Οι γενιές που προηγήθηκαν της Gen Z, συγκεκριμένα η γενιά των millennial η οποία βγήκε στην αγορά εργασίας στη δύσκολη περίοδο της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής ύφεσης και διένυσε τα πιο παραγωγικά της χρόνια σε ένα καθεστώς αβεβαιότητας. Κάνοντας υπομονή και περνώντας από κρίση σε κρίση, οι Έλληνες millenials κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας, την ίδια στιγμή που κανονικά θα έπρεπε να βάζουν τα «θεμέλια» για τη μετέπειτα επαγγελματική τους ζωή.

Κάπως έτσι, το 2013, με την παγκόσμια οικονομική κρίση στην κορύφωσή της και τα ποσοστά ανεργίας των νέων να φτάνουν σε επίπεδα… ρεκόρ, η Nestlé σχεδίασε μία ελπιδοφόρα πρωτοβουλία η οποία είχε ως βασικό σκοπό να συμβάλλει στη βελτίωση της απασχολησιμότητας των νέων ανθρώπων και συγχρόνως, να ενισχύσει τις δεξιότητές τους, ανανεώνοντας την πίστη τους στο μέλλον και τα όνειρά τους. Έτσι, γεννήθηκε το πρόγραμμα «Nestlé Needs YOUth» το οποίο εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο του 2013 στην Αθήνα και δέκα χρόνια αργότερα συνεχίζει να υποστηρίζει έμπρακτα τους νέους στο επαγγελματικό τους ξεκίνημα.

Αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι νέοι στο κοινό μας μέλλον, η Nestlé Ελλάς εφάρμοσε από την αρχή το πρόγραμμα και δέκα χρόνια αργότερα η εταιρεία έχει έρθει σε επαφή με πάνω από 22.000 νέες και νέους από όλη την Ελλάδα, ενώ παράλληλα έχει προσφέρει περισσότερες από 1.250 ευκαιρίες απασχόλησης και πρακτικής άσκησης. Η διαχρονική δέσμευση της εταιρείας στην υποστήριξη των νέων αποτυπώνεται και στο μήνυμα του Διευθύνοντος Συμβούλου, Νίκου Εμμανουηλίδη, ο οποίος επισημαίνει, «ξέρουμε πως όταν μπορούμε να βοηθήσουμε τους νέους να πετύχουν τους στόχους και τις φιλοδοξίες τους, να δημιουργήσουν και να πρωτοπορήσουν, τότε έχουμε πετύχει σαν κοινωνία.»

Στην ελληνική αγορά, η πρωτοβουλία «Nestlé Needs YOUth» περιλαμβάνει μία σειρά από σημαντικές δράσεις, σε συνεργασία με Ακαδημαϊκά Ιδρύματα της χώρας μας, όπως το πρόγραμμα Ανοιχτής Καινοτομίας Ignite Ideas, το οποίο υλοποιείται τα τελευταία τέσσερα χρόνια σε συνεργασία με το Κέντρο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Το Ignite Ideas αποτελεί ένα πρόγραμμα επιτάχυνσης καινοτόμων ιδεών από ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις, σε τομείς που συνδέονται με τη δραστηριότητα της Nestlé, με στόχο την εφαρμογή τους σε ένα πραγματικό περιβάλλον εργασίας.

Επιπλέον, η εταιρεία εφαρμόζει το πρόγραμμα «Nesternship», το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε τελειόφοιτους να ξεκινήσουν να «χτίζουν» την επαγγελματική τους εμπειρία μέσα από την πρακτική άσκηση, ενώ συμμετέχει ενεργά στην πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Εuropean Vocational Skills Week» μέσα από την οργάνωση ημερίδων που στόχο έχουν να εκπαιδεύσουν και να ενημερώσουν τους νέους γύρω από επίκαιρα θέματα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός, οι Πωλήσεις, η Πράσινη Επιχειρηματικότητα αλλά και η Βιωσιμότητα.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης και διεύρυνσης των δράσεων για την υποστήριξη των νέων, η Nestlé Ελλάς υπέγραψε πρόσφατα Σύμφωνο Συνεργασίας με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την εφαρμογή κοινών δράσεων για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των αποφοίτων του. Ο Βασίλης Αδαμίδης, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Nestlé Ελλάς, τονίζει, «οι νέοι άνθρωποι είναι οι αυριανοί επιχειρηματίες, εκείνοι που θέλουμε να δημιουργήσουν, να καινοτομήσουν και να φέρουν αλλαγές. Είναι απαραίτητο, ειδικά σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που μεταβάλλεται διαρκώς, να τους προσφέρουμε τα εφόδια που χρειάζονται για την επαγγελματική τους εξέλιξη. Στη Nestlé Ελλάς εστιάζουμε στην υποστήριξή τους με το 35% των νέων προσλήψεων μας κάθε χρόνο να είναι άτομα κάτω των 30 ετών».

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως η πρωτοβουλία «Nestlé Needs YOUth» μας θυμίζει κάτι πολύ σπουδαίο: Η επένδυση στους νέους ανθρώπους αποτελεί την πιο σημαντική επένδυση για το μέλλον μας. Ακριβώς για αυτό, είναι εδώ για να κάνει πραγματικότητα τις επαγγελματικές φιλοδοξίες και τους στόχους των νέων ανθρώπων, δίνοντάς τους ευκαιρίες και τα απαραίτητα εφόδια, για να μπορούν να διεκδικήσουν μετέπειτα τα όνειρά τους.