Για τέταρτη ημέρα συνεχίστηκε η ταλαιπωρία των πολιτών (σ.σ. φαίνεται πως θα ταλαιπωρηθούν ακόμα για πολλές ημέρες), αφού παγωμένοι παραμένουν πολλοί δρόμοι της Αττικής, όχι μόνο στα βόρεια προάστια, όπου η χιονόπτωση από την κακοκαιρία «Ελπίς» ήταν σφοδρή αλλά και σε περιοχές στα νότια του λεκανοπεδίου, όπως για παράδειγμα στον Άλιμο όπου οι δρόμοι είναι αδιάβατοι. Άλλη μια φορά οι άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αδράνησαν με αποτέλεσμα οι πολίτες (κάθε ηλικίας) να βγουν με φτυάρια, σκούπες, φαράσια και λάστιχα με νερό για να μπορέσουν να ανοίξουν τις εισόδους των σπιτιών τους.

Στην Πεντέλη, για παράδειγμα, οι κάτοικοι μπούχτισαν από την αδιαφορία των υπευθύνων και πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Πλήρωσαν από την τσέπη τους μπουλντόζες για να ανοίξουν τους δρόμους, αφού οι δήμοι δεν έκαναν τίποτα. Και όλα αυτά με κίνδυνο να βρεθούν στο ΚΑΤ, αφού τα πεζοδρόμια παραμένουν παγωμένα κάνοντας απαγορευτική η μετακίνηση των πεζών.

***
Οι αποζημιώσεις κατά αυτοκίνητο και το πλιάτσικο στην Αττική Οδό

Τέσσερις ημέρες, λοιπόν, μετά το φιάσκο και η Αττική Οδός άνοιξε. Διόδια δεν θα υπάρχουν έως τα μεσάνυχτα της Κυριακής, 30 Ιανουαρίου. Τώρα, όμως, έρχεται η σειρά των μηνύσεων από τους πολίτες που αποκλείστηκαν στον ακριβοπληρωμένο δρόμο που έγινε μια τεράστια «λευκή» παγίδα. Θα υπάρξουν, σύμφωνα με πληροφορίες βροχή μηνύσεων, ανεξάρτητα με την αποζημίωση των 2.000 ευρώ (που συμφώνησε ο Πρωθυπουργός με τους αρμόδιους της Αττικής Οδού). Εδώ θα πρέπει να ανοίξω μια παρένθεση για να σας πω ότι η αποζημίωση των 2.000 είναι κατά αυτοκίνητο, όπως με πληροφορούν και όχι κατ΄άτομο. Πράγμα που σημαίνει ότι οι συνεπιβάτες δεν θα πάρουν τίποτα αλλά θα μπορούν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη (εάν το θελήσουν), πληρώνοντας όμως τα δικαστικά έξοδα. Το ίδιο μπορούν να κάνουν και όσοι ταλαιπωρήθηκαν αποκλεισμένοι σε άλλους οδούς, αν και στην περίπτωσή τους ισχύει αυτό που λέμε διάκριση. Γιατί οι οδηγοί της Αττικής Οδού να εισπράττουν αποζημίωση, ενώ οι οδηγοί που αποκλείστηκαν σε άλλους δρόμους να επιδιώξουν δικαστικά μόνοι τους την αποζημίωση;

***
Θα πρέπει να ξέρετε όμως ότι οι καταγγελίες για την Αττική Οδό είναι συγκλονιστικές. Ακόμα και… πλιάτσικο σε αυτοκίνητα εταιρειών που μετέφεραν εμπορεύματα καταγγέλλουν σε δικηγορικά γραφεία οι άνθρωποι που έμειναν εγκλωβισμένοι για ώρες. Όπως λέει η δικηγόρος Γιάννα Παναγοπούλου, πολλοί ήταν οι οδηγοί που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα οχήματά τους στην Αττική Οδό, όταν βρήκαν τρόπο διαφυγής. Την ώρα που επέστρεψαν πολλοί από αυτούς είδαν τα αυτοκίνητά τους σπασμένα στα παρμπρίζ και σε κάποιες περιπτώσεις να έχει γίνει προσπάθεια να αφαιρεθούν εμπορεύματα.

