Στον δρόμο με το ισχυρότερο Peugeot παραγωγής

Peugeot 508 Sport Engineered SW: Ημέρες κεραυνού

Το ισχυρότερο Peugeot που πέρασε ποτέ στην παραγωγή βάζει πολύ ψηλά τον πήχη, όντας αποφασισμένο να κοιτάξει κατάματα τον premium ανταγωνισμό – χωρίς όμως να καταφεύγει στην κλασική συνταγή

Η Peugeot φλερτάρει αρκετό καιρό με την premium κατηγορία, και το 508 Sport Engineered αποτελεί το μοντέλο που ανέλαβε να ρίξει ευθέως το γάντι στους καθιερωμένους premium εκπροσώπους. Η ίδια γαλλική φίρμα αναφέρει ως ανταγωνιστές του τα Audi S4 και BMW M340i και η αλήθεια είναι ότι με βάση τα όσα εκπροσωπεί αλλά και «εμπεριέχει» το 508 SE των 360 ίππων και 520 Nm ροπής, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Peugeot έχει πάρει απολύτως σοβαρά το όραμα του μετασχηματισμού της και θα κάνει τα πάντα για να τον επιτύχει.

Βέβαια η γαλλική φίρμα αποφάσισε να ακολουθήσει ένα διαφορετικό μονοπάτι αναζητώντας τις επιδόσεις μέσα από την ηλεκτροκίνηση. Σε αυτό ακριβώς αντιστοιχούν τα διακριτικά Sport Engineered, τα οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα συναντήσουμε ξανά και ξανά στο μέλλον με τη μορφή περιβαλλοντικά ενσυνείδητων εκδόσεων υψηλών επιδόσεων.

Στην προκειμένη περίπτωση οι γενναιόδωρες τιμές ισχύος και ροπής δεν προέρχονται από τις συμβατικές εξακύλινδρες συνήθειες των γερμανών ανταγωνιστών. Το 508 SE αξιοποιεί τον γνώριμο turbo PureTech των 1,6 λίτρων σε συνδυασμό με ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ – ένα για κάθε άξονα – που τροφοδοτούνται από μπαταρία 11,5 KWh.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 200 ίππους, το ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης μπροστινό μοτέρ 110, ενώ το πίσω 113 ίππους. Παρά τα όσα προκύπτουν από την πρόσθεση, η συνδυαστική ισχύς λόγω μιας αντίστοιχης χαρτογράφησης διαμορφώνεται σε 360 ίππους, μέγεθος που καθιστά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το ταχύτερο Peugeot παραγωγής. Αυτό με την επιλογή του προγράμματος Sport μεταφράζεται σε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα.

Ανεξαρτήτως μεγεθών το επιβλητικό Peugeot είναι εξαιρετικά γρήγορο στον δρόμο. Τα ηλεκτρικά μοτέρ δεν λειτουργούν μόνο παραπληρωματικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι αυτός να φτάσει το ιδανικό όριο στροφών του αλλά συμβάλλουν χειροπιαστά στις επιταχύνσεις με θεαματικά αποτελέσματα. Αυτός που σίγουρα δεν είναι εξίσου «θεαματικός» είναι ο ήχος, ο οποίος υπολείπεται των γερμανών, κυρίως εξακύλινδρων, ανταγωνιστών του.

Βέβαια η κορυφαία έκδοση του 508 δεν έχει να κάνει μόνο με υψηλές επιταχύνσεις καθώς οι μηχανικοί της γαλλικής φίρμας έχουν φροντίσει και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του να ταιριάζουν με τις νέες του επιδιώξεις. Ετσι η έκδοση επωφελείται ως standard από αμορτισέρ τριών ρυθμίσεων ενώ υπόσχεται ένα καλύτερο πάτημα χάρη και στην αύξηση των μετατροχίων κατά 2,4 εκ. μπροστά και κατά 1,2 εκ. πίσω.

Τα ελατήρια είναι κατά 50% σκληρότερα σε σχέση με την «απλή» plug-in υβριδική έκδοση του 508, ενώ πίσω από τους τροχούς των 20 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S βρίσκεται ένα ικανότερο σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δισκόφρενα διαμέτρου 308 χιλ.

Aκόμα και στην πιο ήπια ρύθμιση Comfort το 508 SE επιδεικνύει ιδιαίτερη στιβαρότητα, προσφέροντας υποδειγματικό έλεγχο και ελάχιστες κλίσεις στο αμάξωμα και πρωτίστως εμπνέοντας πολύ περισσότερη αυτοπεποίθηση στον οδηγό του σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του μοντέλου. Σε κάθε περίπτωση βέβαια οφείλει να αναγνωρίσει κανείς ότι ένα μέρος της άνεσης έχει θυσιαστεί στον βωμό των επιδόσεων, αλλά αυτό αποτελεί κάτι το απολύτως αναμενόμενο και θεμιτό για το είδος.

Αυτό που σίγουρα είναι από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του 508 SE είναι το τιμόνι, το οποίο παραπέμπει σε στήσιμο σε αυτό του 308 GTi, αποτελώντας με διαφορά την καλύτερη υλοποίηση της γαλλικής φίρμας. Διαθέτει το σύνηθες μικρό μέγεθος των τιμονιών του i-Cockpit, όπως επίσης και την κλασική γρηγοράδα των Peugeot, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση τα παραπάνω συνδυάζονται με περισσότερο βάρος που συνδυαστικά και με το υπόλοιπο στήσιμο του αυτοκινήτου προσφέρει μια πρωτόγνωρα συμμετοχική όσο και διασκεδαστική εμπειρία που διαφέρει ευχάριστα από τον ανταγωνισμό.

Με δεδομένη την παρουσία του plug-in υβριδικού συνόλου, το 508 SE δεν έχει να κάνει μόνο με αμιγείς επιδόσεις καθώς πλην της ηλεκτρικής αυτονομίας των 42 χλμ. περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου σε μόλις 2,0 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε μόλις 46 γρ./χλμ., με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε οικονομικούς όρους.

Το 508 SE θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος sedan και SW, με τη δεύτερη να αποτελεί την πιο λογική επιλογή δεδομένου του χωρητικότητας 530 λίτρων πορτμπαγκάζ αλλά και της περισσότερης ευρυχωρίας του πίσω καθίσματος.

Κατά τα άλλα οι δύο εκδόσεις μοιράζονται ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά σε όλο το φάσμα μεγεθών τους πλην των χωροταξικών. Ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες εκδόσεις του 508 χάρη στα ανασχεδιασμένα αεροδυναμικά βοηθήματα, στους πιο επιθετικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες αλλά και ένα σετ γυαλιστερών μαύρων απολήξεων για την εξάτμιση, ενώ συνοδεύονται από ένα ιδιαιτέρως πλούσιο εξοπλισμό. Το παζλ συμπληρώνεται από άφθονες λεπτομέρειες σε φλούο πράσινο χρώμα τόσο εκτός όσο και εντός. Μικρή λεπτομέρεια: η Peugeot με μια χιουμοριστική διάθεση αποκαλεί τη συγκεκριμένη απόχρωση «πράσινο Κρυπτονίτη», λοξοκοιτάζοντας σαρδόνια τον «superman» ανταγωνισμό. Και μάλλον ορθώς.

ΣΥΝ: Οδική συμπεριφορά, σύστημα διεύθυνσης, επιδόσεις
ΠΛΗΝ: Ορατότητα του πίνακα οργάνων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ.
Ε-Motors: Μόνιμου μαγνήτη (110+113 ίππων)
Ροπή: 520 Νm
Kιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 2,0 λίτρα/100 χλμ.
0-100 χλμ./ώρα: 5,2 δευτερόλεπτα
Μέγιστη Ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα
Αυτονομία: 42 χλμ.
Εκπομπές CO2: 46 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλ.: €0

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Ο πίνακας που «γέρνει» Ο Γκαλάτσι-Γκαλάτσι φρόντισε να ενημερώσει τον ιδιοκτήτη γύρω από τα νέα, υπερσύγχρονα συστήματα που κρατούν ανέπαφα τα έργα τέχνης,... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk