Ενα σουτιέν με… νοημοσύνη το οποίο θα είναι σε θέση να μετράει την ψυχολογική κατάσταση της κατόχου του και να φρενάρει διατροφικές διαταραχές που σχετίζονται με το στρες, όπως π.χ. η συναισθηματική υπερφαγία, σχεδιάζει η Microsoft.

Σύμφωνα με τον αμερικανικό κολοσσό, το «έξυπνο» σουτιέν είναι εξοπλισμένο με αφαιρούμενους αισθητήρες οι οποίοι παρακολουθούν τους καρδιακούς παλμούς και το δέρμα της γυναίκας που το φοράει, υπολογίζοντας την ψυχολογική της κατάσταση κάθε φορά.

Στη συνέχεια, η κεντρική συσκευή αποστέλλει τα δεδομένα που έχει συλλέξει στο smartphone της κατόχου του, όπου μέσω μιας ειδικής εφαρμογής, η ίδια λαμβάνει ειδοποίηση όταν βρίσκεται σε ψυχολογική κατάσταση που θα μπορούσε να ενισχύσει την πιθανότητα της λεγόμενης «συναισθηματικής υπερφαγίας» – της στιγμής δηλαδή, όπου λόγω αυξημένου στρες καταφεύγει στο φαγητό.

Φορέστε και αδυνατίστε

Στη μελέτη τους, οι ερευνητές αναφέρουν ότι ένα σουτιέν «θα αποτελούσε ιδανική λύση καθώς θα επιτρέπει τη διαρκή συλλογή δεδομένων που προκύπτουν από μετρήσεις, όπως π.χ. το ηλεκτροκαρδιογράφημα».

Κατά το παρελθόν, οι ειδικοί είχαν προχωρήσει σε παρόμοια απόπειρα για τη δημιουργία ανδρικών εσωρούχων για τον ίδιο σκοπό. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο απέτυχε, καθώς οι αισθητήρες που θα φιλοξενούνταν εκεί, θα βρίσκονταν πολύ μακριά από την καρδιά.

Στο πλαίσιο δοκιμών, το «καλλίγραμμο» σουτιέν δόθηκε σε γυναίκες, με σκοπό να δηλώσουν την άποψή τους για το μελλοντικό προϊόν. Τους ζητήθηκε μάλιστα να το φοράνε για περίπου έξι ώρες την ημέρα για ένα χρονικό διάστημα τεσσάρων ημερών.

«Οι δοκιμές ήταν λίγο κουραστικές για τις εθελόντριες που έλαβαν μέρος σε αυτές, καθώς το στάδιο στο οποίο βρίσκεται στην παρούσα φάση το πρότυπο απαιτούσε επαναφόρτιση των κυκλωμάτων ανά 3-4 ώρες» αναφέρει από την πλευρά του η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της Microsoft, Αστα Ρόουζγουει.

Αρκετές εταιρείες εργάζονται πυρετωδώς στο κομμάτι των «έξυπνων» τεχνολογιών που θα φοριούνται επάνω στο σώμα του χρήστη και θα καταγράφουν διαρκώς δεδομένα γύρω από τους βασικούς δείκτες υγείας του.

Πριν από λίγες μέρες, είχε παρουσιαστεί ένα «δικτυωμένο» σουτιέν το οποίο είναι συνδεδεμένο με το Twitter και «τιτιβίζει» όταν ξεκουμπώνει, προτρέποντας τις γυναίκες να ψηλαφίσουν το στήθος τους και υπενθυμίζοντάς τους την ανάγκη ετήσιας μαστογραφίας.