Κατασκευή επεκτάσεων ως δημόσια έργα και διαγωνισμό παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ έχει το μενού για το μέλλον της Αττικής Οδού. Όπως ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των εκπροσώπων του τύπου, ο κύκλος των διαγωνισμών για τις τρεις άμεσες επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου, κόστους 1 δισ. ευρώ, θα ξεκινήσει στις αρχές του 2021 από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όσο δε για την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, η οποία ολοκληρώνεται ως το 2024, αυτή βρίσκεται, όπως έχει γράψει το Βήμα στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ. Το δικαίωμα του Δημοσίου για επέκταση της συμβάσης παραχώρησης έχει μεταβιβασθεί στο Ταμείο από τα τέλη του 2011 για το χρονικό διάστημα μετά τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης και για έως 25 χρόνια.

Τα τρία έργα επεκτάσεων – Στο τραπέζι και οι Προτάσεις Καινοτομίας

Πρώτη στη λίστα των τριών επεκτάσεων, η κατασκευή των οποίων θα προχωρήσει ξεχωριστά ως δημόσια έργα, είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Δεδομένου ότι το έργο έχει μελετητική ωριμότητα και εγκεκριμένους περιβαλλοντκούς όρους, προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2021, ενώ η μέθοδος εξετάζεται και θα αποφασιστεί στο επόμενο διάστημα.

Κατόπιν, εντός του 2022, εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί η επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας και θα ακολουθήσει η δημοπράτηση της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Ηλιούπολη και η αναβάθμιση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης σε αστική λεωφόρο στο ύψος του Ελληνικού.

Τα δύο έργα, δεδομένου ότι βρίσκονται ορισμένα βήματα πιο πίσω, δεν είναι απίθανο να προχωρήσουν και με τον θεσμό των Προτάσεων Καινοτομίας, που αναμένεται να εισαχθεί με το νομοσχέδιο που θα αναθεωρήσει τον νόμο των δημοσίων συμβάσεων.

Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, «η μεγάλη επένδυση του Ελληνικού προϋποθέτει και τις ανάλογες υποδομές, βάζοντας σε προτεραιότητα για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου τις συνδέσεις με τα νοτια προάστια».

«Πρόκειται για έργα που θα αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη της Αττικής» ανέφερε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης. Δεδομένου ότι τα τρία έργα δεν βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο ωριμότητας «σπάνε» σε τρεις σε τρεις διαφορετικές διαγωνιστικές διαδικασίες.

Σε επόμενο στάδιο, και αφού ο τεχνοικονομικός σύμβουλος που θα προσλάβει το Υπουργείο καταλήξει στο πότε ολοκληρώνεται η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, θα αποφασιστεί εάν οι επεκτάσεις θα ενταχθούν στην υφιστάμενη παραχώρηση ή θα αποτελέσουν αντικείμενο δύο ξεχωριστών παραχωρήσεων.