• Αναζήτηση

Σε e-εποχή μπαίνει το Ασφαλιστικό

Οριστικό τέλος στην πολύχρονη καθυστέρηση της απονομής σύνταξης, αλλά και στην πολυδαίδαλη γραφειοκρατική διαδικασία ενημέρωσης των ασφαλισμένων για τα δικαιώματά τους, θέτει το υπουργείο Εργασίας με την πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος «Ατλας».

Οριστικό τέλος στην πολύχρονη καθυστέρηση της απονομής σύνταξης, αλλά και στην πολυδαίδαλη γραφειοκρατική διαδικασία ενημέρωσης των ασφαλισμένων για τα δικαιώματά τους, θέτει το υπουργείο Εργασίας με την πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος «Ατλας».

Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα οργάνωσης και λειτουργίας του Ασφαλιστικού παρουσίασαν την Παρασκευή ο υπουργός Εργασίας κ. Ι. Βρούτσης, ο υφυπουργός κ. Β. Κεγκέρογλου και ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Π. Κοκκόρης και ο κ. κ. Χρ. Χάλαρης, διευθύνων σύμβουλος της Η.ΔΙ.Κ.Α. ΑΕ.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού ασφαλιστικού προφίλ, για το σύνολο των κατοίκων της χώρας και αφορά όλα τα Ταμεία.
29 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης


Κάθε πολίτης θα «παρακολουθείται» μέσω του αριθμού ΑΜΚΑ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης) για το σύνολο του ασφαλιστικού βίου του και μέσω του συστήματος «Ατλας», όλες οι σχετικές πληροφορίες (ασφάλιση, μισθοί, παροχές) θα καταχωρούνται στον Ατομικό του Ψηφιακό Λογαριασμό Ασφάλισης.

«Πρόκειται για ένα τιτάνιο έργο που δικαιολογεί απολύτως τον τίτλο του»
σημειώνει χαρακτηριστικά ο υπουργός Εργασίας, ο οποίος υπογραμμίζει ότι το σύστημα θα είναι σε πλήρη εφαρμογή εντός του 2015, όταν θα έχουν ενταχθεί στους λογαριασμούς όλες οι χειρόγραφες ασφαλιστικές καταστάσεις.
Ηδη το 15% του έργου έχει υλοποιηθεί, ενώ τα στοιχεία των ασφαλισμένων από το 2001 και εντεύθεν μπορούν εύκολα να ενταχθούν καθώς είναι σε ψηφιακή μορφή. Ωστόσο το επόμενο χρονικό διάστημα θα πρέπει να «ψηφιοποιηθούν» 110 εκατομμύρια καταστάσεις ασφάλισης και αποδεικτικά πληρωμής από 17 ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία αντιπροσωπεύουν συνολικά 29 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης!
Ολο το ιστορικό στον υπολογιστή


Η πληροφορία ομαδοποιείται ανά ασφαλισμένο δημιουργώντας έτσι τον Ατομικό Ψηφιακό Λογαριασμό Ασφάλισης, μια μορφή ασφαλιστικού «βιογραφικού».Κάθε ημέρα ασφάλισης ενός εκάστου ασφαλισμένου θα καταχωρείται ψηφιακά και οι πληροφορίες αυτές θα συγκεντρώνονται στην ΗΔΙΚΑ κάθε μήνα και θα καταχωρείται στον Ατομικό Ψηφιακό Λογαριασμό κάθε ασφαλισμένου.
Στον ίδιο λογαριασμό θα καταχωρηθεί και η ήδη ψηφιοποιημένη ασφαλιστική ιστορία (προηγούμενα έτη ασφάλισης). Πρόκειται συνολικά για περίπου 29 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης, οι οποίες καλύπτουν αναλυτικά την περίοδο από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και για μια μεγάλη ομάδα μισθωτών περιλαμβάνει και την περίοδο από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980.
Τέλος, το «Ατλας» περιλαμβάνει μία σειρά από ηλεκτρονικές υπηρεσίες, που θα επιτρέπουν στον κάθε ασφαλισμένο να βλέπει από τον υπολογιστή του όλο το ιστορικό της ασφάλισής του και να υπολογίζει προσεγγιστικά τη σύνταξη που δικαιούται.
Πιο γρήγορα οι συντάξεις – Τέλος στη θεώρηση των βιβλιαρίων
Παρελθόν στις καθυστερήσεις για όσους έχουν διαδοχική ασφάλιση – Επιταχύνεται ο χρόνος εξυπηρέτησης των πολιτών

Με την πλήρη λειτουργία του συστήματος «Ατλας» στο τρίτο τρίμηνο του 2015, πολιτεία και πολίτες αποκτούν – για πρώτη φορά – πλήρη εικόνα του ασφαλιστικού συστήματος. Επέρχεται ριζική αναδιοργάνωση, καθώς ο κάθε ασφαλισμένος τίθεται για πρώτη φορά στο επίκεντρο και αποτελεί μονάδα αναφοράς για το ασφαλιστικό σύστημα (σε αντιδιαστολή με το ασφαλιστικό ταμείο που αποτέλεσε τη μονάδα αναφοράς μέχρι σήμερα).
Αποτέλεσμα αυτού είναι ο πολίτης να αποκτά άμεση πρόσβαση σε μια σειρά από αξιόπιστες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που εκμηδενίζουν τον χρόνο εξυπηρέτησής του.
Τα πέντε κυριότερα οφέλη του συστήματος «Ατλας» κωδικοποιούνται ως εξής:

1.
Δημιουργείται πλήρες, επίκαιρο και έγκυρο μητρώο άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένων. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης θα απεικονίζεται με ακρίβεια ο αριθμός των ασφαλισμένων (ενεργών, ανενεργών και συνταξιούχων) καθώς και ο αριθμός των έμμεσων μελών.

2.
Ο πολίτης αποκτά πρόσβαση από τον υπολογιστή του στην «ασφαλιστική του ιστορία», ανεξάρτητα αν αφορά ένα ή περισσότερα Ταμεία (διαδοχική ασφάλιση). Επίσης θα μπορεί να εκτιμήσει το ύψος της σύνταξης που δικαιούται, καθώς και οποιαδήποτε άλλη παροχή.

3.
Για τους ασφαλισμένους εξαλείφεται οποιαδήποτε καθυστέρηση στην απονομή της σύνταξης ακόμη και στις περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, καθώς θα υπάρχουν συγκεντρωτικά όλα τα στοιχεία του ασφαλιστικού τους βίου.

4.
Καταργείται η ανάγκη ετήσιας θεώρησης των ασφαλιστικών βιβλιαρίων.

5.
Εξοικονομείται σημαντικό διοικητικό και οικονομικό κόστος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οικονομία
Σίβυλλα
Helios Kiosk