Νέα δεδομένα
Μεγαλύτερη αλλά κυρίως πιο ικανή παντού, η Fabia στην τέταρτη γενιά της βρίσκεται πια στο ίδιο τεχνολογικό επίπεδο με τα SUV της Skoda
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Αν οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια, τότε αρκούν δύο μεγέθη για να αντιληφθεί κάποιος τη σημασία αυτού του supermini για την τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία: το πρώτο αφορά τα 22 χρόνια συνεχούς παραγωγής του από το 1999 και το δεύτερο τα περισσότερα από 4,5 εκατ. αυτοκίνητα με αυτό το όνομα που διατέθηκαν στις τρεις προηγούμενες γενιές του. Αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονταν κυρίως από την εξαιρετική σχέση αξίας/τιμής τους και αρκετές έξυπνες ιδέες στους τομείς της χρηστικότητας και πρόσφατα και του εξοπλισμού τους. Τα νέα στοιχεία που προστίθενται στο μοντέλο το οποίο βλέπετε στη φωτογραφία είναι η απολύτως σύγχρονη σχεδίαση (με αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,28), τα πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και αναμφίβολα τα νέα δυναμικά χαρακτηριστικά του στον δρόμο. Τις εντυπώσεις μας για τα τελευταία θα διαβάσετε αναλυτικά στο επικείμενο Autohub την τελευταία Κυριακή του Μαΐου, αξίζει ωστόσο να γνωρίζετε σήμερα ότι οφείλονται κυρίως στην αξιοποίηση της νέας αρθρωτής πλατφόρμας MQB-A0 με μεταξόνιο 2,552 μέτρα. Αν και ως όνομα δεν χρειάζεται να σας λέει κάτι, σε αυτή την πλατφόρμα οφείλεται η μεγέθυνση των εξωτερικών διαστάσεων – η νέα Fabia έχει μήκος 4,108 μέτρα, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το όριο των τεσσάρων μέτρων -, αλλά και η αύξηση των εσωτερικών χώρων τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, αφού με την προσθήκη 50 λίτρων ο όγκος του πορτμπαγκάζ ξεκινά πλέον από τα 380 λίτρα.
Πολλαπλές επιλογές
Η δημοφιλία των supermini στην ευρωπαϊκή αγορά «επέβαλε» στη Skoda την υιοθέτηση αρκετών και διαφορετικών επιλογών στα επίπεδα του εξοπλισμού και στους κινητήρες προκειμένου οι συνδυασμοί τους να καλύψουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις δυνητικές απαιτήσεις. Ετσι η νέα Fabia διατίθεται αρχικά στις εξοπλιστικές εκδόσεις Active, Ambition και Style, αναμένοντας αργότερα εκείνη με τα πιο σπορ χαρακτηριστικά και την ονομασία Monte Carlo. Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά σύνολα, η Skoda έχει προσανατολιστεί εδώ σε τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης MPI και TSI, με τις εκδόσεις των 80 και 110 ίππων που διατίθενται ήδη στην Ελλάδα να εξοπλίζονται με μοτέρ 1 λίτρου και να συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 ή 6 ταχυτήτων ή με το αυτόματο DSG 7 σχέσεων, αποκλειστικά στην έκδοση των 110 ίππων. Στο μέλλον αναμένεται και η ισχυρότερη έκδοση των 150 ίππων, με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,5 λίτρου που, διαθέτοντας τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων, λειτουργεί υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου και ως δικύλινδρος προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Συνολικά στη, διαθέσιμη στην Ελλάδα, γκάμα της νέας Fabia οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ξεκινούν από τα 113 γραμ./χλμ. – με εκδόσεις που εξαιρούνται και από τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας του δακτυλίου – και μέση θεωρητική κατανάλωση, στον κύκλο μέτρησης WLTP, από 4,9 λίτρα/100 χλμ. Σύμφωνα μάλιστα με τους μηχανικούς της Skoda, η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με τη δεξαμενή καυσίμου των 50 λίτρων μπορεί θεωρητικά να επιτρέψει αυτονομία που προσεγγίζει τα 900 χιλιόμετρα.
Οι τιμές πώλησης
Η νέα Fabia διατίθεται στη χώρα μας από 14.990 ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού Active με ισχύ 80 ίππους, απόδοση που συναντάμε και στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Ambition με τιμή εκκίνησης 16.600 ευρώ ή στην έκδοση των 110 ίππων από 17.500 ευρώ. Στο κορυφαίο ως τώρα εξοπλιστικό επίπεδο Style οι τιμές διαμορφώνονται σε 18.150 ευρώ με τον κινητήρα των 80 ίππων, 18.990 ευρώ με εκείνον των 110 ίππων και μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων και 20.650 ευρώ με τον ίδιο κινητήρα των 110 ίππων και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.
«Απίθανη» χαρακτηρίζεται πλέον η εξαγορά της McLaren Racing από την Audi
Σε αδιέξοδο φαίνεται ότι καταλήγουν οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ της McLaren Racing και του ομίλου VW, ο οποίος επιδιώκοντας τη διπλή είσοδό του στη Formula 1 (η Porsche έχει ήδη συμφωνήσει με τη Red Bull για την προμήθεια κινητήρων) επιχειρεί να αποκτήσει μέσω της Audi τη βρετανική ομάδα. Αν και η προσφορά των Γερμανών λέγεται ότι προσεγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ, οι ιδιοκτήτες της McLaren τη θεωρούν «ανεπαρκή» προκειμένου να μεταβιβάσουν την ιστορική ομάδα, η οποία συμμετείχε για πρώτη φορά σε Grand Prix το 1966, στο Μονακό, και έχει κατακτήσει οκτώ παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών και δώδεκα πρωταθλήματα οδηγών.
«Past to the Future» από τη Mercedes-Benz Ελλάς
Μια έκθεση-σταθμός στον χώρο του αυτοκινήτου για το 2022 με τίτλο «Past to the Future» και κεντρική ιδέα το ταξίδι της αυτοκίνησης στον χρόνο ξεκίνησε χθες Σάββατο 7 Μαΐου και θα διαρκέσει έως το επόμενο Σάββατο 14 Μαΐου στον εξωτερικό χώρο του εμπορικού κέντρου Golden Hall στο Μαρούσι.
Με οδηγό τον ίδιο τον εφευρέτη του Αυτοκινήτου, τη Mercedes-Benz, η εκδήλωση δίνει την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να δει από κοντά ορισμένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της μάρκας σε μια διαδρομή 136 ετών αλλά και επιλεγμένα στιγμιότυπα από την ιστορία του κορυφαίου κατασκευαστή premium αυτοκινήτων, τα οποία καθόρισαν την πρόοδο των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής στα πεδία της τεχνολογίας, της ασφάλειας και των επιδόσεων.
Οι επισκέπτες της έκθεσης έχουν την ευκαιρία να δουν καθημερινά, από τις 10.00 το πρωί έως τις 21.00 το βράδυ,για πρώτη φορά από κοντά το εμβληματικό Mercedes Patent-Motorwagen, το οποίο κατασκεύασε το 1885 και κατοχύρωσε το 1886 ο Carl Benz, αλλάζοντας τη μορφή των οδικών μετακινήσεων, πλαισιωμένο από άλλα μοντέλα του παρελθόντος όπως μια Παγόδα του 1966, μια SL 450 του 1972 και μια 190 E 2.5 του 1990. Στην άλλη πλευρά του χρόνου βρίσκονται η αμιγώς ηλεκτρική EQA και η Plug-in υβριδική C 300 e που κυκλοφορούν τον τελευταίο χρόνο και στους ελληνικούς δρόμους, ενώ επίσημες πρεμιέρες για το ευρύ κοινό αποτελούν οι αμιγώς ηλεκτρικές EQB, EQE και EQS, η νέα Mercedes-Maybach GLS και η ολοκαίνουργια Mercedes-AMG SL που είναι ήδη διαθέσιμες προς παραγγελία.

