Το μακρινό 1966 ο μιλανέζος μηχανικός Mario Colucci σχεδίασε ένα από τα πιο διάσημα όσο και σπανιότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Abarth. O λόγος για το 1000 Sport Prototipo, ένα ελαφρύ όσο και πανίσχυρο spider με αφετηρία σωληνωτό πλαίσιο, μινιμαλιστικό για την εποχή σχεδιασμό και μικρού κυβισμού τετρακύλινδρο κινητήρα.

Αν και το γοητευτικό Abarth αξιώθηκε ελάχιστες μονάδες παραγωγής έχοντας το status της ειδικής έκδοσης, δημιούργησε ιδιαίτερη αίσθηση  στην Ευρώπη όπου μέχρι σήμερα περιβάλλεται από μια μυθική αύρα.

Υπό αυτό το σκεπτικό λοιπόν και με αφορμή την 55η επέτειο από τη γέννηση του εμβληματικού μοντέλου, η Abarth αποφάσισε να αναδημιουργήσει το 1000 Sport Prototipo, δυστυχώς όμως και πάλι ως μια one-off έκδοση. Όπως και να έχει,  η νέα εκδοχή του μοντέλου ακολουθεί ακριβώς τις ίδιες προδιαγραφές με το πρωτότυπο, υιοθετώντας ωστόσο μια πιο σύγχρονη αεροδυναμική όσο και μια πιο εργονομική προσέγγιση.

Παρ΄όλα αυτά, η νέα έκδοση μένει απολύτως πιστή στα «υλικά» του προγόνου της, υπακούοντας στις ακριβώς ίδιες σχεδιαστικές αξίες που, σύμφωνα με τις συστάσεις, του εξασφαλίζουν την χαρακτηριστική σιλουέτα. Αυτή με τη σειρά της υπόσχεται βέλτιστη αεροδυναμική συμπεριφορά αλλά και ένα ευέλικτο σύνολο που ευνοεί τη δυναμική οδήγηση.

Πλην των επίσημων συστάσεων, αρκεί μια ματιά στις επιφάνειες του αναγεννημένου 1000 SP για να διαπιστώσει κανείς την πιστότητα στο αρχέτυπο. Κάτω από τις κομψές επιφάνειες του μοντέλου παρεπιδημεί ο τετρακύλινδρος κινητήρας του 1,75 λίτρου της Alfa Romeo ο οποίος αποδίδει 240 ίππους. Η Abarth δεν δημοσιοποιεί στοιχεία επιδόσεων, ωστόσο είναι βέβαιο ότι το νέο SP 1000 προδιαγράφεται ταχύτερο από το αρχικό μοντέλο το οποίο είχε απόδοση μόλις 105 ίππων.

Ο κινητήρας δεν είναι η μοναδική βελτίωση στην σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου καθώς, στην προκειμένη περίπτωση έχει αξιοποιηθεί αντί του σωληνωτού, ένα νέο υβριδικό πλαίσιο αποτελούμενο από ανθρακονήματα σε ό,τι αφορά το κεντρικό κλωβό και από αλουμίνιο στο μπροστινό τμήμα. Η ανάρτηση αποτελείται από τριγωνικής διάταξης γόνατα μπροστά και MacPherson πίσω που εγγυάται μεγαλύτερη ευελιξία στις στροφές.

Επί του παρόντος η Abarth εμμένει στον πρωτότυπο χαρακτήρα του μοντέλου το οποίο θα αποτελέσει μέρος μιας ευρείας γκάμας vintage πρωτότυπων που η ιταλική φίρμα ετοιμάζει για το φετινό φθινόπωρο.