Σερβίρει σε περισσότερους από δύο εκατ. πελάτες στα 32 εστιατόριά του σε 14 χώρες του κόσμου. Ο ίδιος είναι σταρ – σεφ και ένας από τους διασημότερους Ιάπωνες, ο οποίος έκανε την κουζίνα της πατρίδας του γνωστή εμπλουτίζοντάς τη με επιρροές από τη Νότια Αμερική, την Αλάσκα και τη Δύση. Δεν αρκέστηκε όμως μόνο σε αυτό. Ο σεφ Νόμπου Ματσουχίσα, ο Νόμπου-σαν, όπως τον αποκαλούν, φίλος και συνέταιρος από το 1994 και μετά με τον αμερικανό πολυβραβευμένο ηθοποιό και λάτρη της κουζίνας του Ρόμπερτ ντε Νίρο, διεύρυνε το πολυτελές brand του στην εστίαση ανοίγοντας και ξενοδοχεία.
Σήμερα λειτουργούν 26 εστιατόρια Nobu και έξι Matsuhisa σε όλον τον κόσμο, ενώ έχει τρία ακόμα εστιατόρια σε κρουαζιερόπλοια της Crystal Cruises. Από τα Matsuhisa, δύο βρίσκονται στην Ελλάδα, ανοίγοντας πρώτα στη Μύκονο το 2004, στο ξενοδοχείο Belvedere, και κατόπιν στην Αθήνα το 2008, στο τουριστικό συγκρότημα του Αστέρα Βουλιαγμένης. Συνεργάτης του είναι ο επιχειρηματίας κ. Τάσος Ιωαννίδης, ο οποίος διαχειρίζεται επίσης εδώ και 11 χρόνια το Matsuhisa στο Σεν Μόριτς και το 2015 πρόκειται να ανοίξει ένα ακόμα εστιατόριο στο Μόναχο, μέσα στο ξενοδοχείο Mandarin Oriental.
Είναι η πολλοστή φορά που ο 62χρονος σεφ έρχεται στην Ελλάδα, με σταθμούς την Αθήνα και τη Μύκονο και «παλαιότερα κάνοντας κρουαζιέρα» στα νησιά, λέει στο «Βήμα», στον επάνω όροφο του εστιατορίου του στη Βουλιαγμένη, ο οποίος διατίθεται για πριβέ εκδηλώσεις. Αφορμή για την πρόσφατη επίσκεψή του είναι η παρουσίαση νέων πιάτων στο πλαίσιο του Nobu Food Festival στην Αθήνα και στη συνέχεια στη Μύκονο.
Τα εστιατόριά του γίνονται πόλος έλξης τουριστών «ανάλογα με τη χώρα», όπως υποστηρίζει. Για παράδειγμα, στην Αθήνα το καλοκαίρι η σύνθεση είναι μοιρασμένη. «Πολύς κόσμος είναι από τη Μέση Ανατολή, ενώ έρχονται και Ελληνες. Η κίνηση στο εστιατόριο βοηθά και τον τουρισμό στην Αθήνα» υποστηρίζει. Από την άλλη, «στη Νέα Υόρκη και στο Λος Αντζελες έρχονται τουρίστες, αλλά η πλειονότητα είναι ντόπιοι πελάτες». Η σχέση της γαστρονομίας με τον τουρισμό «είναι πολύ σημαντική» υπογραμμίζει. «Ξεκινώ μια σειρά πέντε επεισοδίων με το Discovery Channel για να γνωρίσω στον κόσμο την Ιαπωνία» μαζί με πέντε κορυφαίους σεφ από τις ΗΠΑ. Ο ρόλος του ως οικοδεσπότη είναι «να κάνω γνωστά τοπικά φαγητά καθώς και μέρη και πρόσωπα» πέρα από τα ήδη γνωστά. Γι’ αυτό και περιμένει ότι μετά την προβολή των επεισοδίων αυτών θα αυξηθεί η τουριστική κίνηση στις περιοχές όπου θα κάνει γυρίσματα.
Η είσοδός του στα ξενοδοχεία έγινε το 2012, με το άνοιγμα του Nobu Hotel στο Λας Βέγκας. Πώς προέκυψε αυτό; «Το brand Matsuhisa είναι ένα εστιατόριο μέσα σε ξενοδοχείο» εξηγεί. «Ετσι ο συνέταιρός μου Ρόμπερτ ντε Νίρο μου πρότεινε αντί να ανοίξουμε νέα εστιατόρια να ανοίξουμε ένα ξενοδοχείο» θυμάται. Το δεύτερο ξενοδοχείο «θα ανοίξει τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο στη Μανίλα, στις Φιλιππίνες», ενώ αναμένεται και το ξενοδοχείο στη Σαουδική Αραβία. Το 2015 ακολουθούν το Σικάγο και το Μαϊάμι. «Σε κάθε ξενοδοχείο θα υπάρχουν και εστιατόρια» τονίζει, εξηγώντας ότι τα νέα ξενοδοχεία αντιστοιχούν σε ισάριθμα εγκαίνια νέων μελών της ομώνυμης πολυτελούς αλυσίδας εστίασης. Σκέφτεται να ανοίξει ξενοδοχείο στην Ελλάδα; «Δεν ξέρω, δεν μας το έχει ζητήσει κανείς» απαντά. «Ισως ανοίξουμε στην Κωνσταντινούπολη ένα ξενοδοχείο και εστιατόριο» τα επόμενα χρόνια, μια και αυτή τη στιγμή λειτουργεί ένα προσωρινό (pop up) εστιατόριο στο Μπόντρουμ.
Είναι θετικός και για την επόμενη ημέρα σε ό,τι αφορά την ανακαίνιση που προγραμματίζεται στο τουριστικό σύμπλεγμα του Αστέρα Βουλιαγμένης. Το συγκρότημα αναμένεται να κλείσει για εργασίες στο τέλος της χρονιάς και το εστιατόριο θα ακολουθήσει τον προγραμματισμό, με τα πιθανά σενάρια να είναι είτε να λειτουργεί αυτόνομα, αν το επιτρέπουν οι εργασίες, ή αν χρειαστεί να κλείσει για ένα χρονικό διάστημα.
«Το φαγητό είναι σαν τη μόδα. Πρέπει να είναι στη μόδα, φυσικά να είναι γευστικό και κάτι μοναδικό» δηλώνει. «Γι’ αυτό και πολλοί νέοι μάς ακολουθούν». Οι τάσεις που ξεχωρίζει στη γαστρονομία είναι η στροφή «στο υγιεινό φαγητό και τα φρέσκα υλικά». Τα ξενοδοχεία είναι μεγαλύτεροι οργανισμοί, αλλά βασικά «έχουν να κάνουν με τη φιλοξενία». Αλλωστε, η πολυτέλεια για εκείνον είναι ταυτόσημη με «την καλύτερη ποιότητα παντού», από το φαγητό μέχρι τα πιάτα, τη διακόσμηση και την εξυπηρέτηση. «Η φιλοσοφία μου στα εστιατόρια είναι ότι πρέπει να έχουν καλό φαγητό, καλή εξυπηρέτηση, γιατί ο πελάτης έρχεται όχι για να “πετάξει” χρήματα αλλά για να ξοδέψει και γι’ αυτό χρειάζεται καλό φαγητό και σέρβις» καταλήγει.
Χλιδή
Διάσημοι για μια μέρα
Την ευκαιρία σε όποιον το επιθυμεί (και διαθέτει το απαραίτητο κομπόδεμα φυσικά) να ζήσει ένα Σαββατοκύριακο όπως οι αγαπημένοι του σταρ δίνουν ορισμένα ξενοδοχεία στις ΗΠΑ και στη Βρετανία. Με ένα αντίτιμο που γενικά κυμαίνεται μεταξύ 2.000 και 3.000 δολαρίων τη βραδιά, τα θεματικά αυτά καταλύματα προσφέρουν στους επισκέπτες τους δημιουργικά πακέτα με τα οποία μπορούν να απολαύσουν ακόμη και τη λάμψη των φωτογραφικών φακών των παπαράτσι.
Χλιδή
Διάσημοι για μια μέρα
Την ευκαιρία σε όποιον το επιθυμεί (και διαθέτει το απαραίτητο κομπόδεμα φυσικά) να ζήσει ένα Σαββατοκύριακο όπως οι αγαπημένοι του σταρ δίνουν ορισμένα ξενοδοχεία στις ΗΠΑ και στη Βρετανία. Με ένα αντίτιμο που γενικά κυμαίνεται μεταξύ 2.000 και 3.000 δολαρίων τη βραδιά, τα θεματικά αυτά καταλύματα προσφέρουν στους επισκέπτες τους δημιουργικά πακέτα με τα οποία μπορούν να απολαύσουν ακόμη και τη λάμψη των φωτογραφικών φακών των παπαράτσι.
Ετσι στο ξενοδοχείο «Row NYC» οι επισκέπτες που αγοράζουν το «Πρότζεκτ Παπαράτσι» μπορούν να πληρώσουν 2.500 δολάρια και να πάρουν μια γεύση από τον λαμπερό κόσμο της δόξας που περιλαμβάνει μία διανυκτέρευση σε σουίτα στο ρετιρέ του ξενοδοχείου, προσωπικό κομμωτή και στυλίστα (οι καλύτεροι επαγγελματίες του είδους), ακόμη και έναν φωτογράφο ο οποίος ακολουθεί και απαθανατίζει κάθε τους βήμα.
Πολλά από αυτά τα ξενοδοχεία μάλιστα δίνουν την ευκαιρία στους επίδοξους… celebrities να υποδυθούν και να ζήσουν έστω και για ένα βράδυ τη ζωή του αγαπημένου τους ήρωα. Στη Σκωτία, π.χ., το βραβευμένο, πέντε αστέρων ξενοδοχείο «Isle of Eriska Hotel, Spa & Island» δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του όχι μόνο να οδηγήσουν μια Aston Martin, όπως ο Τζέιμς Μποντ, αλλά να μάθουν πώς να φτιάχνουν το αγαπημένο ποτό του δημοφιλούς κινηματογραφικού πράκτορα, το μαρτίνι (χτυπημένο, όχι ανακατεμένο), καθώς και να περιηγηθούν στα μέρη όπου γυρίστηκαν σκηνές από τις ταινίες «Ο κατάσκοπος που με αγάπησε» και «Από τη Ρωσία με αγάπη», και άλλα κλασικά.
Αντίστοιχα, το ξενοδοχείο «Beverly Wilshire», στο Μπέβερλι Χιλς, μπορεί να κάνει κάθε κυρία να αισθανθεί «Pretty Woman», αρκεί να μπορεί να διαθέσει τουλάχιστον 15.000 δολάρια τη βραδιά –τα πενταπλάσια απ’ όσα ζήτησε η Τζούλια Ρόμπερτς από τον Ρίτσαρντ Γκιρ στην ομώνυμη ταινία για να γίνει η συνοδός του για μία ολόκληρη εβδομάδα και όχι μόνο για μία νύχτα!
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



