Τη δυνατότητα επεξεργασίας φωτογραφιών μέσω της εφαρμογής φίλτρων έχουν οι χρήστες της εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης Instagram. Τι δείχνει όμως η επιλογή του κάθε φίλτρου για τα μέλη του δημοφιλούς app;

H αμερικανική εταιρεία μάρκετινγκ Marketo, ανέλυσε τα δεδομένα που σχετίζονται με την χρήση της δημοφιλούς εφαρμογής, όπως και εκείνα που αποκαλύπτουν τα 10 δημοφιλέστερα φίλτρα, από τα συνολικά 20 φίλτρα του Instagram γύρω από την προσωπικότητα των χρηστών.

Bάσει των δημογραφικών στοιχείων, φάνηκε ότι στην παρούσα φάση η ηλεκτρονική κοινωνικοποίηση μέσω της διάδοσης φωτογραφικού υλικού πραγματοποιείται κάθε μήνα από σχεδόν 100 εκατ. ενεργούς χρήστες. Καθημερινά, στη σελίδα του Instagram αναρτώνται περί τα 40 εκατ. φωτογραφίες – επεξεργασμένες ή μη. Τα Likes ανά δευτερόλεπτο «καλπάζουν» στα 8.500, ενώ τα σχόλια εκτοξεύονται στα 1.000 ανά δευτερόλεπτο.

Το 20% των χρηστών του Instagram είναι ηλικίας 12-17 ετών, το 34% είναι 18-24 ετών, το 33% είναι 25-44 ετών, το 8% είναι 35-44 ετών και το 5% είναι 45-54 ετών.

Τι υποδηλώνουν τα 10 δημοφιλέστερα φίλτρα;

1. Normal – το φίλτρο του επαγγελματία/ερασιτέχνη

Το 43% των χρηστών του Instagram κατεφεύγει στη συγκεκριμένη επιλογή, είτε επειδή ακόμη δεν είναι αρκετά εξοικειωμένο με τις δυνατότητες του smartphone που έχει στην κατοχή του, είτε γιατί προηγουμένως έχουν ήδη επεξεργαστεί τις φωτογραφίες τους με τη βοήθεια κάποιας άλλης εφαρμογής.

2. Earlybird – το φίλτρο του επίδοξου σκηνοθέτη

Το 10% των χρηστών, τείνει να ασκεί κριτική σε οτιδήποτε σύγχρονο, μειώνοντας την ένταση των χρωμάτων και χαρίζοντας στη φωτογραφία τη νοσταλγική νότα της δεκαετίας του ’70.

3. XPro II – το φίλτρο του αισιόδοξου

Το 8% των χρηστών, βλέπει τον κόσμο πιο «φωτεινό» και επιθυμεί να τον δείξει και στους άλλους. Τι κι αν είναι μια βροχερή μέρα; Με το συγκεκριμένο φίλτρο, οι σταγόνες θα κάνουν αντίθεση με το τζάμι και θα μεταμορφώσουν τη φωτογραφία σε τέχνη θετικής ενέργειας.

4. Valencia – το φίλτρο του χαμηλών τόνων χρήστη

Χρησιμοποιείται από το 5% των χρηστών και στην πράξη «ρίχνει» την ένταση της φωτογραφίας, παρουσιάζοντας το θέμα της ελαφρώς ξεθωριασμένο.

5. Rise – το φίλτρο του τεμπέλη

Το 4% των χρηστών, ενισχύει μέσω αυτού τον φωτισμό των φωτογραφιών του σε περίπτωση που οι λήψεις τους υστερούν στο συγκεκριμένο κομμάτι.

6. Hefe – το φίλτρο των χρωμάτων

Το 4% των υποστηρικτών του φίλτρου αυτού, αποσκοπούν στη μετατροπή της κάθε φωτογραφίας τους σε ένα ζωντανό, από πλευράς χρωμάτων, έργο τέχνης – ακόμα κι αν πρόκειται για ένα ζευγάρι πάνινα παπούτσια πάνω σε έναν πάγκο.

7. Amaro – το φίλτρο της… κουκουβάγιας

Το 4% των χρηστών, τείνει να το χρησιμοποιεί για τη βελτίωση φωτογραφιών διασκέδασης, φωτίζοντας κατά 3% τις σκοτεινές λήψεις τους.

8. Hudson – το φίλτρο του «κρύου»

Το 3% των χρηστών επιλέγει να φέρει τον «χειμώνα» στις φωτογραφίες του, σβήνοντας τη ζωντάνια των χρωμάτων τους και χαρίζοντάς τους ένα πιο σκοτεινό, παγερό και επίπεδο αποτέλεσμα.

9. Brannan – το φίλτρο του καλλιτέχνη

Το 3% των χρηστών έχει σίγουρα «μολυνθεί» με το μικρόβιο της καλλιτεχνίας. Επιλέγει να δίνει στις φωτογραφίες τους ένα δραματικό και θεατρικό αποτέλεσμα.

10. Nashville – το φίλτρο του cool

Χρησιμοποιείται από το 3% των χρηστών και υποδηλώνει μια πιο χαλαρή άποψη γύρω από τη ζωή και την επεξεργασία των φωτογραφιών, γεγονός κάνει τις λήψεις που επιδέχονται το συγκεκριμένο φίλτρο ιδιαίτερα δημοφιλείς. Οι χρήστες του τείνουν να τραβούν την τέλεια φωτογραφία και να καταφεύγουν στην εφαρμογή ενός πιο «μαλακού» φίλτρου.