***
Το παρασκήνιο μιας πρότασης δυσπιστίας

Ο χιονιάς και η διαχείρισή του, η πανδημία (με τους 100 και πλέον νεκρούς και τους πάνω από 600 διασωληνωμένους ημερησίως) αλλά και η ακρίβεια, έδωσαν το έναυσμα στον Αλέξη Τσίπρα να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης. Τι όμως προηγήθηκε;

Η κυβέρνηση, επιμένει πως δεν αιφνιδιάστηκε από την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε ο Αλέξης Τσίπρας. Άλλωστε τι διαφορετικό θα μπορούσε να έλεγε η κυβέρνηση;. Κυβερνητικός παράγοντας την χαρακτήρισε μάλιστα ως «πυροτέχνημα» και ένα είδος συνέχειας του αιτήματός του για εκλογές. Μπορεί στην κυβέρνηση να λένε πως δεν αιφνιδιάστηκαν, σίγουρα όμως ο κ. Τσίπρας αιφνιδίασε τους βουλευτές του και ιδού πώς. Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε προγραμματίσει συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος λίγο πριν από το μεσημέρι της Πέμπτης. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ άρχισαν να προσέρχονται στη Βουλή (με δυσκολίες από το σπίτι τους λόγω του χιονιά) και μόλις μαζεύτηκαν στο Κοινοβούλιο, ο κ. Τσίπρας ζήτησε από το προεδρείο της ΚΟ να συνεδριάσει εκτάκτως μέσα στη Βουλή, γιατί κάτι σημαντικό θα τους ανακοίνωνε. Τα οκτώ μέλη του Προεδρείου, ήτοι, η Όλγα Γεροβασίλη και οι κκ. Τζανακόπουλος, Θεοχαρόπουλος, Σκουρλέτης, Τσακαλώτος, Ραγκούσης, Βούτσης και Βίτσας η αλήθεια είναι ότι δεν περίμεναν την πρόταση του κ. Τσίπρα για ψήφο δυσπιστίας. Μάλιστα τους το ανακοίνωσε λέγοντάς τους πως «έχει μια ιδέα»! Το πρόβλημα ήταν τώρα πώς θα αιφνιδιάσει την κυβέρνηση. Έπρεπε να κινηθεί ταχύτατα. Η ευκαιρία για την συγκέντρωση των απαιτούμενων υπογραφών ήταν μπροστά του. Οι βουλευτές έτσι και αλλιώς ήταν μαζεμένοι για τη συνεδρίαση της ΚΟ. Οι 50 υπογραφές συγκεντρώθηκαν αμέσως.

***
Στο κάδρο της πολιτικής αντιπαράθεσης ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βάζει τρία ζητήματα: Τη διαχείριση της πανδημίας, τη διαχείριση της κακοκαιρίας «Ελπίς», αλλά και την ακρίβεια. Στην Κουμουνδούρου θεωρούν αυτονόητο ότι θα στηρίξει την πρόταση σύσσωμη η αντιπολίτευση. Όπως είπε κατέθεσε πρόταση μομφής στην «χειρότερη κυβέρνηση που γνώρισε ο τόπος». Η συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας θα αρχίσει σήμερα το απόγευμα και θα ολοκληρωθεί με ψηφοφορία τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Στον ΣΥΡΙΖΑ ευελπιστούν ότι και τα άλλα κόμματα θα ψηφίσουν υπέρ της πρότασης δυσπιστίας.

***
Ο… ενθουσιασμός των γαλάζιων βουλευτών

Την ίδια στιγμή 15 βουλευτές της ΝΔ βρέθηκαν στο Εντευκτήριο της Βουλής, μαζί με την Ντόρα Μπακογιάννη. Αυτό που επικρατούσε ανάμεσα στους βουλευτές της ΝΔ ήταν ο… ενθουσιασμός για την πρόταση μομφής που κατέθεσε ο Αλέξης Τσίπρας: «Ήταν ίσως η μοναδική επιλογή του για να συσπειρώσει το κόμμα του, μετά την εσωκομματική αμφισβήτηση (λόγω πρότασης για εκλογή από τη βάση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και της Κεντρικής Επιτροπής) και αποτέλεσμα δημοσκοπικής πίεσης», έλεγαν. Ο πλέον ίσως ενθουσιώδης ήταν ο ναύαρχος και πρώην δήμαρχος Διονύσης Χατζηδάκης, ο οποίος έλεγε στους συναδέλφους του βουλευτές ότι η μάχη στη Βουλή θα είναι «εμψυχωτική» για τη ΝΔ. Παρόμοιες «αναλύσεις», έκαναν οι βουλευτές, Χρήστος Μπουκώρος, Γιάννη Παπάς, Βασίλης Γιόγιακας, ενώ ο Δημήτρης Μαρκόπουλος ανέλυε τους λόγους που ώθησαν τον κ. Τσίπρα σε αυτή την κίνηση.

***
Ο Έλληνας της JP Morgan

Εντυπωσιασμένοι από το εύρος της ενημέρωσης που είχε για την ελληνική οικονομία ο επικεφαλής της JP Morgan, Jamie Dimon έμειναν χθες οι επιτελείς του Μαξίμου, μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον διάσημο Αμερικανό επενδυτικό τραπεζίτη. Ο ελληνικής καταγωγής Dimon, που τα τελευταία χρόνια συγκαταλέγεται σταθερά στις λίστες με τους 100 ισχυρότερους ανθρώπους στον κόσμο, μπορεί να βρέθηκε στην Αθήνα εξ αφορμής της συμφωνίας για την απόκτηση του 49% της Viva Wallet από την JP Morgan, ωστόσο από τα όσα ειπώθηκαν στην χθεσινή συνάντηση στο Μαξίμου φάνηκε ότι αναζητάει κι άλλες δουλειές στην Ελλάδα. Θέλει συγκεκριμένα να τοποθετήσει και άλλα κεφάλαια στην Ελλάδα, δίνοντας έτσι μία ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία «χειροπιαστή» (όπως μου είπαν από το Μέγαρο Μαξίμου). Μου είπαν όμως και άλλα από το Μαξίμου τα οποία σας μεταφέρω αμέσως: Η JP Morgan δεν κάνει τόσο εύκολα επενδύσεις σε ξένες χώρες. Τις επενδύσεις τις κάνει σε μια χώρα όταν εκτιμά πως υπάρχει προοπτική ανάπτυξης δεκαετίας.

Προς το σκοπό αυτό θα ενισχυθεί το γραφείο της JP Morgan στην Αθήνα και θα γίνει το «κέντρο επιχειρήσεων» για την Βαλκανική και τη Μέση Ανατολή. Αυτή η κίνηση αναβαθμίζει ουσιαστικά τον επικεφαλής του ελληνικού γραφείου Στέλιο Παπαδόπουλο, ο οποίος την τελευταία τριετία κάνει εξαιρετική δουλειά κλείνοντας μεγάλα Project για την αμερικανική τράπεζα. Μετά το Μέγαρο Μαξίμου ο Jamie Dimon συναντήθηκε με τραπεζίτες και με επιχειρηματίες. Οι λίγοι και εκλεκτοί που τον συνάντησαν δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από τη διεισδυτικότητα της σκέψης του. Για να ευλογούμε τα γένια μας αυτό αποδίδεται και στην καταγωγή του. Ο παππούς του Jamie Dimon , λεγόταν Παναγιώτης Παπαδημητρίου, αλλά μεταναστεύοντας στην Αμερική άλλαξε το όνομά της οικογενείας σε Ντίμον (Dimon), πιστεύοντας ότι ακούγεται πιο «γαλλικό». Ο παππούς Παναγιώτης ζούσε στην Μικρά Ασία όπου εργαζόταν ως τραπεζικό στέλεχος και μεσίτης. Ο δε πατέρας του Jamie Dimon, Θόδωρος Παπαδημητρίου (Ted Dimon) εργαζόταν επί σειρά ετών στην επενδυτική τράπεζα Merrill Lynch. Αλλά για να μην μας μονοπωλεί το ενδιαφέρον το παρελθόν, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η παρουσία της αμερικανικής τράπεζας στην Ελλάδα δείχνει ότι πιστεύει στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και διαβλέπει μεγάλες ευκαιρίες σε ορίζοντα δεκαετίας. Και αυτό είναι ένα σήμα που στέλνετε στους επενδυτές διεθνώς!

***
Κλάδευσαν τον αρχηγό της Πυροσβεστικής

Μία από τις αλλαγές που αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ είναι η αποστράτευση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, Στέφανου Κολοκούρη. Τη θέση του αναλαμβάνει ο Αντιστράτηγος Π.Σ. Αλέξιος Ράπανος. Ο Στέφανος Κολοκούρης είχε καταταγεί στο Σώμα το 1991, ενώ Αρχηγός της Πυροσβεστικής έγινε τον Φεβρουάριο του 2020. Μέχρι τότε ο κ. Κολοκούρης ήταν Υπαρχηγός Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος Αντιστράτηγος του Πυροσβεστικού Σώματος. Είχε διαδεχθεί τον Βασίλη Ματαθαιόπουλο. Η επιλογή ωστόσο του Ματθαίοπουλου από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στη θέση του Αρχηγού είχε προκαλέσει ερωτηματικά εντός και εκτός Σώματος. Υπενθυμίζεται πως είχε οριστεί Αρχηγός τον Αύγουστο του 2018 αντικαθιστώντας τον τότε Αρχηγό Σωτήρη Τερζούδη. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι Κολοκούρης και Ματθαίοπουλος είχαν ενεργό ρόλο κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων στη φονική και καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι. Μάλιστα, και οι δύο βρέθηκαν να ερευνώνται από τον εισαγγελέα για τη διαχείριση της τραγωδίας.