Η επικράτηση του κλισέ «αόρατος εχθρός» λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Ο εχθρός δεν είναι αόρατος. Είναι συγκεκριμένος. Είναι η ανευθυνότητα, η κοινωνική αναλγησία και έχει ονοματεπώνυμα.

Ήταν κοινή η εντύπωση τις τελευταίες ημέρες ότι πολλοί συμπολίτες μας ξεθάρρεψαν και πύκνωσαν τις δημόσιες εμφανίσεις τους καταστρατηγώντας τα περιοριστικά μέτρα άνευ λόγου και αιτίας.

Λίγο ο καλός καιρός, λίγο ο εφησυχασμός που προκαλείται από τον έως τώρα συγκρατημένο ρυθμό εξάπλωσης της πανδημίας στη χώρα μας και το κακό δεν άργησε να συμβεί.

«Ατρόμητοι» συμπολίτες μας ξεχύθηκαν και πάλι στους δρόμους επικαλούμενοι αστείες δικαιολογίες, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δική τους υγεία όσο και εκείνη των συνανθρώπων τους. Τι κι αν όλα σχεδόν μπορούν πλέον να γίνονται ψηφιακά; Eκείνοι προτιμούν να στήνονται στις ουρές.

Εξυπακούεται ότι υπάρχουν συμπολίτες μας που έχουν πραγματικό λόγο μετακίνησης. Δεν αναφερόμαστε σε αυτούς. Αναφερόμαστε στους παραβάτες «από άποψη». Στους «επαναστάτες χωρίς αιτία».

Σε εκείνους που «πρωτοστάτησαν» στην ανυπακοή από την πρώτη μέρα εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων και εξαιτίας των οποίων οι περιορισμοί έγιναν αυστηρότεροι «προς γνώσιν και συμμόρφωσιν».

Είναι οι ίδιοι πολίτες που επεδείκνυαν ανεύθυνη συμπεριφορά και πριν από την κρίση του κορωνοϊού και για λογαριασμό τους την «πλήρωναν» οι πολλοί.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι περισσότεροι πολίτες συμμορφώθηκαν με τις υποδείξεις των ειδικών και τήρησαν κατά γράμμα τις απαγορεύσεις. Σεβάστηκαν τη ζωή των συμπολιτών τους και για τον λόγο αυτό η εξάπλωση του ιού συγκρατήθηκε.

Με αφορμή την αντικοινωνική συμπεριφορά των ολίγων, όμως, η κυβέρνηση μαθαίνουμε ότι ετοιμάζεται να «τιμωρήσει» για άλλη μία φορά τους πολλούς υιοθετώντας ακόμη αυστηρότερους περιορισμούς.

Μήπως θα έπρεπε πρώτα να εξετάσει το ενδεχόμενο συστηματικότερων ελέγχων και αυστηρότερων ποινών μόνο στους παραβάτες;

Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή του «Μαραθωνίου». Ο Απρίλιος θα είναι δύσκολος και οι αντοχές θα δοκιμαστούν. Θα ήταν άδικο ο πέλεκυς των επιπλέον περιορισμών να πέσει επί δικαίων και αδίκων.