Μπορεί ο χώρος της ένδυσης να έχει χάσει τη λάμψη του τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας λουκέτα, πτωχεύσεις και υψηλά ποσοστά ανεργίας, εμφανίζονται όμως και πρωτότυπες ιδέες για προσέλκυση πελατών όπως η πώληση ρούχων με το κιλό. Πρόκειται για μια ιδέα που υπάρχει τουλάχιστον 20 χρόνια στο εξωτερικό αλλά στην Ελλάδα έγινε της μόδας τον τελευταίο χρόνο, οπότε και άνοιξαν αρκετά καταστήματα που πωλούν μεταχειρισμένα και καινούργια επώνυμα ρούχα με το κιλό και οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη ανταπόκριση λόγω της προσιτής τιμής τους. Επίσης η ενοικίαση αξεσουάρ, όπως οι τσάντες, έχει ευνοηθεί από την κρίση, αφού είναι μια πιο οικονομική λύση για την απόκτηση επιθυμητών ακριβών προϊόντων, η αγορά των οποίων όμως είναι απαγορευτική λόγω κόστους.
Και ανάπτυξη με franchise
Τα επώνυμα ρούχα και οι ακριβές φίρμες έχουν υποστεί μεγαλύτερες απώλειες σε σχέση με τα πιο φθηνά και συνολικά ο κλάδος έχει καταγράψει πτώση ως και 70% από το 2009 ως σήμερα, αλλά παραμένουν ποθητά για πολλούς Ελληνες. Αυτά τα στοιχεία σκέφθηκαν να εκμεταλλευθούν αρκετοί έλληνες επιχειρηματίες οι οποίοι άνοιξαν τον τελευταίο χρόνο καταστήματα πώλησης ρούχων με το κιλό στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και αλλού. Σήμερα τείνουν να γίνουν μόδα, την οποία ξεκίνησε πριν από εννέα μήνες η Ολλανδέζα Σαμπίνα Ντανάκα που μαζί τον έλληνα σύζυγό της Γιώργο Ντανάκα και έναν γάλλο συνεργάτη απέκτησαν το Kilo-shop, κατάστημα ρούχων με το κιλό στο κέντρο της Αθήνας, στο Μοναστηράκι. Οπως ανέφερε η ίδια, η ανταπόκριση του κοινού ήταν μεγάλη, με αποτέλεσμα να ανοίξουν ένα ακόμη στο Χαλάνδρι. Σύντομα ο αδελφός της πρόκειται να επεκταθεί στο Αμστερνταμ, ενώ έχει δεχθεί πολλές προτάσεις για ανάπτυξη με franchise.
Η ιδέα όμως ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες στο Παρίσι από τον γάλλο συνεργάτη τους κ. Bernard Graf, με τον οποίο η ελληνοολλανδική οικογένεια διατηρεί εδώ και 30 χρόνια κατάστημα με στρατιωτικά είδη στο Αργος. Ο γάλλος επιχειρηματίας δημιούργησε το πρώτο κατάστημα Kilo-shop στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 2012 και τον Απρίλιο του 2013 επέκτεινε τη δραστηριότητα και στην Ελλάδα με τη Σαμπίν Ντανάκα και τον σύζυγό της. Τα ρούχα είναι κυρίως μεταχειρισμένα σε πολύ καλή κατάσταση, ενώ διαθέτει vintage αλλά και σύγχρονα επώνυμα, τα οποία αγγίζουν τα 15.000 κομμάτια σε κάθε κατάστημα και εισάγονται από τη Γαλλία. Οπως λέει και το όνομα του καταστήματος, τα ψώνια γίνονται με το κιλό. Η τιμή των ρούχων, δηλαδή, διαμορφώνεται ανάλογα με το βάρος τους, που ανέρχεται σε 25 ευρώ ή 35 ευρώ το κιλό αν είναι πιο ελαφριά. Π.χ., ένα φόρεμα 350 γραμμ. κοστίζει 12,2 ευρώ, ενώ ένα πουκάμισο 150 γραμμ. κοστίζει 5,2 ευρώ.
Από τη ζυγαριά στο ταμείο
Σε διάφορα σημεία του καταστήματος υπάρχουν ζυγαριές και κατατοπιστικές επιγραφές με τις τιμές των ρούχων ανά κιλό, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον πελάτη να κοστολογήσει μόνος του τα προϊόντα που έχει επιλέξει προτού καν φθάσει στο ταμείο.
Από πέρυσι έχουν ανοίξει πολλά καταστήματα ρούχων με αυτή τη λογική καθώς στην Ελλάδα, συνεχίζει η ίδια, υπάρχει συστηματική αντιγραφή. Προτού όμως γίνει της μόδας αυτού του είδους το κατάστημα υπήρχε εδώ και 15 χρόνια ένα μαγαζί ρούχων στο Παγκράτι, το Studio Shop, που πουλάει επώνυμα μεταχειρισμένα και καινούργια ρούχα από στοκ της Ολλανδίας και της Γερμανίας με το κιλό. Η τιμή ανέρχεται στα 23 ευρώ το κιλό και το κατάστημα διαθέτει σταθερή πελατεία, όπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης του κ. Σπύρος Μουρελάτος. Αξίζει να αναφερθεί, όπως προσέθεσε ο ίδιος, ότι «οι πελάτες μας δεν αντιμετωπίζουν όλοι οικονομικές δυσκολίες, αλλά υπάρχουν και καταναλώτριες με άνεση που επιθυμούν να αλλάζουν ρούχα συχνά καθημερινά, οπότε η λύση του κιλού είναι προσιτή».
Πρωτότυπες ιδέες για αξεσουάρ
Εκτός από την πώληση με το κιλό, υπάρχει άλλη μια πρωτότυπη ιδέα στον επιχειρηματικό κόσμο της ένδυσης και αφορά την ενοικίαση. Συγκεκριμένα το ηλεκτρονικό κατάστημα Starbags ενοικιάζει επώνυμες τσάντες, ενώ παράλληλα πουλάει μεταχειρισμένα ρούχα και αξεσουάρ γνωστών οίκων.
Η εμπνεύστρια της εταιρείας κυρία Ολιάνα Σπυριδοπούλου, έχοντας ζήσει σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, διαπίστωσε ότι στην ελληνική αγορά υπήρχε ένα κενό όσον αφορά τις φίρμες και την απόκτησή τους. Οσο περισσότερο απογειώνονταν οι τιμές στα ακριβά είδη της μόδας τόσο μεγάλωνε η επιθυμία της για την πραγματοποίηση της Starbags. Το 2006 δημιουργήθηκε το ηλεκτρονικό κατάστημα ενοικίασης για τσάντες επώνυμων μαρκών, όπως Channel, Hermes, Missoni, Valentino, Prada, Gucci κ.ά., με τιμές από 25 ευρώ ως 85 ευρώ την ημέρα, κόστος το οποίο εξαρτάται από τη μάρκα και το διάστημα μίσθωσης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



