Οι Alpina B5 και D5 στα χνάρια της ανανεωμένης «5άρας»

O βελτιωτικός οίκος επιμελείται την ανανεωμένη εκδοχή της Σειράς 5, παραδίδοντας πιο εκκωφαντικές εκδόσεις σε βενζινοκίνητη ή πετρελαιοκίνητη παραλλαγή με την χαρακτηριστική σφραγίδα του σε ό,τι αφορά επιδόσεις και αισθητική.

Πιστή στις αδυναμίες της, η Alpina αποκαλύπτει τη δική της αναβαθμισμένη παραλλαγή για την ανανεωμένη εκδοχή της Σειράς 5, σε τετράθυρη ή πρακτικότερη έκδοση και προσφέροντας την επιλογή είτε για κινητήρα βενζίνης είτε για diesel.

Στην περίπτωση της βενζινοκίνητης B5, αξιοποιείται ο twin-turbo V8 των 4,4 λίτρων ο οποίος εφοδιάζει την M550i και φυσικά την Μ5. Σύμφωνα με τις συστάσεις, ο κινητήρας στην περίπτωση της έκδοσης Alpina επωφελείται από αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης, νέα intercooler, αναπρογραμματισμένη ECU και νέο σύστημα εξαγωγής. Το αποτέλεσμα είναι απόδοση 621 ίππων και 800 Nm ροπής, ισχύς η οποία μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με την συμβολή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και τη συνδρομή ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα.

Η πετρελαιοκίνητη D5 S επωφελείται από μια αναβαθμισμένη εκδοχή ενός διπλά υπερτροφοδοτούμενου εξακύλινδρου κινητήρα 3,0 λίτρων. Όπως και στην περίπτωση του V8, το diesel μοτέρ διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης,  νέα χαρτογράφηση καθώς και ένα νέο σύστημα εξαγωγής. Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση την εικόνα συμπληρώνει ήπια υβριδική τεχνολογία υπό την μορφή ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt το οποίο σε ακραίες οδηγικές συνθήκες προσφέρει 11 ίππους επιπλέον ισχύος υπό πίεση.

Η D5 S επωφελείται επίσης από το ίδιο σύστημα μετάδοσης με τετρακίνηση αποδίδοντας 347 ίππους και 730 Nm ροπής που της δίνουν τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα προσδιορίζεται σε 275 χλμ./ώρα.

Πλην της αναβάθμισης των συνόλων, το κουαρτέτο των εκδόσεων Alpina επωφελείται από νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σκληρότερα ελατήρια και μεγαλύτερα δισκόφρενα με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονες πλωτές για τον πίσω άξονα.

Η βενζινοκίνητη έκδοση B5 διαθέτει επίσης και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο υπόσχεται την μέγιστη δυνατή δυναμική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, αυξάνοντας παράλληλα την ευελιξία του μοντέλου στις μικρές ταχύτητες. Στις πρακτικότερες εκδόσεις Touring, το πακέτο της Alpina περιλαμβάνει και ενεργή αερανάρτηση για τον πίσω άξονα.

Επίσης, ως συνήθως, οι παραπάνω αναβαθμίσεις συνοδεύονται και από σειρά σχεδιαστικών λεπτομερειών που φροντίζουν για την ταυτοποίηση των εκδόσεων ως γνήσιων τέκνων της Alpina με την πρώτη ματιά.

Έτσι, ανεξαρτήτως έκδοσης αμαξώματος και κινητήρα, τα βαυαρικά μοντέλα διαθέτουν κατά 40% μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέες διπλές απολήξεις για την εξάτμιση. Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 20 ιντσών με τις σφυρήλατες χαρακτηριστικού σχεδιασμού ζάντες της Alpina ενώ προαιρετικά διατίθενται και φωτιστικά σώματα LED με τεχνολογία laser.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί το νέο δερμάτινο τιμόνι με το έμβλημα του βελτιωτικού οίκου, οι νέες χρωματικές επιλογές για τις δερμάτινες επενδύσεις και η πλακέτα με τον αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου στο ταμπλό. Όπως ισχύει και για την ανανεωμένη εκδοχή της εργοστασιακής Σειράς 5, οι αγοραστές επωφελούνται από ένα δίδυμο οθονών 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment τα οποία έχουν διανθιστεί με νέα γραφικά της Alpina αλλά και λίγες περισσότερες επιλογές.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η διάθεση των δύο πανίσχυρων όσο και ιδιαίτερων μοντέλων θα ξεκινήσει στην Ευρώπη από τον  Οκτώβριο με τις τιμές να ξεκινούν από τα 117.700 ευρώ για την τετράθυρη B5 και από τα 120.700 για την D5 S.

Autohub
Σίβυλλα
  • Ερμής… νέας εποχής Μια σταγόνα από τη ροζ Churchill σαμπάνια κύλισε στα χειροποίητα Berlutti παπούτσια του Φίφη Δελμούζου-Κασσανδρή. Ο μεγαλοβιομήχανος, χρυσός κληρονόμος,... ΣΙΒΥΛΛΑ
Helios Kiosk