Το πορτρέτο της ιδανικής γυναίκας

Μια φωτογραφία της 48χρονης Στεφανίας του Μονακό. Της εστεμμένης που, όπως αποκάλυψε ο φακός, γερνάει φυσιολογικά,

Το πορτρέτο της ιδανικής γυναίκας | tovima.gr
Μια φωτογραφία της 48χρονης Στεφανίας του Μονακό. Της εστεμμένης που, όπως αποκάλυψε ο φακός, γερνάει φυσιολογικά, χωρίς τις συνδρομές χειρουργών και άλλων θαυματοποιών από εκείνους που υπόσχονται αιώνια νεότητα για να μεταμορφώσουν τις πελάτισσές τους σε θλιβερές ατραξιόν ενός τσίρκου τεράτων. Αν κρίνω όμως από τα σχόλια, τελικά το φυσικό γήρας είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε μια γυναίκα. Σχεδόν όλες οι δημοσιεύσεις έκαναν λόγο για κατάρρευση, κατάντια, για ένα τέρας που σε τίποτε δεν θυμίζει την 20χρονη πριγκίπισσα «που είχαμε ως πρότυπο».

Δηλαδή, εκείνη που αφήνεται να ωριμάσει χωρίς τα δεκανίκια της πλαστικής χειρουργικής είναι παράδειγμα προς αποφυγήν, ενώ το κακομαθημένο παρτσακλό που άλλαζε τους εραστές σαν τα στρινγκάκια, έκανε χρήση ναρκωτικών και περνούσε τον χρόνο της αλητεύοντας και ξοδεύοντας τα λεφτά του πατέρα της (για να θυμηθούμε τη Στεφανία των 20 ετών) είναι η κόρη, αδελφή, σύντροφος, φίλη που όλοι θα θέλαμε να έχουμε!

Αλλη µία φωτογραφία, αυτή τη φορά της Ελενας Παπαρίζου, από πρόσφατη εμφάνισή της, με την τραγουδίστρια αρκετά πιο τσουπωτή από όσο την έχουμε συνηθίσει. Χλαπαταγή στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, σοκαρισμένοι οι υπογράφοντες τα σχετικά ρεπορτάζ στα ενημερωτικά (που λέει ο λόγος) sites: «Δεν θα πιστεύετε πώς έγινε». Την παρατηρούσα κι εγώ και αναρωτιόμουν: Πώς έγινε; Πάχυνε λίγο. Και λοιπόν; Είναι ο μόνος άνθρωπος στον κόσμο που μπορεί κάποια στιγμή να βάλει κιλά επειδή έφαγε παραπάνω, επειδή με το πέρασμα του χρόνου ο οργανισμός του άρχισε να συσσωρεύει λίπος, επειδή μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα υγείας – δυστυχώς υπάρχει πάντα και αυτός ο παράγοντας -, επειδή, βρε παιδί, επέλεξε να αφεθεί, να απολαύσει μια ζωή χωρίς απαγορεύσεις και στερήσεις;
Και µια συνέντευξη: η Ελένη Φουρέιρα παραδέχθηκε – αυτή ακριβώς τη λέξη χρησιμοποίησαν οι «επικριτές» της – ότι κατάγεται από την Αλβανία. Χείμαρρος και πάλι σχολίων, με τους περισσότερους να μην καταλαβαίνουν για ποιον λόγο ένα νέο κορίτσι που προσπαθεί να σταδιοδρομήσει στην Ελλάδα του 2014 μπορεί να κρύβει την ξενική καταγωγή του. Ειδικά όταν δεν προέρχεται από τη Σουηδία αλλά από μια χώρα στην οποία έχουμε προσδώσει τόσο αρνητική φόρτιση.

Η εθνική υποκρισία μας σε όλο της το μεγαλείο. Και ο υφέρπων ρατσισμός που σε κάνει να ντρέπεσαι που είσαι Ελληνας.

Είναι ιδέα μου ή πράγματι πολλοί από εκείνους που αναπαρήγαγαν την είδηση δεν μπορούσαν να κρύψουν τη χαρά τους για το… πάθημα της τραγουδίστριας; Που το ψέμα της αποκαλύφθηκε και τώρα μπορούμε να τη λοιδορήσουμε ακόμη περισσότερο από όσο θα τη λοιδορούσαμε αν είχε «παραδεχθεί» – και επιμένω στην ειδική σημασία που έχει αυτή η λέξη – την ταπεινή καταγωγή της;

Βάζω δίπλα δίπλα τα τρία περιστατικά και προσπαθώ να συνθέσω το πορτρέτο της ιδανικής σύγχρονης γυναίκας, όπως προκύπτει από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίσαμε κάθε περίπτωση: πρέπει να μη γερνάει και να είναι πάντα περιποιημένη στην τρίχα, να μην παχαίνει και να έχει τις ιδανικές αναλογίες. Τι άλλο; Εντελώς μεταξύ μας, τη θέλουμε και Ελληνίδα. Και αν δεν είναι, τη θέλουμε ζητιάνα του οίκτου μας. Αυτού του οίκτου που μας στέρησε τόσο καιρό η Φουρέιρα αποκρύπτοντας (;) την αλήθεια για την καταγωγή της. Γι’ αυτό την εκδικούμαστε τώρα με την ειρωνεία μας. Γι’ αυτό εκδικούμαστε και τις άλλες δύο κυρίες: γιατί τολμάνε να εκθέσουν τη νέα εικόνα τους με θάρρος, χωρίς αυτολύπηση. Και κατά συνέπεια χωρίς να ζητάνε την κατανόηση ή την επιείκειά μας. Πόσο τις χαίρομαι! Πόσο μας λυπάμαι!

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk