Η επιστροφή της SL

Eχουν περάσει σχεδόν έξι δεκαετίες από την εποχή που στη Mercedes-Benz αποφάσισαν να παρουσιάσουν την πρώτη SL, µε τα αρχικά των λέξεων «Sports Lightweight» να προσδιορίζουν µια γενιά αυτοκινήτων που έµεινε στην ιστορία για το στυλ και τα σπορ χαρακτηριστικά τους. Με την πάροδο του χρόνου η κεντρική ιδέα παρέµεινε απαράλλαχτη, αλλά ο προσανατολισµός διαφοροποιήθηκε ελαφρώς, µε αποτέλεσµα η νέα SL να είναι ένα από τα κορυφαία GT (Grand Tourer) στο οποίο τη σπορ προδιάθεση ενισχύουν δεκάδες τεχνολογικά στοιχεία και µια ανεξάντλητη λίστα εξοπλισµού. Κυρίως, όµως, είναι ελαφρύτερη, ταχύτερη και πιο οικονοµική από οποιαδήποτε άλλη, παρά το χάρισµα που έχει να µετατρέπεται από κλειστή σε ανοιχτή µε το πάτηµα ενός κουµπιού.

Πίσω από την εικόνα που µεταφέρουν οι φωτογραφίες κρύβεται ένα ολοκαίνουργιο state-of-the-art πλαίσιο από αλουµίνιο που συµβάλλει δραµατικά στη µείωση του βάρους στα 1.685 κιλά για την SL 350 και στα 1.785 κιλά για την SL 500. ∆ύο εκδόσεις κυβισµού µε V6 και V8 κινητήρες 3,5 και 4,7 λίτρων αντίστοιχα, οι οποίοι αποδίδουν 306 και 435 ίππους, αλλά καταναλώνουν από 22% έως 30% λιγότερα καύσιµα χάρη στην BlueEFFICIENCY λογική της φίρµας και τη «δίαιτα» που επιβλήθηκε, παρά τον κορυφαίο εξοπλισµό άνεσης και ασφάλειας. Υπάρχει, επίσης, µια ακόµη SL µε τα διακριτικά AMG, αλλά αυτή είναι µια τελείως ξεχωριστή υπόθεση στα χαρτιά και στον δρόµο.

Εστιάζοντας στην SL 500 που οδήγησα στην Ισπανία, οµολογώ ότι το σύνολο είναι κορυφαίο, µε τον V8 κινητήρα των 700 Nm ροπής να αποδίδει εξαιρετικά από τις πολύ χαµηλές στροφές και την ικανότητα να επιταχύνει το αµάξωµα από στάση σε 4,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλµ. /ώρα, η θεωρητική κατανάλωση αγγίζει τα 9,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόµετρα, ενώ οι εκποµπές CO2 φτάνουν τα 212 γραµµ./χλµ.

Το αυτόµατο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS µε τη δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων από paddles πίσω από το τιµόνι έχει βελτιωθεί σηµαντικά σε ό,τι αφορά τον χρόνο απόκρισης και την οµαλότητα αλλαγής ταχυτήτων, και ανταποκρίνεται εξαιρετικά στα κελεύσµατα του χειριστή του.

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδροµο, καταλαβαίνεις ότι η νέα SL είναι ουσιαστικά η δίπορτη, διθέσια S-Class που δεν υπάρχει. Χάρη στην απίστευτη ποιότητα κύλισης και στην εξαιρετική ισορροπία που εξασφαλίζει το πλαίσιο µπορείς να οδηγείς επί ώρες ατσαλάκωτος και χωρίς ίχνος κούρασης σε κάθε είδους διαδροµή, µε την υπενθύµιση ότι σε στενότερους δρόµους µε συνεχείς στροφές θα καταλάβεις άµεσα ότι ο όγκος και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου – µήκος 4,612 και πλάτος 1,877 µέτρα – θέτουν όρια στον ρυθµό σου. Η ισχύς του µοτέρ και η πίσω κίνηση σου επιτρέπουν να χαρείς «διαφορετικά» την οδήγηση, αλλά χωρίς αµφιβολία η SL δεν είναι αυτοκίνητο για οδηγικές «αλητείες». Κατανοείς το βάρος και τον όγκο της όταν στρίβεις, επιταχύνεις και φρενάρεις, σέβεσαι την αισθητική και τη συβαριτική τετράτροχη λογική της και στο τέλος συνειδητοποιείς ότι αυτό που καθορίζει την ύπαρξή της είναι η hi-end αίσθηση που σου δηµιουργούν τα πάντα σε αυτή.

Προσωπικά, δεν θα τη συνέκρινα µε τίποτε, αποτελεί µια κατηγορία από µόνη της και εντάσσεται τέλεια στη λογική µε την οποία η Mercedes-Benz συνθέτει την γκάµα της. Η SL ήταν και παραµένει αυτόφωτη, µακριά από συγκρίσεις που δεν οδηγούν πουθενά. Τη λατρεύεις ή τη µισείς, αλλά αποκλείεται να την αγνοήσεις.

Εσωτερικός κόσµος

Τα καθίσµατα προσφέρουν υποδειγµατική πλευρική στήριξη και άνεση. Στoν εξοπλισµό ξεχωρίζουν το Front Bass που χρησιµοποιεί το µπροστινό τµήµα του αµαξώµατος ως subwoofer, οι υαλοκαθαριστήρες που ψεκάζουν κινούµενοι νερό στο παρµπρίζ, η Magic Sky Control διάφανη οροφή µε τη µεταβλητή φωτεινότητα και το πληρέστερο ever πακέτο συστηµάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk