Οταν οι μάσκες και αναπνευστήρες μετατρέπονται σε… Commodities

Γιγαντιαία μεταγωγικά αεροπλάνα έχουν επιστρατευθεί, ολοκαίνουργια Airbus της Aegean έχουν μετατραπεί σε μεταφορικά αεροπλάνα μόνον και μόνον για να μεταφέρουν ιατρικά αναλώσιμα, μπλούζες, μάσκες, αναπνευστήρες κτλ. στην Ελλάδα.

Μια ασυνήθιστη αερογέφυρα εν μέσω κορωνοϊού και εν μέσω απαγόρευσης διεθνών πτήσεων έχει στηθεί ανάμεσα στην Αθήνα και το Πεκίνο.

Γιγαντιαία μεταγωγικά αεροπλάνα έχουν επιστρατευθεί, ολοκαίνουργια Airbus της Aegean έχουν μετατραπεί σε μεταφορικά αεροπλάνα μόνον και μόνον για να μεταφέρουν ιατρικά αναλώσιμα, μπλούζες, μάσκες, αναπνευστήρες κτλ. στην Ελλάδα.

Βλέπεις τους πιλότους και το πλήρωμα της Aegean ντυμένους μέσα στο cockpit σαν…αστροναύτες, μ΄αυτές τις αδιάβροχες μπλούζες του κορωνοϊού με τις πορτοκαλί ρίγες. Πιλοτάρουν τα αεροσκάφη τους άδεια από επιβάτες, αλλά γεμάτα με κούτες από μάσκες.

Ξημερώματα της Δευτέρας ένα ειδικά διαμορφωμένο Airbus μετέφερεe περίπου 2 εκατ. μάσκες και άλλα ιατρικά και φαρμακευτικά αναλώσιμα.

Ακολουθούν και άλλες πτήσεις. Πρωταπριλιά, στις 11 το πρωί, αναμένεται να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ένα Τζάμπο (Μπόϊνγκ 747) Cargo αεροσκάφος μεταφέροντας και αυτό εκατομμύρια μάσκες (κάπου 13 εκατ.) στην Ελλάδα από την Κίνα.

Αμέσως μετά την Πρωταπριλιά, αναλαμβάνει και πάλι δράση η Aegean με δύο συνεχόμενες πτήσεις μεταφέροντας και άλλα αναλώσιμα, απολύτως χρήσιμα για τις ΜΕΘ στην Ελλάδα. Και τέλος έρχεται (στις 3 Απριλίου) ένα γιγαντιαίο μεταγωγικά ρωσικής κατασκευής από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, ένα Αντόνωφ, που θα μεταφέρει ότι ιατρικό αναλώσιμο είχε αγοραστεί από την Ελλάδα στην Κίνα.

Το πρόβλημα, όπως είπε και ο Νίκος Χαρδαλιάς στην καθιερωμένη ενημέρωση των 6 μ.μ. της Πολιτικής Προστασίας, δεν είναι η μεταφορά ή αγορά των αναλώσιμων (όπου τα περισσότερα αγοράζονται με δωρεές), αλλά η εξεύρεσή τους.

Οι μπλούζες, οι μάσκες, οι αναπνευστήρες ακόμα και τα γάντια έχουν μετατραπεί σε…Commodities, δηλαδή σε χρηματιστηριακά διαπραγματεύσιμα εμπορεύματα, όπως είναι για παράδειγμα το σιτάρι. Εχουν γίνει δυσεύρετα, αφού η ζήτηση είναι τεράστια από όλες τις χώρες και η τιμή τους καθορίζεται ανάλογα με την ζήτηση και βεβαίως με την προσφορά. Δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση να κάνεις τέτοιες μπίζνες με τους κινέζους.

Ωστόσο η χώρα μας φρόντισε να αποκτήσει όλα αυτά τα πολύτιμα αναλώσιμα, την ώρα που διεξαγόταν ένας πραγματικός πόλεμος από πολλές χώρες, που πρόσφεραν όσο- όσο για να τα αποκτήσουν.

Φρόντισε να τα προμηθευτεί εγκαίρως, νοίκιασε μάλιστα και μία αποθήκη στην Σαγκάη για να τα αποθηκεύει έως ότου βρει τις κατάλληλες πτήσεις προκειμένου τα μεταφέρει στην Ελλάδα και γενικά λειτούργησε πολύ πιο αποτελεσματικά πολύ πιο ώριμα από άλλες μεγάλες και πλουσιότερες χώρες.

Οπως εξήγησε μιλώντας στο «Βήμα», ο γενικός γραμματέας της Βουλής Γ. Μυλωνάκης (εκ των συντονιστών για την μεταφορά αναλώσιμων στην Ελλάδα), ένα μεγάλο μέρος της αποτελεσματικότητας της χώρας μας οφείλεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία, κυρίως στους εφοπλιστές, στους επιχειρηματίες αλλά και στα ιδρύματα.

Αλλωστε, όπως επεσήμανε, η οικογένεια Θόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου προσέφερε ένα εκατομμύριο ευρώ συμμετέχοντας στον πόλεμο κατά του κορωνοϊού, ενώ και άλλοι επιχειρηματίες και εφοπλιστές έχουν συστρατευθεί στην μάχη αυτή κατά του αόρατου εχθρού.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk