Η ελληνογερμανικής συμπαραγωγής ταινία για την οποία δικαίως ακούστηκαν θετικά σχόλια μετά την προβολή της στο τελευταίο Φεστιβάλ Βερολίνου (και που έτυχε επίσης θετικής υποδοχής όταν προβλήθηκε στην Ελλάδα) αφηγείται την ιστορία της Νάντιας, μιας γεωργιανής οικιακής βοηθού σε πλούσιο ελληνικό σπίτι, η οποία, χωρίς να χάσει ίχνος από την αξιοπρέπειά της, θα δει τον κόσμο της να καταρρέει όταν το ζευγάρι για το οποίο εργάζεται αποφασίζει να την απολύσει.

Πρόκειται για την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Αθανάσιου Καρανικόλα, ο οποίος εργάζεται κυρίως στη Γερμανία, και είναι ένα υπαρξιακό δράμα δωματίου, μια «σπιτική» μελαγχολική ιστορία, μέσα από την οποία ο σκηνοθέτης, με εντυπωσιακή διακριτικότητα, επισημαίνει τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης ακόμη και για ανθρώπους που δεν θα περίμενες να έχουν θιγεί από αυτήν. Ο χώρος, το σπίτι, μια πανάκριβη έπαυλη στα Δικαστικά του Μαραθώνα με αριστουργηματική θέα στη θάλασσα, είναι η βάση της ταινίας που ο Καρανικόλας αξιοποιεί με θαυμαστή οικονομία, αλλά και ουσία.
Τον παλμό της ταινίας ωστόσο δίνει η αθόρυβη, αλλά την ίδια ώρα τόσο ηχηρή παρουσία της κεντρικής ηρωίδας της, Νάντιας, την οποία υποδύεται με μοναδικό τρόπο η Μαρία Καλλιμάνη. Κάθε κίνησή της, κάθε δουλειά που κάνει στο σπίτι, κάθε σαλάτα που κόβει στην κουζίνα έχει έναν σχεδόν τελετουργικό χαρακτήρα. Ακόμη και όταν η γυναίκα τρώει με τα αφεντικά (Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου) και το παιδί τους στο τραπέζι, η αίσθηση αυτή κυριαρχεί.

*Δημοσιεύθηκε στο BΗΜΑ GOURMET την Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014.