Αυξηση πωλήσεων κατά 6,7% πέτυχε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2003 η βιομηχανική και εμπορική εταιρεία επίπλων Νeοset, μεγαλύτερη επιχείρηση του κλάδου, η οποία δρομολογεί τις διαδικασίες επικαιροποίησης του φακέλου της για την είσοδό της στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.


H χρήση του 2002 έκλεισε για την εταιρεία με πωλήσεις ύψους 71,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 5,1%, αλλά με μειωμένα κατά 20% κέρδη προ φόρων, παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά της αποτελέσματα βελτιώθηκαν κατά 29% φθάνοντας τα 8,1 εκατ. ευρώ.


H μεγάλη αύξηση των λειτουργικών κερδών οφείλεται κατά κύριο λόγο, όπως εξηγεί ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της εταιρείας κ. Γ. Παχής, σε άνοδο κατά 2% του μεικτού περιθωρίου μετά από συμπίεση του κόστους των προϊόντων και των εμπορευμάτων, καθώς και σε συγκράτηση των λειτουργικών δαπανών, οι οποίες αυξήθηκαν με ρυθμό χαμηλότερο εκείνου των πωλήσεων. Οι σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια, κυρίως για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των εργοστασιακών εγκαταστάσεων που δημιούργησε στο Βασιλικό της Εύβοιας, επέτρεψαν τη βελτίωση του κόστους παραγωγής για δεύτερο συνεχές έτος. Τα παραγόμενα προϊόντα απέδωσαν το 55% του τζίρου έναντι 54% το 2001.


Το τελικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος της εταιρείας, επηρεάστηκε αρνητικά από την απόφασή της να εξυγιάνει τον ισολογισμό της από μεταφερόμενες ζημιές του παρελθόντος που προήλθαν από δραστηριότητες της επιχείρησης στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα στη Ρωσία, στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία. H εταιρεία πώλησε το 51% της συμμετοχής της σε θυγατρική που ανέπτυσσε παραγωγικές και εμπορικές δραστηριότητες στις προαναφερθείσες χώρες, γεγονός που είχε ως συνέπεια να μειωθούν κατά 1,75 εκατ. ευρώ τα κέρδη προ φόρων. Παράλληλα επιβάρυνε τα αποτελέσματά της με συναλλαγματικές διαφορές 1 εκατ. ευρώ. Ετσι τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 20% και διαμορφώθηκαν σε 2,5 εκατ. ευρώ.


Οι τιμές πώλησης ανά προϊόν παρουσίασαν κάμψη και η αύξηση των συνολικών εσόδων αντανακλά σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων και άνοδο μεριδίου αγοράς. Το 61,5% των πωλήσεων ύψους 71,8 εκατ. ευρώ προήλθε από την κατηγορία των παιδικών-εφηβικών και οικιακών επίπλων με το σήμα Neoset, ενώ τα έπιπλα γραφείου με το σήμα Skouropoulos και τα οικιακά έπιπλα Νέο Κατοικείν ήταν οι αμέσως επόμενες σημαντικότερες κατηγορίες αποδίδοντας καθεμιά 9,7% των συνολικών πωλήσεων. Με έσοδα 4,7 εκατ. ευρώ η κατηγορία Neoset Κουζίνα παρουσίασε αύξηση 56%, μεγαλύτερη από κάθε άλλη κατηγορία επίπλων της εταιρείας.


Οι προβλέψεις της επιχείρησης για το 2003 εμφανίζονται συγκρατημένες καθώς όλοι οι παράγοντες του κλάδου συμφωνούν ότι είναι μια δύσκολη χρονιά. Ωστόσο αναμένονται πρόσθετα κοστολογικά οφέλη από την εγκατάσταση και λειτουργία τριών νέων μηχανών συνεχούς επεξεργασίας, κοπής και συσκευασίας, συνολικής δαπάνης 5 εκατ. ευρώ.