Ο 4ος ένορκος

«»Ερωτεύθηκα» αμέσως τον ένορκο νούμερο 4» λέει ο Βασίλης Παλαιολόγος για τον ρόλο του στους «12 ενόρκους» που παίζονται με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Αλκμήνη.

«»Ερωτεύθηκα» αμέσως τον ένορκο νούμερο 4» λέει ο Βασίλης Παλαιολόγος για τον ρόλο του στους «12 ενόρκους» που παίζονται με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Αλκμήνη.
«Το 2007 έπεσε τυχαία στα χέρια μου η ρωσική ταινία των «12 ενόρκων». Την είδα και αμέσως σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να μεταφερθεί στο θέατρο – την αμερικανική δεν την έχω δει. Ετσι πρότεινα το έργο σε μερικούς σκηνοθέτες, χωρίς αποτέλεσμα, γιατί απαιτεί μεγάλο θίασο. Τον περασμένο χειμώνα το συζητούσα με έναν συνάδελφο και μετά, το καλοκαίρι που μας πέρασε, με πήρε ο ίδιος για να με ενημερώσει ότι αυτό ακριβώς το έργο θα ανεβάσει η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη. Επικοινώνησα μαζί της, συναντηθήκαμε και μου πρότεινε να διαλέξω έναν από τους τρεις ρόλους που είχαν απομείνει ελεύθεροι».

«Ο ένορκος Νο 4 είναι ο χρηματιστής. Ανήκει στους πολύ δυνατούς ρόλους του έργου. Με γοήτευσε η τελευταία του φράση «άσ’ τον να ζήσει», όπως και η εξέλιξή του. Εχει πολύ ζουμί. Πιστεύω ότι έργο και ρόλος… με περίμεναν. Αρχισα να τον δουλεύω στο μυαλό μου πολύ νωρίς. Είχε δυσκολίες η παράσταση γιατί δεν ήταν κι απλό να συνυπάρξουμε και να συγχρωτιστούμε 12 διαφορετικοί άνθρωποι. Το αποτέλεσμα φαίνεται να μας δικαιώνει».

Ο Βασίλης Παλαιολόγος μιλάει για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι 12 ένορκοι λειτουργούν: «Σαν μοχλός πίεσης απέναντι σε 12 λιοντάρια που βρίσκονται μέσα στο κλουβί: ζέστη, καλοκαίρι, ψυχολογική πίεση, συνειδησιακό κομμάτι, κοινωνικό στάτους καθενός, απόψεις για τον ρατσισμό, πατροκτονία, σύνδεση με προσωπικά βιώματα και, τέλος, στοχασμός. Αυτό το τελευταίο για μένα είναι το πιο σημαντικό: δεν παίρνεις θέση αν δεν στοχαστείς. Και αυτός είναι ένας από τους πυλώνες του έργου».

Για τον χρηματιστή του μελέτησε πολύ: «Aυτόν τον ρόλο τον πέρασα από Συμπληγάδες, τον άνοιξα πολύ… Ασχολήθηκα με κάθε του λεπτομέρεια. Πώς θα μπει στη σκηνή, πώς θα κρατήσει την εφημερίδα, πώς θα βάλει και θα βγάλει τα γυαλιά του, αν είναι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας, ποια είναι η ζωή του και φυσικά το χρηματιστήριο – έψαξα να βρω σχετικά στοιχεία της εποχής. Είναι ένας άνθρωπος που κάνει πολλές στροφές. Επρεπε να είναι και γρήγορος και τετράγωνος, να λειάνει και να ακουστεί το κρακ του μετά…» εξηγεί. «Ετσι κι αλλιώς το έργο σε κρατά σε αγωνία. Σε βάζει να πάρεις θέση για πράγματα που παραμένουν και σημερινά ζητούμενα». Και οι ήρωες ψάχνουν να βρουν μέσα τους τη δύναμη να αντιδράσουν. Μοναδικός χώρος απομόνωσης για τον καθένα η τουαλέτα, που βρίσκεται επί σκηνής. «Για να σκεφθείς και για να κοιτάξεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη» συμπληρώνει.
Απόφοιτος του Θεάτρου των Αλλαγών, ο Βασίλης Παλαιολόγος διαγράφει τη δική του πορεία μέσα στον χώρο. Εχει στο ενεργητικό του ενδιαφέρουσες συνεργασίες, όπως με την Αννα Βαγενά («Το γάλα», «Η άλωση της Κωνσταντίας») και πολλές παραστάσεις:«Ξημερώνει Κυριακή», «Υπό το μηδέν», «Μόλις χώρισα», «Με το ίδιο νόμισμα», «Ο Μισάνθρωπος», «Ο Επιθεωρητής», «Κατά φαντασίαν ασθενής». Παράλληλα έχει συμμετάσχει σε τηλεοπτικές σειρές (πιο πρόσφατη «Η δικαίωση») και κινηματογραφικές ταινίες («Πεθαίνω για σένα»). Και έχει μπροστά του πολύ μέλλον…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk