Περνώντας μερικά πατροπαράδοτα και αναγκαία βήματα, όπως την ανακοίνωση όλων των υποψήφιων παραγωγών για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ο Al Pacino πέρασε κατευθείαν στον νικητή της 69ης Τελετής Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, όταν κλήθηκε να δώσει στο φινάλε της βραδιάς το κορυφαίο χρυσό αγαλματίδιο, εξοργίζοντας ορισμένους και κυρίως τη σφαίρα του X.

Αντί να ανακοινώσει τις υποψήφιες ταινίες, που ήταν, επίσης, το «American Fiction», η «Ανατομία μιας Πτώσης», η Barbie, τα «Παιδιά του Χειμώνα», οι«Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού», το «Maestro», τις «Περασμένες Ζωές», τo Poor Things και η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» – άνοιξε τον φάκελο και είπε: «Τα μάτια μου βλέπουν Oppenheimer».

Ο Αλ Πατσίνο δίνει το Όσκαρ στο Κρίστοφερ Νόλαν. @Reuters/Mike Blake

Με αυτή του τη βιασύνη ο Αλ Πατσίνο αφαίρεσε την τελευταία στιγμή τη δυνατότητα στις υποψήφιες για Όσκαρ ταινίες να εισπράξουν την αναγνώριση που τους αξίζει με την ανακοίνωση των τίτλων τους σε παγκόσμια τηλεοπτική μετάδοση. Έτσι, η τελετή έχασε το κρίσιμο σημείο της κορύφωσης της, ενώ δεν προβλήθηκαν ούτε τα τρέιλερ των υποψήφιων ταινιών. Το γεγονός επισημάνθηκε από χρήστες στο X με σχόλια τύπου: «Μακάρι ο Αλ να είχε διαβάσει πρώτα όλους τους υποψήφιους. Ανυπομονούσα να δω τα τρέιλερ και λίγη ένταση» ή ακόμα, «Τι περίεργος, χωρίς σασπένς τρόπος, να ανακοινώσει κανείς τον νικητή. Όλοι είπαν, τι διάολο έγινε;»

To λάθος του Πατσίνο θυμίζει το παρόμοιο περιστατικό με την Elizabeth Taylor, η οποία το 2001, όταν ανακοίνωσε στις Χρυσές Σφαίρες τον «Μονομάχο» του Ρίντλεϊ Σκοτ ως καλύτερη δραματική ταινία, παρέλειψε να διαβάσει τις συνυποψήφιες ταινίες, που δεν ήταν άλλες από το «Traffic», την «Έριν Μπρόκοβιτς», το «Wonder Boys», το «Billy Elliot, γεννημένος χορευτής» και το «Sunshine». Η Taylor είχε απλά ανοίξει κατευθείαν τον φάκελο με τη νικήτρια ταινία. Όταν κάποιος από το κοινό της επισήμανε ότι έκανε λάθος, εκείνη απάντησε: «Είμαι νέα σε αυτό», προσθέτοντας, «Συνήθως μου αρέσει να παίρνω [τα βραβεία]».

Η νίκη του «Oppenheimer» στην κατηγορία καλύτερης ταινίας σηματοδότησε το τέλος μιας επιτυχημένης προ-οσκαρικής κούρσας για την ταινία του Christopher Nolan, η οποία κατέκτησε 7 Όσκαρ από 13 συνολικά οσκαρικές υποψηφιότητες, τις περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη ταινία φέτος.