης οφείλουν να είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι, ακόμη και τα μέσα που «μιλούν» για τον πολιτισμό. Χρειάζεται μια κοινή συστράτευση ώστε να «μπολιάσουμε» το σύστημα και να υπηρετήσουμε έναν πολιτισμό που στέκεται πάνω από τα στενά όρια και προβλήματα της καθημερινότητας, χωρίς ελιτίστικη διάθεση, έναν πολιτισμό που εξυψώνει χωρίς να περιχαρακώνει στο εγώ και το τώρα.
Ακριβώς με αυτό το όραμα γεννήθηκε μέσα στην κρίση η Feelgood, πρώτα ως εταιρεία κινηματογραφικής διανομής και εν συνεχεία ως δισκογραφική εταιρεία. Αυτό το όραμα υπηρετούμε καθημερινά μέσα από τις επιλογές μας στον τομέα του κινηματογράφου και της μουσικής, στις σχέσεις με τους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς, αλλά πάνω από όλα στον τρόπο προσέγγισης του κοινού και διείσδυσης στον κόσμο. Με το βλέμμα πάντοτε στραμμένο στο μέλλον και σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της πολιτιστικής πραγματικότητας του τόπου μας ανοιγόμαστε διαρκώς σε νέους τομείς δραστηριότητας, με αγάπη και σεβασμό στο πολιτιστικό έργο και με διάθεση να προσφέρουμε το διαφορετικό που επιμορφώνει, διασκεδάζει και ψυχαγωγεί, αλλά πάνω από όλα μας κάνει να αισθανόμαστε καλά.
Η κυρία Ειρήνη Σουγανίδου είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Feelgood Entertainment, εταιρείας που έχει δώσει έμφαση στη διανομή ταινιών του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου («Μικρά Αγγλία», «Κυνόδοντας», «Xenia» κ.ά.).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk