Πώς είναι αλήθεια να σχεδιάζει κανείς αυτοκίνητα εν μέσω lockdown;

«Θα την χαρακτήριζα μάλλον εύκολη διαδικασία. Φυσικά χρειάστηκε να προσαρμόσουμε τον τρόπο που εργαζόμαστε και να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που προκύπτουν κυρίως από το γεγονός ότι η δουλειά μας οφείλει να καλύπτεται από άκρα μυστικότητα. Ωστόσο χάρη στο τμήμα του IT τα όποια προβλήματα αντιμετωπίστηκαν πολύ γρήγορα και τελικά η διαδικασία που προέκυψε από τη συνθήκη της τηλεργασίας είναι πολύ πιο αποδοτική αλλά και πολύ πιο ψηφιακή. Το Toyota Aygo Χ Prologue σχεδιάστηκε υπό την συγκεκριμένη αποδοτική συνθήκη. Παρά τις όποιες αρχικές δυσκολίες λοιπόν ανακαλύψαμε και ορισμένα πλεονεκτήματα».

-Υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές στη συνήθη διαδικασία σχεδιασμού ενός μοντέλου λόγω της συγκεκριμένης συνθήκης;

«Υπήρξαν ορισμένες αλλαγές. Στην περίπτωση του Toyota Aygo X Prologue η όλη διαδικασία ήταν ψηφιακή. Δεν υπήρξε φερ΄ειπείν το μοντέλο από πηλό σε πλήρες μέγεθος που συνηθίζαμε να φτιάχνουμε όταν προετοιμάζαμε ένα πρωτότυπο για έκθεση. Προ κορωνοϊού κατασκευάζαμε πάντα ένα τέτοιο μοντέλο προκειμένου να δούμε τις αναλογίες του σε φυσικό μέγεθος, πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία επεξεργασίας των τελικών δεδομένων. Για το Toyota Aygo X Prologue δεν υπήρξε ποτέ μοντέλο από πηλό. Η όλη διαδικασία ήταν πλήρως ψηφιακή. Αξιοποιήσαμε την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας προκειμένου να μπορέσουμε να δούμε την τελική του εικόνα σε φυσικό μέγεθος. Το ίδιο ακριβώς κάναμε και για να αξιολογήσουμε την αλληλεπίδραση αυτής της εικόνας σε μια πόλη, δημιουργώντας ένα πλήρως ψηφιακό σκηνικό με την συνδρομή της εικονικής πραγματικότητας. Το μόνο που κάναμε για να βεβαιωθούμε ότι όλα είναι εντάξει, πριν προχωρήσουμε στην κατασκευή του, ήταν η δημιουργία ενός μοντέλου με φυσικά υλικά υπό κλίμακα.  H όλη διαδικασία πάντως ήταν εξαιρετικά παραγωγική και η εικονική πραγματικότητα είναι δεδομένα κάτι που θα μας χρησιμεύει ολοένα και περισσότερο στο μέλλον».

-Μιλήσατε για την τοποθέτηση ενός αυτοκινήτου στο φυσικό του περιβάλλον. Πόσο  θεωρείτε ότι επηρεάζει εσάς ως σχεδιαστές το περιβάλλον όπου εργάζεστε;

«Πάντα είναι πολύ πιο χρήσιμο και πιο αποδοτικό να βλέπεις κάτι ωραίο για να εμπνευστείς. Ως σχεδιαστές καλούμαστε να κατασκευάσουμε πολύ διαφορετικά πράγματα και πάντα πρέπει να έχει κανείς τις παραστάσεις που θα του δημιουργήσουν ένα απόθεμα δημιουργικότητας. Ένα ηλιόλουστο πρωινό στην θάλασσα, το γαλάζιο του πάγου το χειμώνα όλα μπορούν να κινητοποιήσουν τη δημιουργικότητα. Αυτός είναι και ο λόγος εξάλλου που η Toyota αποφάσισε να δημιουργήσει το κέντρο σχεδιασμού ED2 στην Νίκαια. Εκτός βέβαια από την ομορφιά της Κυανής Ακτής, η Νίκαια διαθέτει ένα από τα πλέον πολυσύχναστα, από πλευράς πτήσεων, αεροδρόμια της Ευρώπης. Κατ΄επέκταση, ανά πάσα στιγμή μπορείς να βρεθείς οπουδήποτε επιθυμείς.  Πρέπει να πω όμως ότι όταν πρωτοξεκίνησα στην Toyota πριν περίπου 25 χρόνια, ήμουν για τέσσερα χρόνια στο Βέλγιο  όπου έβρεχε συνεχώς. Αγαπώ το Βέλγιο αλλά η αλήθεια είναι ότι ο ήλιος εδώ στη Νίκαια δίνει μια εντελώς διαφορετική οπτική στα πράγματα».

-Ποια θεωρείτε ως τα πλεονεκτήματα ενός σχεδιαστικού κέντρου όπως το ED2;

«Θεωρώ ότι δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα περιφερειακά σχεδιαστικά κέντρα της Toyota. Ωστόσο υπάρχει ένα σαφές πλεονέκτημα από το γεγονός ότι είμαστε ένα περιφερειακό σχεδιαστικό κέντρο. Επειδή ακριβώς δεν βρισκόμαστε στην έδρα της Toyota θεωρώ ότι έχουμε περισσότερη ελευθερία να αναζητήσουμε νέες ιδέες, να αμφισβητήσουμε τις ήδη καθιερωμένες και να προτείνουμε καινούρια πράγματα. Στα κεντρικά της Toyota στην Ιαπωνία ασχολούνται με άπειρα projects και έχουν να συνυπολογίσουν πολλές παραμέτρους σε ό,τι αφορά την παραγωγή για αυτό και βασίζονται στα περιφερειακά κέντρα σχεδιασμού για την ανάπτυξη καινούργιων ιδεών.  Η παρουσία των περιφερειακών σχεδιαστικών κέντρων είναι κρίσιμη για την αναζήτηση των νέων τάσεων, της καινοτομίας που πρέπει να καθορίζει ένα αυτοκίνητο. Εξίσου κρίσιμη για αυτή τη διαδικασία δημιουργίας είναι και η ελευθερία που απολαμβάνουμε ως σχεδιαστές οι οποίοι εργαζόμαστε στο ED2  αλλά και στα υπόλοιπα περιφερειακά κέντρα σχεδιασμού της Toyota».

-Ποιες είναι οι διαφορές στη διαδικασία σχεδιασμού ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο;

«Από την πλευρά μου ως ανθρώπου που ασχολείται με την αισθητική ενός αυτοκινήτου, θεωρώ ότι δεν υπάρχουν διαφορές. Οι μεγάλες διαφορές προκύπτουν σε επίπεδο τεχνολογίας. Για μένα, ως υπεύθυνου για την εικόνα ενός αυτοκινήτου, κάθε μοντέλο έχει τις δικές του προκλήσεις. Για παράδειγμα, μια πρόκληση που αντιμετωπίσαμε με το Toyota Aygo X Prologue ήταν να αναλογιστούμε ποια κατεύθυνση επιθυμούμε να δώσουμε στο A-Segment και πού θα οδηγήσουμε την κατηγορία στο μέλλον. Γνωρίζετε ήδη ότι πολλοί κατασκευαστές έχουν ήδη εγκαταλείψει ή εγκαταλείπουν την συγκεκριμένη κατηγορία. Εμείς αντιθέτως ως Toyota, τόσο με το Aygo όσο και με το iQ στο παρελθόν έχουμε μια εξαιρετικά σημαντική παρουσία σε αυτήν. Θελήσαμε λοιπόν να την εκμεταλλευτούμε, επιχειρώντας να επανεφεύρουμε κατά κάποιο τρόπο την κατηγορία, δημιουργώντας κάτι με ακόμα ισχυρότερη προσωπικότητα. Σκεφτήκαμε πολύ τον τρόπο με τον οποίο θα μεταδώσουμε στο Aygo αυτή την crossover πνοή που επικρατεί σε όλες τις κατηγορίες, δημιουργώντας κάτι που είναι πολύ πιο τολμηρό από τα συνήθη. Ο στόχος μας ήταν να κατασκευάσουμε κάτι παιχνιδιάρικο, που να αποπνέει ευελιξία, δυναμισμό και να προκαλεί έκπληξη. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια έχουμε να κάνουμε με ένα σχεδιασμό για  αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν εξίσου μεγάλες προκλήσεις».

-Ποια θεωρείται την μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε με τον σχεδιασμό του Aygo X Prologue;

«Νομίζω πάντα η μεγαλύτερη πρόκληση είναι στην αρχή, όταν προσπαθείς να καθορίσεις τον στόχο σου. Στην προκειμένη περίπτωση ο στόχος μας καθορίστηκε από τους δυνητικούς αγοραστές. Ωστόσο, δεν μπήκαμε στη διαδικασία να τους ρωτήσουμε τι θέλουν από ένα αυτοκίνητο αλλά να μάθουμε πώς περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους και τι τους αρέσει σε επίπεδο design υπό την ευρεία έννοια. Αυτό που ουσιαστικά προσπαθήσαμε ήταν να μπούμε στο μυαλό τους. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα υποθετικό σενάριο «ιδανικού» αγοραστή και προσπαθήσαμε να φανταστούμε πιο θα ήταν το ιδεώδες αυτοκίνητο για εκείνον».

-Πόσο κοντά βρίσκεται το Aygo Χ Prologue Concept στην έκδοση παραγωγής του Aygo;

«Προς το παρόν το Aygo X Prologue Concept έχει το status της σχεδιαστικής μελέτης. Ωστόσο διαθέτει πολλά από τα στοιχεία που θα υπάρξουν και στο επόμενο Aygo. Σκοπίμως επιλέξαμε να μην δημιουργήσουμε ένα πολύ φουτουριστικό concept. Θέλαμε κάτι προσιτό το οποίο να μπορεί να μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής. Θεωρώ λοιπόν ότι πολλά από τα στοιχεία του πρωτότυπου Aygo X Prologue όπως οι αναλογίες, το σμίλεμα των επιφανειών του,  η έμφαση στις λεπτομέρειες είναι όλα χαρακτηριστικά που κάλλιστα μπορούν να βρουν διέξοδο σε ένα μοντέλο παραγωγής της Toyota».