Η 96ή τελετή των Όσκαρ ολοκληρώθηκε χωρίς εντάσεις, χωρίς ανατροπές, χωρίς κακόγουστα αστεία, χωρίς πολλές πολλές αναφορές στον κόσμο έξω από το Dolby Theatre. Παρά την λάμψη όμως της βραδιάς, κάπως όλοι σαν να ήταν κουρασμένοι. Κουρασμένος ο Kimmel να τον κατηγορούν για το κρύο του χιούμορ, κουρασμένος και ο Cillian Murphy από τον κόσμο και τις πολλές κοινωνικές συναναστροφές στις οποίες υποχρεώθηκε τους τελευταίους μήνες να υπομείνει προκειμένου να συλλέξει όλα αυτά τα βραβεία για το «Oppenheimer», τα οποία κέρδισε πολύ επάξια. Κουρασμένη και η Margot Robbie, που δυσκολεύτηκε να περάσει μέσα από τους εκατοντάδες διαδηλωτές που είχαν συγκεντρωθεί έξω από το Dolby.

Φιλοπαλαιστινιακή διαμαρτυρία κοντά στην περίμετρο της 96ης τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ.

Η αίσθηση ήταν «άντε, να τελειώνουμε και με αυτό». Ο Kimmel αποφάσισε να πει λίγα και καλά. Διόλου κακή επιλογή. Πάντα τέτοια ευχόμαστε. Αφού μοίρασε φιλοφρονήσεις στους παρευρισκόμενους και αστειεύτηκε «μετά φόβου» με κάποιους από αυτούς, στράφηκε στον Robert Downey Jr., ο οποίος για καλή τύχη του οικοδεσπότη δέχθηκε το πείραγμα του με περίσσιο αυτοσαρκασμό. Τα τελευταία χρόνια, δεν έχουμε βρεθεί λίγες φορές να παρακολουθούμε αμήχανες στιγμές από αστεία που δεν βρήκαν το κοινό τους. Απόψε δεν ήταν από εκείνες τις βραδιές. Δεν ήταν όμως κι από τις άλλες τις διασκεδαστικές.

Το πρώτο βραβείο – εκείνο για τον καλύτερο Β’ γυναικείο ρόλο – πήγε, όπως ήταν πολύ αναμενόμενο, στην εκπληκτική Ντα Βάιν Τζόι Ράντολφ για την εκπληκτική ερμηνεία της στα «Παιδιά του Χειμώνα» του Αλεξάντερ Πέιν. Και μπορεί η βράβευση να ήταν αναμενόμενη, όμως η 37χρονη ηθοποιός συγκίνησε με τον μικρό ευχαριστήριο λόγο της κατά την παραλαβή του βραβείου.

Έτσι όπως ξεκίνησε, έτσι εξελίχθηκε η βραδιά. Αναμενόμενη, χλιαρή αλλά και με κάποιες λίγες συγκινητικές στιγμές που όμως σε τίποτα δεν θυμίζουν την στιγμή της νίκης του Μπρένταν Φρέιζερ ή του Κε Χούι Κουάν πέρσι.

Τα μέλη του καστ παρακολουθούν τον σκηνοθέτη Κρίστοφερ Νόλαν και τους παραγωγούς Έμα Τόμας και Τσαρλς Ρόβεν να παραλαμβάνουν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για την ταινία «Oppenheimer».

Για του λόγου το αληθές, τα βραβεία μοιράστηκαν δίκαια. Ο «Oppenheimer» έφερε μεγάλη δικαίωση για τους Christopher Nolan, Cillian Murphy, Robert Downey Jr., Emma Thomas και όλους όσους εργάστηκαν στο τρίωρο αυτό έπος.

Το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου απέσπασε συνολικά τέσσερα βραβεία, ανάμεσα στα οποία και Α’ γυναικείου ρόλου για την Emma Stone, η οποία έδειξε να το περιμένει λιγότερο απ’ όσο εμείς. Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν κατάφερε να αποσπάσει ένα από τα βραβεία που θα τον ανέβαζαν στην σκηνή αλλά κι αυτό ήταν μάλλον αναμενόμενο.

Με εξαίρεση τον Ryan Gosling και την Billie Eilish, το καστ της ταινίας «Barbie» έμεινε καθισμένο όλη τη βραδιά και κάπως έτσι έληξε το πολύμηνο μπράντεφερ των δύο μεγάλων μπλοκμπάστερ της χρονιάς που γέννησαν το διαδικτυακό φαινόμενο «Barbenheimer». Και ήταν απολύτως δίκαιο. Καλώς ή κακώς, η ταινία της Greta Gerwig δεν είχε τα φόντα να συναγωνιστεί ούτε εκείνη του Nolan, ούτε εκείνη του Λάνθιμου, ούτε εκείνη του Πέιν αλλά ούτε και πολλές άλλες.

Φωτ.: REUTERS/Aude Guerrucci

Η Ακαδημία επίσης αναγνώρισε πολλούς μη Αμερικανούς δημιουργούς όπως η Ζιστίν Τριέ, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ, ο Χαγιάο Μιγιαζάκι αλλά και ο Ουκρανός Mstyslav Chernov, ο οποίος έκανε και μία από τις ελάχιστες πολιτικές δηλώσεις της βραδιάς. Τα μέλη της βιομηχανίας του Χόλιγουντ καταχειροκρότησαν τον Chernov, ο οποίος αναφέρθηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία, όμως επέλεξαν να κρατήσουν σιγή ιχθύος για την Γάζα.

Οι φωνές των διαδηλωτών έξω από το Dolby Theatre δεν έφτασαν ποτέ μέσα στην τελετή. Μοναχά κάποιες λίγες κόκκινες κονκάρδες σε επιλεγμένα πέτα θύμιζαν επενθύμιζαν μια σκληρή μακρινή πραγματικότητα. Όμως πόσο μπορεί να μας κρατήσει μπροστά από τους δέκτες μια βραδιά χωρίς σασπένς, χωρίς αληθινό χιούμορ και μια κάποια επαφή με την πραγματικότητα;