Δαμάζοντας τη Σμαραγδένια Ακτή

Tο πλήρωμα νετάρει τις σκότες και παίρνει θέση στην εκκίνηση. Τριάντα τέσσερα από τα πιο πολυτελή και γρήγορα ιστιοπλοϊκά συνωστίζονται στη μαρίνα της Κόστα Σμεράλντα. Η συνάντηση στο κοσμοπολίτικο Πόρτο Τσέρβο της Σαρδηνίας είναι δεδομένη κάθε Σεπτέμβριο. Το Maxi Yacht Rolex Cup είναι ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες που διοργανώνει ο Ιστιοπλοϊκός Ομιλος της Κόστα Σμεράλντα και η «βιτρίνα» για τις τελευταίες τάσεις στο ντιζάιν και στην τεχνολογία σκαφών από ανθρακονήματα. Τα γυαλιστερά σκαριά είναι αραγμένα στη μαρίνα από τις 2 ως τις 8 Σεπτεμβρίου, όλα στην κατηγορία Maxi, που στη γλώσσα των ιστιοπλόων σημαίνει ότι το μήκος του ξεπερνά τα 18 μέτρα και τα τελευταία χρόνια ακόμη και τα 66. Η δε ταχύτητά τους φθάνει τους 20 κόμβους.

Ιδιοκτήτες και πηδαλιούχοι, στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι άνθρωποι που έχουν συνηθίσει στην επιτυχία και έξω από το άθλημα, ενώ τα πληρώματα συνθέτουν κορυφαίοι ιστιοπλόοι με «γαλόνια» από το America’s Cup. Οπως ο Γιόχεν Σούμαν, τρεις φορές χρυσός ολυμπιονίκης, που βρίσκεται στο πηδάλιο του Esimit Europa 2 και το καλοκαίρι «έσπασε» ακόμη ένα ρεκόρ. Δύο από τους πιο καταξιωμένους ντιζάινερ σκαφών, ο Τζιμ Πιου του γραφείου Reichel/Pugh και ο Ρολφ Φρόλικ του γερμανικού στούντιο Judel/Vrolijk, παρακολουθούν από κοντά μερικές από τις δημιουργίες τους εν δράσει.

Καθιερώθηκε το 1980, με αφορμή την επιθυμία να φέρει τον συναγωνισμό στην κατηγορία των μεγάλων ιστιοπλοϊκών και από τότε μέχρι σήμερα το Maxi Yacht Rolex Cup, στην 23η διοργάνωσή του από το Yacht Club Costa Smeralda (YCCS) και το International Maxi Association, είναι από το 1985 η «κορόνα» στο ετήσιο ιστιοπλοϊκό ημερολόγιο της Rolex. Η κορυφαία φίρμα της ελβετικής ωρολογοποιίας έχει, άλλωστε, συνδέσει το όνομά της με το συναρπαστικό αυτό άθλημα, βρίσκοντας κοινές αξίες στην ακρίβεια, στην τεχνολογία, στην ομαδικότητα, και ο αγώνας στο Πόρτο Τσέρβο είναι το θεαματικό κορύφωμα της ιστιοπλοϊκής σεζόν στη Μεσόγειο, στο οποίο λαμβάνουν μέρος οι καλύτεροι ιστιοπλόοι.

Σε αυτό βοήθησε και ο λάτρης του αθλήματος, πρίγκιπας Αγά Χαν, ο οποίος θα ιδρύσει το 1976 τον Ιστιοπλοϊκό Ομιλο της Κόστα Σμεράλντα, καλώντας τον Πίτερ Μαρίνο, τον αρχιτέκτονα που σχεδίασε και τον Ιστιοπλοϊκό Ομιλο της Νέας Υόρκης, να επιμεληθεί ένα κτίριο που σήμερα δεσπόζει σαν καράβι στη μαρίνα. Δύο δεκαετίες νωρίτερα, έχει ανακαλύψει, κατά τη διάρκεια διακοπών μαζί με φίλους από το διεθνές τζετ σετ, τις σμαραγδένιες ακτές της Βόρειας Σαρδηνίας. Η απόφασή του να επενδύσει στην περιοχή τον οδηγεί σε διαπραγματεύσεις με κάθε κορίτσι που έχει πάρει προίκα παραλιακά οικόπεδα. Μέχρι τότε όλοι οι ντόπιοι ασχολούνται με τη γεωργία και την κτηνοτροφία και δεν υπάρχει τίποτε κοντά στη θάλασσα. Καταφέρνει να αγοράσει 55 χιλιόμετρα ακτογραμμής και της δίνει το όνομα «Costa Smeralda», τιμώντας τα πράσινα νερά και τη βλάστηση που ξεχειλίζει στις πλαγιές.

«Οταν έρχεσαι σε έναν αγώνα όπως αυτός, βλέπεις τόσο διαφορετικά σχέδια σκαφών. Είναι πολύ συναρπαστικό για τη δημιουργικότητα να βλέπεις τον ενθουσιασμό των ιδιοκτητών όταν βάζουν το “όραμά” τους στο νερό» λέει ο Τζιμ Πιου. Ran 2, Jethou, Bella Mente, Stig, Magic Carpet, Esimit Europa 2, Nilaya και ο «Γολιάθ», το 66 μέτρων Hetairos, το μεγαλύτερο σκάφος που αγωνίστηκε ποτέ στο the Maxi Yacht Rolex Cup και το ψηλότερο που διέσχισε τη διώρυγα του Παναμά. Είναι μερικά από τα πιο ανταγωνιστικά σκάφη που όργωσαν για πέντε ημέρες το αρχιπέλαγος Λα Μανταλένα στις βορειανατολικές ακτές της Σαρδηνίας και μεταξύ των νικητών της κούρσας.

Για τους ναυτικούς, η εναλλαγή των διαδρομών, που πολλές φορές περιλαμβάνει σκοπέλους και ανέμους που «γυρίζουν» από τη μια στιγμή στην άλλη, χρειάζεται συχνές αλλαγές τακτικής. «Το να συμμετέχεις στο Maxi Yacht Rolex Cup σημαίνει εκπληκτικά σκάφη, τοπίο, γαλάζια νερά και απαιτητικές καιρικές συνθήκες. Είναι πάντα διαφορετικό» λέει ο Μάικ Μπρότον, πλοηγός στο κλασικής γραμμής 39,5 μέτρων Velsheda. «Είναι ίσως το καλύτερο μέρος για να κάνει κάποιος ιστιοπλοΐα στη Μεσόγειο» λέει ο αμερικανός χρηματιστής Χαπ Φοθ και ιδιοκτήτης του Mini Maxi Bella Mente. «Είναι το πρώτο πράγμα που βάζουμε στο ημερολόγιό μας κάθε χρόνο. Οταν ο Θεός εμπνεύστηκε την ιστιοπλοΐα, έφτιαξε αυτό το μικρό μέρος για να παίζουμε» θα προσθέσει ο Μπράιαν Μπέντζαμιν, ιδιοκτήτης του Maxi Racer/Cruiser Aegir.

Το 23ο Maxi Yacht Rolex Cup στο Πόρτο Τσέρβο επιβεβαίωσε το κύρος του ως ένας αγώνας πρώτης γραμμής στον κόσμο της ιστιοπλοΐας, τόσο σε σχεδιασμό και τεχνολογία όσο και στις συνεχείς αλλαγές του καιρού. Εξίσου πλούσια, όμως, ήταν και η κοινωνική ατζέντα, με το καθιερωμένο πάρτι πληρωμάτων της Rolex και την τελετή απονομής των βραβείων στην Piazza Azzurra, όπου τα κύπελλα του αγώνα παραδίδονται στους νικητές μαζί με τα ειδικά σχεδιασμένα για την ιστιοπλοΐα μοντέλα της φίρμας. «Το ερώτημα είναι γιατί να ξοδεύεις τόσες εκατοντάδες χιλιάδες στερλίνες, αφού μπορείς να αγοράσεις ένα Rolex με πολύ λιγότερα» λέει σερ Πίτερ Ογκντεν, ο βρετανός ιδιοκτήτης και καπετάνιος του Jethou. Ο ίδιος, έχοντας βγει νικητής σε πολλές αναμετρήσεις, απαντά: «Ενα Rolex που κερδίζεις δεν είναι το ίδιο σαν αυτό που αγοράζεις». Βίρα τα πανιά!

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk