• Αναζήτηση
  • Ερχονται οι οθόνες «τρισδιάστατης» αφής

    Στην εποχή των smartphones και των ταμπλετών, οι οθόνες αφής είναι ευρέως διαδεδομένες. Φτιαγμένες για να ανταποκρίνονται στα «χάδια» και στις απαιτήσεις των κατόχων τους, υπόσχονται ευχρηστία και ταχύτητα ως προς την εκτέλεση των ληφθέντων εντολών. Τον τελευταίο καιρό ερευνητές στα εργαστήρια του αμερικανικού κολοσσού Microsoft στην Ασία, εργάζονται πυρετωδώς για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς διαδραστικών οθονών αφής, οι οποίες όχι μόνο θα δέχονται το άγγιγμα του χρήστη αλλά θα ανταποκρίνονται σε αυτό προσφέροντάς του ποικίλα απτικά ερεθίσματα.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ee1wuZxiLsc

    Στην εποχή των smartphones και των ταμπλετών, οι οθόνες αφής είναι ευρέως διαδεδομένες. Φτιαγμένες για να ανταποκρίνονται στα «χάδια» και στις απαιτήσεις των κατόχων τους, υπόσχονται ευχρηστία και ταχύτητα ως προς την εκτέλεση των ληφθέντων εντολών.

    Τον τελευταίο καιρό ερευνητές στα εργαστήρια του αμερικανικού κολοσσού Microsoft στην Ασία, εργάζονται πυρετωδώς για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς διαδραστικών οθονών αφής, οι οποίες όχι μόνο θα δέχονται το άγγιγμα του χρήστη αλλά θα ανταποκρίνονται σε αυτό προσφέροντάς του ποικίλα απτικά ερεθίσματα.

    Ψηλαφώντας την επικοινωνία

    Όπως εξηγεί η δρ Χονγκ Ταν από την Microsoft Research στο Πεκίνο, η οποία ασχολείται με το εν λόγω πρότζεκτ, ο νέος τύπος οθονών αναμένεται να επιτρέπει στον χρήστη να αγγίζει αλλά και να… αισθάνεται την οθόνη του – είτε αυτή είναι η οθόνη του κινητού, του υπολογιστή ή της ταμπλέτας του.

    Για παράδειγμα, ο χρήστης μπορεί να αισθάνεται μικρά κλικ να «γαργαλάνε» τις άκρες των δαχτύλων του, κατά την δακτυλογράφηση ή τη μετακίνηση φακέλων ή να νιώθει την επιφάνεια της οθόνης άλλοτε τραχιά και άλλοτε επίπεδη. Κάτι τέτοιο σύμφωνα με την ειδικό επιτυγχάνεται με τη βοήθεια πιεζοηλεκτρικών υλικών, τα οποία ενσωματώνονται κάτω από την επιφάνεια αφής της οθόνης και δημιουργούν την αίσθηση της επικοινωνίας ανάμεσα σε χρήστη και συσκευή.

    «Ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζουμε υπολογιστές σήμερα, περιορίζεται στην όραση των χρηστών» αναφέρει η δρ Ταν. «Εχουμε μάθει βέβαια να αγγίζουμε την οθόνη της συσκευής μας, να σύρουμε τις άκρες των δαχτύλων μας ή να πληκτρολογούμε στην επιφάνειά της. Κάποιες φορές δίνουμε και φωνητικές εντολές και λαμβάνουμε απάντηση. Τα κινητά μας δονούνται όταν λαμβάνουμε ένα μήνυμα, ενώ την ίδια αίσθηση προσφέρει και ένα joystick όταν παίζουμε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι. Και πάλι όμως όλα εξαρτώνται από την όρασή μας».

    «Μέσω της τεχνολογίας που αναπτύξαμε είδαμε ότι οι χρήστες, χάρη στο απτικό ερέθισμα που δέχονται στις άκρες των δακτύλων τους, είναι σε θέση να πληκτρολογούν ταχύτερα με μεγαλύτερη ακρίβεια και λιγότερα λάθη» υποστηρίζει η ίδια.

    Πριν από λίγο καιρό, ερευνητές στα εργαστήρια της Disney είχαν παρουσιάσει την δική τους εκδοχή διαδραστικών οθονών αφής. Με τη βοήθεια ενός αλγόριθμου, το ηλεκτρικό φορτίο στην επιφάνειά της άλλαζε χαρίζοντας στον χρήστη την ψευδαίσθηση μιας τρισδιάστατης εμπειρίας.

    Και η Fujitsu στο πλαίσιο του εφετινού Παγκόσμιου Συνεδρίου Κινητής Τηλεφωνίας – που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουράριο στη Βαρκελώνη – παρουσίασε μια πρότυπη ταμπλέτα με την εν λόγω τεχνολογία, η οποία με τη βοήθεια υπερηχητικών δονήσεων προσφέρει στον χρήστη ερεθίσματα εξογκωμάτων και βαθουλωμάτων στις άκρες των δαχτύλων του.

    Science
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk