Τα δύο πρόσωπα του Γιάννη Πάριου

ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟΣ

Εκτη γυμνασίου στην Πάρο, ο μικρός Γιάννης Βαρθακούρης βρίσκεται ξαπλωμένος και τραγουδά την ώρα που οι συμμαθητές του λύνουν ασκήσεις χημείας. Είναι ερωτευμένος. «Σταμάτα, ρε, να τραγουδάς, δεν μπορούμε να λύσουμε ασκήσεις» του λένε. Συνεχίζει και λίγο μετά απαντά: «Βρε σεις, ακούστε με τώρα τζάμπα, γιατί κάποια εποχή θα πληρώνετε για να με ακούσετε». Τα τετράδια και τα μολύβια θα πέσουν βροχή πάνω του. Μερικά χρόνια αργότερα έρχεται η δικαίωση μαζί με την πληρωμή. Οντως θα πληρώσουν και μάλιστα αδρά για να τον δουν στα νυχτερινά κέντρα όπου εμφανιζόταν.

Θα ξεκινήσει από την Πάρο, με μια χάρτινη βαλίτσα, για να γίνει γιατρός στην Αθήνα, όπως επιθυμούσαν οι γονείς του. Η ψυχή του, όμως, είναι το τραγούδι και τελικά θα γίνει ο «καρδιοχειρουργός» του ελληνικού πενταγράμμου.

H πρώτη του ηχογράφηση θα γίνει το 1969, το επίθετό του θα αλλάξει σε Πάριος προς τιμήν του νησιού του και από τότε θα αρχίζει να χτίζει βήμα βήμα την πορεία του στο τραγούδι. Η μεγάλη καταξίωση θα έρθει στη δεκαετία του ’80, όπου οι πωλήσεις των δίσκων του θα τον εκτοξεύσουν στην κορυφή και το παρωνύμιο ο «τροβαδούρος του έρωτα» θα τον ακολουθεί πιστά. Στο ενεργητικό του μετρά σπουδαίες συνεργασίες, όπως αυτή με τον Σταύρο Ξαρχάκο. Βέβαια, μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, η πορεία του είναι πτωτική.

Η προσωπική του ζωή υπήρξε πολυτάραχη, γεμάτη πίκρες και έρωτες, μια πιστή ακολουθία των τραγουδιών του. Ο πρώτος γάμος του με την Ντίνα Μαρκοπούλου, το διαζύγιό του και η γνωριμία του με την ηθοποιό Σοφία Αλιμπέρτη στην Πάρο απασχόλησαν έντονα τις κουτσομπολίστικες στήλες εκείνης της εποχής. Ακόμη και σήμερα, στα 66 του χρόνια, τα media συνεχίζουν να ενδιαφέρονται για τις εκάστοτε συνοδούς του.

Οσοι τον ξέρουν μιλούν για έναν σεμνό άνθρωπο του οποίου η μεγαλύτερη αγάπη είναι το τραγούδι. Λέγεται ότι ο Στηβ Κακέτσης, ο γνωστός επιχειρηματίας νυχτερινών κέντρων, έχει πει χαρακτηριστικά: «Κανονικά ο Πάριος θα πρέπει να μας πληρώνει για να τραγουδά και όχι να τον πληρώνουμε. Τραγουδάει με τις ώρες. Του έλεγα να κατέβει, γιατί φοβόμουν ότι θα μου μείνει εδώ πέρα. Και η σεζόν τότε ήταν τεράστια, περίπου 170 ημέρες».

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΗΣ

«Πες του, τόσο πολύ που κελάηδαγε στο τηλέφωνο, οι κασέτες του είναι πιο πολλές και από του Γιάννη του Πάριου». Η παραπάνω ατάκα προέρχεται από διαφήμιση γνωστής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας. Δυστυχώς για τον συμπαθή τραγουδιστή, κρύβει μια αλήθεια. Το ρεπερτόριό του μπορεί να είναι μεγάλο σε ποσότητα, αλλά ταυτόχρονα υστερεί σε ποιότητα. Ο Γιάννης Πάριος πολλές φορές επέλεξε μέτρια τραγουδάκια, αδικώντας την ομολογουμένως καλή φωνή του. Δεν του λείπει η αυτογνωσία όμως. Το 1985, σε συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση, είχε δηλώσει: «Δεν είμαι από αυτούς τους ανθρώπους που έβαλαν σκοπό να αναμορφώσουν την πνευματική υπόσταση του Ελληνα. Δεν είμαι ικανός να κάνω κάτι τέτοιο. Εγώ απλώς είμαι ο διασκεδαστής σας». Τίμιος.

Το δεύτερο ίσως μεγάλο λάθος του Γιάννη Πάριου είναι ότι από πολύ νωρίς αυτοπαγιδεύτηκε. Επαναπαύτηκε σε γλυκερές ερμηνείες που προορίζονται προς τέρψιν φρεσκοχωρισμένων και λοιπών πονεμένων ψυχών.

Πολλοί λένε ότι ο Πάριος θα μπορούσε να αξιοποιήσει στο έπακρο το ταλέντο του αν τολμούσε να τραγουδήσει ερωτικά τραγούδια ποιότητας, ελληνικά και ξένα. Αντί για αυτό προτίμησε συχνά να υπηρετήσει μια επαρχιωτική εκδοχή του ερωτικού τραγουδιού.

Χωρίς αμφιβολία, ο δίσκος «Τα νησιώτικα», που κυκλοφόρησε το 1982 «με τα τραγούδια της κούνιας του», όπως του αρέσει να λέει, ήταν εμβληματικός για την ελληνική δισκογραφία, σπάζοντας κάθε ρεκόρ πωλήσεων. Εκείνη την εποχή τα νησιώτικα ακούγονταν από τις ντισκοτέκ μέχρι τα μπουζούκια. Βέβαια, οι κακεντρεχείς υποστηρίζουν ότι ο αγαπητός τραγουδιστής έγινε ερήμην του η αιτία το νησιωτικό τραγούδι να αλλοιωθεί και να δημιουργηθεί μια γενιά τραγουδιστών οι οποίοι το ενσωμάτωσαν στο ρεπερτόριό τους και το κακοποίησαν.

Ο Γιάννης Πάριος αυτόν τον χειμώνα ακολουθεί τις δόξες τού χθες και ανεβαίνει και αυτός στη σκηνή του Παλλάς «σε μια μουσική παράσταση βασισμένη στην ανάγκη εξωτερίκευσης ψυχής και μνήμης με την ωριμότητα του σήμερα», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα της παράστασης. Ο διόλου πρωτότυπος τίτλος «Ολα μου τα σ’ αγαπώ», δείχνει οτι το δάκρυ είναι εξασφαλισμένο για όσους θα σπεύσουν να θυμηθούν τα παλιά…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk