Οι ΤΟΜΑΣ ΜΟΡΕΝΟ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΕΣΣΑΡΗΣ και ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ μας εξηγούν την ιδέα τους, που κατέληξε να γίνει μια επιχείρηση με προοπτικές στο web: το BID BANG.
«Oλα τα προϊόντα είναι καινούργια και έχουν μηδενική τιμή εκκίνησης ευρώ και χρόνο δημοπράτησης από 30 δευτερόλεπτα ως τέσσερα λεπτά, ανάλογα με τη δημοπρασία. Για κάθε προσφορά που υποβάλλεται (πράγμα που συμβαίνει όταν ο χρήστης αγοράσει “χτυπήματα”) η τιμή αυξάνεται κατά ένα σεντ, ενώ ο χρόνος ξεκινάει από την αρχή. Οταν το χρονόμετρο μηδενιστεί, το προϊόν καταλήγει σε εκείνον που “χτύπησε” τελευταίος με τιμή ισάριθμα σεντς με τις προσφορές που υπήρξαν». Ετσι περιγράφεται στη σελίδα του Bid Bang (www.bidbang.com) η λειτουργία της σελίδας και απευθυνθήκαμε στους εμπνευστές της για να μας δώσουν τις λεπτομέρειες.
TόμαςΜορένο: Η ιδέα γεννήθηκε πριν από ενάμιση χρόνο. Δούλευα στη Μαδρίτη και είδα ότι αυτό το concept σελίδων είχε αρχίσει να εμφανίζεται στην Ισπανία και στην Αγγλία. Μαζί με την Αλέξια το ψάξαμε και επικοινωνήσαμε με τον Κώστα που βρισκόταν στην Ελλάδα. Παρουσιάσαμε το business plan και αρχίσαμε να δουλεύουμε. Τον Αύγουστο εργαζόμασταν πλέον full time και τον Οκτώβριο ανέβηκε το site.
Κώστας Μεσσάρης: Οταν μου είπαν για την ιδέα τον Μάρτιο, τη βρήκα εκπληκτική .
Τ.Μ.: Δεν αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες. Οι βασικές ήταν τρεις: Η πρώτη ήταν το να πάρουμε την απόφαση να αφήσουμε τις δουλειές μας για κάτι πιο ενδιαφέρον αλλά με υψηλό ρίσκο. Η δεύτερη ήταν να βρούμε κάποιον επενδυτή. Και η τελευταία ήταν να αντιμετωπίσουμε την περίφημη ελληνική γραφειοκρατία.
Aλέξια Kατσαούνη: Περάσαμε μερικές εβδομάδες ταλαιπωρίας, αλλά επιζήσαμε.
Κ.Μ.: Οι Ελληνες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον. Κάποιοι αγόρασαν προϊόντα με τιμή ένα ή δύο σεντς. Ούτως ή άλλως, ο αριθμός των ανθρώπων που ψωνίζουν οnline στην Ελλάδα δεν είναι τεράστιος, οπότε υπάρχουν αρκετά περιθώρια ανάπτυξης ακόμη.
Α.Κ.: Η όλη ιδέα των online δημοπρασιών ήταν κάτι πολύ καινούργιο για την ελληνική αγορά. Σκεφτείτε ότι ήταν στις προτεραιότητές μας να έχουμε τηλεφωνικό κέντρο και να απαντούμε το γρηγορότερο δυνατόν στα e-mails ακριβώς για τον συγκεκριμένο λόγο: Επειδή οι Ελληνες αισθάνονται ακόμη ανασφαλείς στο web. Πολλοί καλούν όχι για να λύσουμε κάποια απορία τους αλλά για να μας ρωτήσουν αν υπάρχουμε.
Τ.Μ.: Παρ’ όλο που κάναμε και συμβατικές διαφημιστικές ενέργειες, η πρώτη ώθηση στον αριθμό των ανθρώπων που «χτυπούν» στο Bid Bang ήρθε από φίλους μας ή όσους έγραφαν ή ακόμη γράφουν στο Facebook ή στο Twitter.
Κ.Μ.: Με το Bid Bang o κόσμος έχει έναν νέο τρόπο να βρίσκει καλές προσφορές σε προϊόντα στο web. Οι στατιστικές μας δείχνουν ότι η τελική τιμή του προϊόντος βρίσκεται κοντά στο 1% της πραγματικής αξίας του.
Τ.Μ.: Καθημερινά μας επισκέπτονται περισσότεροι από 1.000 μοναδικοί χρήστες και από τότε που ξεκινήσαμε έχουμε περισσότερους από 7.000 εγγεγραμμένους χρήστες. Εχουμε κάνει περίπου 650 δημοπρασίες μέχρι στιγμής.
Δημοσιεύτηκε στο BHMAMEN, τεύχος 50, σελ. 34, Μάιος 2010.