Φωτογραφίες: Automedia

Ο φωτογραφικός φακός εντόπισε για πρώτη φορά τη νέα γενιά του εξαιρετικά δημοφιλούς crossover της Nissan κατά τη διάρκεια δοκιμών εξέλιξης, δίνοντας μια ευκαιρία προσπάθειας αποκωδικοποίησης των χαρακτηριστικών του.

Αν και με δεδομένο το πρώιμο στάδιο εξέλιξης το καμουφλάζ καλύπτει το σύνολο των επιφανειών και των επίμαχων λεπτομερειών του Qashqai, η έμπνευση για τη σχεδίασή του αναμένεται να προέλθει από το πρωτότυπο IMQ το οποίο η Nissan παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το 2019.

Αυτό αναμένεται να μεταφραστεί σε διαιρούμενα φωτιστικά σώματα τα οποία θα περιστοιχίζουν τη γρίλια που θα υπακούει στο μοτίβο “V” σε μια πιο καθαρή υλοποίηση. Παράλληλα, αναμένεται μια πιο επικλινής προς τα πίσω χάραξη οροφής η οποία προδιαγράφει μια πιο αθλητική υπόσταση για τη σιλουέτα του ιαπωνικού SUV.

Όπως και να έχει με την αισθητική του, η σημαντικότερη διαφοροποίηση στην περίπτωση του ιαπωνικού crossover αναμένεται να προέλθει από την γκάμα κινητήρων όπου αναμένεται να πάρουν θέση δύο υβριδικά σύνολα τα οποία και θα αντικαταστήσουν τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η πρώτη υβριδική έκδοση του Qashqai θα βασίζεται στην τεχνολογία e-Power την οποία ήδη αξιοποιούν ορισμένα μοντέλα της Nissan στην ιαπωνική αγορά και έγκειται στον συνδυασμό κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ σε απλή υβριδική διαμόρφωση, προσανατολισμένη να μεγιστοποιεί την αποδοτικότητα και χωρίς να προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία.

Η Nissan έχει ήδη ανακοινώσει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία αναμένεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη από το 2022 και το νέο Qashqai δείχνει να αποτελεί ιδανικό όχημα για τις συστάσεις του υβριδικού συνόλου στη γηραιά ήπειρο.

Η δεύτερη εναλλακτικής τεχνολογίας επιλογή που θα προστεθεί στην  γκάμα της νέας γενιάς του Qashqai θα πάρει την μορφή μιας plug-in υβριδικής έκδοσης η οποία θα προσφέρει ακόμα χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και σαφώς μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Χάρη ακριβώς στην αποδοτικότητα του plug-in υβριδικού συνόλου, η συγκεκριμένη έκδοση αναμένεται να προσφέρεται και σε τετρακίνητη διαμόρφωση με το συμβατικό κινητήρα να αναλαμβάνει τον μπροστινό άξονα και το ηλεκτρικό μοτέρ τον πίσω ενώ, προδιαγράφεται ιδανική και για εταιρικούς χρήστες.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το εσωτερικό αναμένεται να ακολουθήσει την τεχνολογική και σχεδιαστική υπόσταση του πρόσφατου Juke σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή προσαρμοσμένη στο μεγαλύτερο μέγεθος του Qashqai.

Έτσι, η νέα γενιά του μοντέλου αναμένεται να συμπεριλάβει στις επιλογές του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων που θα συνδυάζεται με ένα νέο σύστημα infotainment στα λειτουργικά πρότυπα του Juke το οποίο θα απαλείψει την πλειονότητα των φυσικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, συμβάλλοντας στην ριζική αναμόρφωση του εσωτερικού.

Αφετηρία και για την νέα γενιά του ιαπωνικού crossover θα αποτελέσει μια μετεξέλιξη της αρχιτεκτονικής CMF η οποία με δεδομένο ότι έχει προσαρμοστεί στην ηλεκτρική πραγματικότητα εξ ου και σε συνάρτηση με τον πλήρη ανασχεδιασμό του αμαξώματος, η τοποθέτηση ηλεκτρικού μοτέρ και μπαταριών στο πλαίσιο αναμένεται να επηρεάσει από ελάχιστα έως καθόλου την ευρυχωρία  του Qashqai τόσο σε όρους άνεσης όσο και χωρητικότητας.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, με δεδομένο ότι η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε αναπόφευκτα σε καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες εξέλιξης θα πρέπει να περιμένουμε το πρώτο δείγμα γραφής της νέας γενιάς του Qashqai εντός του 2021.