Εγκρίθηκε η προκήρυξη του έργου εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδωμένης, προχωρώντας με εντατικό ρυθμό τα βήματα της ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση έργων κομβικής σημασίας στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας. Προηγήθηκε η έγκριση της προκήρυξης του διαγωνισμού για το έργο ηλεκτροκίνησης Λάρισας – Βόλου. Μέσα στον τελευταίο μήνα, έγιναν καθοριστικά βήματα για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του βασικού δικτύου, βάζοντας σε τροχιά την υλοποίηση τριών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 133,5 εκατ. ευρώ.

Η προέγκριση των τευχών δημοπράτησης για την υπ. αριθμ. 713 διακήρυξη από τη Διαχειριστική Αρχή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2020. Ως επόμενο βήμα, την Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2020, θα αποσταλεί η προκήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η έγκριση αναμένεται εντός 3-4 εργάσιμων ημερών. Ο προϋπολογισμός του έργου «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ETCS-LEVEL 1 ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ –  ΕΙΔΟΜΕΝΗ (ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ-ΕΙΔΟΜΕΝΗ) ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 37 ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΡΟΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ» ανέρχεται σε 46,5 εκατ. ευρώ.

Στη συνέχεια και αφού δοθεί το «πράσινο φως» και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η προκήρυξη αναμένεται να αναρτηθεί στο ΕΣΗΔΗΣ περί τις 9 Δεκεμβρίου 2020, όποτε και θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής προσφορών η οποία, σύμφωνα με τον παραπάνω προγραμματισμό, θα ολοκληρωθεί στις 29 Ιανουαρίου 2021.

Αναφορικά με το φυσικό αντικείμενο του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 46,5 εκατ. ευρώ,περιλαμβάνει εργασίες που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTSLevel-1 στο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, ενώ προβλέπεται και η αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες σηματοδότησης. Μάλιστα, το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του ΤΧ1, που αποτελεί τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι  πέραν του συγκεκριμένου έργου, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση η Διακήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργοηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος, προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ (ΑΔ 736).

Παράλληλα, γίνεται εντατική προσπάθεια για την ποιοτική και ταχεία ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Σε αυτό το πλαίσιο, ολοκληρώθηκε η διαδικασία σύνταξης και έγκρισης της Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών για τις υπολειπόμενες εργασίες ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Δομοκός (ΑΣ 635 – 1η ΣΣΕ) , προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, που αφορούν κυρίως σε αντιπλημμυρικά έργα στην ευρύτερη περιοχή. Η σύμβαση εστάλη από την ΕΡΓΟΣΕ προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020.

«Σε μια κρίσιμη στιγμή για τη χώρα και την οικονομία, η αναβάθμιση των υποδομών που θα διευκολύνουν τις μεταφορές αγαθών και ανθρώπων είναι κομβικής σημασίας. Από την πρώτη στιγμή, έχουμε θέσει πολύ ψηλά στην ατζέντα του κυβερνητικού έργου την ολοκλήρωση των έργων που θα εκσυγχρονίσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο και που θα του επιτρέψουν να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της Ελλάδας σε “logistics hub” για την ευρύτερη περιοχή.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία του σιδηρόδρομου σε κάθε σύγχρονη οικονομία και κοινωνία, επενδύουμε στην ανάπτυξή του με το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου έργων συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ στα επόμενα χρόνια.

Πρόκειται για έργα που θα συνδέσουν τις κρίσιμες υποδομές, όπως λιμάνια, αεροδρόμια και τις Βιομηχανικές Περιοχές της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενισχύοντας έτσι την εμπορική χρήση του σιδηροδρόμου και δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τη χώρα και την οικονομία. Πλέον τα έργα προχωρούν, με τους διαγωνισμούς να προκηρύσσονται διαδοχικά και τις διαδικασίες δημοπράτησης να προχωρούν με ιδιαίτερα ταχύ ρυθμό. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αποφασισμένη να αποκτήσει η Ελλάδα επιτέλους ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο» δήλωσε σχετικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Με την αφορμή της προκήρυξης ενός ακόμη έργου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης ανέφερε τα εξής: «Σήμερα κάναμε ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση της δέσμευσής μας για επιτάχυνση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Με τις προκηρύξεις αυτών των έργων, κλείνουμε μια δύσκολη για όλους χρονιά με θετικό πρόσημο και προχωράμε ακόμη πιο δυναμικά στο 2021 με τη συνέχιση της ολοκλήρωσης έργων, το σχεδιασμό και την ένταξη νέων έργων που θα διασυνδέσουν τις κρίσιμες υποδομές της χώρας με τον σιδηρόδρομο. Ταυτόχρονα, έως το τέλος του έτους αναμένεται η υποβολή των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού ανάθεσης Τεχνικού Συμβούλου, που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και στην επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων».