H Skoda έχει δημιουργήσει μια ιδιότυπη σχολή, αφήνοντας κάθε χρόνο ή και ενίοτε περισσότερες φορές τον χρόνο, στους μαθητευόμενους της να «πειράξουν» ένα από τα μοντέλα της κατά βούληση. Σχετικά προσφάτως από τη συγκεκριμένη διαδικασία έχουν προκύψει μεταξύ άλλων ένα Citigo μεταμορφωμένο σε beach buggy και ένα ανοιχτό Karoq με την εύστοχη ονομασία Sunroq.

Πλέον ήρθε η σειρά του πληθωρικού Superb SW το οποίο μεταμορφώθηκε από το νεαρό δυναμικό της φίρμας σε ένα pick-up με ιδιαίτερο ύφος. Με δεδομένο ότι φέτος συμπληρώνονται 130 χρόνια από την ίδρυση της μετέπειτα Skoda από τους Vaclav Laurin και Vaclav Klement, το πρωτότυπο υιοθετεί την ονομασία L&K 130 αποκτώντας και ενός είδους επετειακό χαρακτήρα.

Να σημειωθεί ότι υπεύθυνοι για τη δημιουργία του ιδιάζοντος Superb SW είναι 28 μαθητευόμενοι στην ακαδημία της Skoda οι οποίοι δαπάνησαν πάνω από 2.000 εργατοώρες για να παραδώσουν το επίμαχο Superb το οποίο ως μοντέλο αφήνεται για πρώτη φορά στις φροντίδες των μαθητών της Skoda.

Όσοι αγνοούν την ιστορία της μάρκας, αξίζει να γνωρίζουν ότι όπως πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες η αρχή έγινε από τα ποδήλατα πολύ πριν η Skoda γίνει Skoda εξ ου και η ενεργή συμμετοχή της φίρμας σε σύγχρονες ποδηλατικές διοργανώσεις όπως ο Γύρος της Γαλλίας στον οποίο θα συμμετέχει και φέτος. Έτσι o χώρος φόρτωσης του πρωτότυπου Superb έχει διαμορφωθεί ούτως ώστε το πρωτότυπο L&K 130 να αποτελέσει ιδανικό όχημα για την υποστήριξη τέτοιων διοργανώσεων και για τη μεταφορά ποδηλάτων.

Όπως είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού για να καταστεί αυτό εφικτό το Superb SW διαθέτει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο τμήμα πίσω από την τρίτη κολώνα ενώ παρεμβάσεις έχουν γίνει και στο υπόλοιπο αμάξωμα και σε στοιχεία όπως οι ράγες οροφής. Επίσης η πίσω δεξιά πόρτα έχει σχεδιαστεί ως συρόμενη προκειμένου να μειώσει την όχληση κατά την μετακίνηση του σε περιβάλλον ποδηλατικών αγώνων. Παράλληλα ο χώρος φόρτωσης εκτείνεται με το πάτημα ενός κουμπιού και παίρνει κλίση έως 35 μοίρες διευκολύνοντας τη διαδικασία φόρτωσης ποδηλάτων.

Υπό το σκεπτικό του υποστηρικτικού οχήματος σε αγώνες ποδηλάτου, στο εσωτερικό εκτός από τα λογότυπα με την ονομασία του και τους χαρακτηριστικούς χρωματισμούς που απηχούν το εξωτερικό και παραπέμπουν στην φίρμα των Laurin & Klement, υπάρχει μια επιπλέον οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό για την παρακολούθηση του αγώνα, ένα σύστημα επικοινωνίας και ένα μίνι ψυγείο.

Εκτός από τις παραπάνω πρωτιές οι μαθητές της Skoda καταπιάνονται για πρώτη φορά με ένα μοντέλο plug-in υβριδικής τεχνολογίας μιας και το Superb διατηρεί κάτω από τις επιφάνειές του το γνώριμο σύνολο που αποατελείται από κινητήρα 1,5 λίτρου, ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 25,7 kWh εξασφαλίζοντας ισχύ 204 ίππων και αυτονομία 100 χλμ. αν και στην προκειμένη περίπτωση το δεύτερο μέγεθος δεν αποκλείεται να περιοριστεί λίγο σε μια ενδεχόμενη έκδοση παραγωγής η οποία κάθε άλλο παρά απίθανη θα πρέπει να θεωρείται με δεδομένη την εμπλοκή των Τσέχων σε ποδηλατικούς αγώνες.