Νίκος Ευαγγελάτος: Το Mega, η νέα εκπομπή, ο αντίκτυπος της κρίσης στα media

Ο δημοσιογράφος του Μεγάλου Καναλιού μιλάει για τη νέα του εκπομπή, τη στοχοποίηση των δημοσιογράφων και τον αντίκτυπο της κρίσης στα media

Eχει διανύσει «χιλιόμετρα» στον τηλεοπτικό αέρα, τόσο από την καρέκλα του κεντρικού παρουσιαστή ειδήσεων όσο και από του παρουσιαστή εκπομπών. Μαζί με την επιστροφή του Μεγάλου Καναλιού, επέστρεψε και ο ίδιος, στη συχνότητα του Mega, μέσα από το «Live News». Ο Νίκος Ευαγγελάτος μιλάει για τη νέα του εκπομπή, τη στοχοποίηση δημοσιογράφων, τον αντίκτυπο της κρίσης στην τηλεόραση και επισημαίνει ότι ο πολίτης σήμερα «είναι πολύ εκπαιδευμένος και για αυτό στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να τον κοροϊδέψουμε».

Η νέα εποχή του Mega σάς βρίσκει και πάλι στο δυναμικό του. Τι σημαίνει για εσάς αυτή η επιστροφή;

«Το είπα και στην πρώτη μου εκπομπή γιατί το ένιωθα, το νιώθω και νομίζω είναι κοινή παραδοχή. Οταν ανοίγει ένα κανάλι είναι μια σπουδαία ημέρα για τη δημοκρατία, την πολυφωνία, τη δημοσιογραφία. Η επιστροφή του Mega πρώτα απ’ όλα είναι στοιχείο δημοκρατίας. Σημαίνει επίσης ότι παίρνουμε πίσω ένα κομμάτι από τη ζωή μας. Το Mega είναι ένα μεγάλο κομμάτι από τη ζωή αυτού του τόπου σε κάθε επίπεδο. Ενημερωτικό, αθλητικό, πολιτιστικό, προδήλως πολιτικό. Ηταν ο πρώτος ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός και ένας σταθμός που έγραψε τη δική του ιστορία σε όλα με έναν τρόπο μοναδικό. Το γεγονός δε ότι ξαναγυρίζει με την ίδια λογική και όχι κατ’ όνομα, σημαίνει πολλά. Δεν είναι απλά μια επαναλειτουργία. Πατάμε πάνω στην ιστορία τιμώντας αυτή και τους συναδέλφους μας. Είναι κληρονομιά αυτό που μας άφησαν, και πολλοί από αυτούς κακοποιήθηκαν δημοσιογραφικά. Το πιστεύω βαθιά και γι’ αυτό το επαναλαμβάνω. Πατάμε λοιπόν πάνω σε αυτή την κληρονομιά και πάμε στο επόμενο στάδιο. Το Mega ξαναρχίζει και αρχίζει».

Η κρίση έφερε στο επίκεντρο τη δημοσιογραφία και τους δημοσιογράφους, οι οποίοι δεν γλίτωσαν από την κριτική και τη στοχοποίηση του κόσμου.

«Εδώ θα διαφωνήσω μαζί σας. Νομίζω ότι υπήρξε μια στοχοποίηση που δεν αφορούσε τον κόσμο αλλά πολιτικά κέντρα που την επέλεξαν. Προσπάθησαν αυτά τα πολιτικά κέντρα να κάνουν κάποιους ανθρώπους του Mega αντικείμενο εκτόνωσης για το δικό τους πολιτικό σχέδιο. Δεν ήταν επιλογή του κόσμου. Προφανώς κάποιοι άνθρωποι με τον φανατισμό και την αγανάκτηση της εποχής μπορεί να είχαν τέτοιες αντιδράσεις. Αλλά δεν ήταν ο κόσμος. Υπήρξε δολοφονία χαρακτήρων».

Εσείς έχετε βιώσει αυτή τη στοχοποίηση ως επαγγελματίας;

«Η αλήθεια είναι πως όχι, δεν την έχω βιώσει. Αλλά τη βλέπω γύρω μου σε συναδέλφους μου και αισθάνομαι την ανάγκη να τη στιγματίσω με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο. Είμαστε δημοσιογράφοι, έχουμε την άποψή μας, ο καθένας τη δική του. Ξεχωρίζουμε την είδηση από την άποψη και αυτό ήταν κάτι που έκανε και κάνει το Mega. Δεν μπορεί όμως να υπάρχει δημοσιογραφία χωρίς άποψη και δεν μπορεί να υπάρχει άποψη η οποία ενοχοποιείται και δαιμονοποιείται».

Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο αντίκτυπος της κρίσης στην τηλεόραση;

«Θα ξεκινήσω με μια κλισέ φράση, που λέει ότι κάθε κρίση είναι και μια ευκαιρία. Η κρίση χτύπησε πάρα πολύ τη δημοσιογραφία, το ξέρουμε όλοι. Είδαμε μεγάλες επιχειρήσεις Τύπου να κλείνουν. Εφημερίδες με δεκαετίες ιστορίας, τηλεοπτικά κανάλια. Απ’ την άλλη μεριά η ευκαιρία είναι ότι πια ανοίγουν ξανά επιχειρήσεις Τύπου και σε πολύ πιο υγιή βάση. Το σημαντικό δεν είναι να έχουμε πολλές εφημερίδες, πολλά κανάλια και πολλά sites, αλλά να έχουμε επιχειρήσεις Τύπου που να είναι υγιείς, να πληρώνουν τους δημοσιογράφους για τις υπηρεσίες που παρέχουν και εφόσον είναι υγιείς δεν είναι επιρρεπείς στις πιέσεις της κάθε λογής εξουσίας. Η κρίση μάς άφησε μια βαθιά πληγή αλλά μας έκανε και σοφότερους, ώστε να μην κάνουμε πάλι τα ίδια λάθη. Φαίνεται πως τώρα δημιουργούνται προσπάθειες, τη ζούμε αυτή τη στιγμή όλοι μας εδώ, οι οποίες είναι σε απολύτως υγιή βάση και με τελείως διαφορετική λογική από εκείνη που δημιούργησε το πρόβλημα. Δεν φταίει μόνο η κρίση για ό,τι έγινε, έφταιγε και η διαχείριση σε έναν βαθμό. Τώρα λοιπόν είναι μια ευκαιρία για μια άλλη εποχή».

Ας περάσουμε και στο «Live News». Ποια είναι η φιλοσοφία της εκπομπής;

«Η φιλοσοφία που έχουμε, και αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε, είναι να εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο στα μεγάλα θέματα της επικαιρότητας με συνεντεύξεις και σχόλια. Ταυτόχρονα θα προσπαθήσουμε, επειδή είναι απόγευμα, να έχουμε μια διαφορετική ματιά. Να δούμε λίγο άλλα πράγματα ακόμα και στον αθλητισμό και στον πολιτισμό ή να εστιάσουμε περισσότερο στη φωτογραφία – όπως και το κάνουμε στην εκπομπή – ή ακόμα και σε κάποια βιντεάκια από το Διαδίκτυο που μπορεί να είναι λίγο πιο αστεία. Θέλουμε να έχουμε ταυτόχρονα και τη λογική της παρέας. Να συντροφεύσουμε τον τηλεθεατή στην αρχή του απογεύματός του».

Στην εκπομπή κάνετε ευρεία χρήση των γραφικών. Πόσο έχει επηρεάσει η εξέλιξη της τεχνολογίας τον τρόπο παρουσίασης των ειδήσεων;

«Αγαπώ την τεχνολογία, πάρα πολύ. Ασχολούμαι με αυτήν όπως ξέρετε, με το Internet. Πιστεύω ότι τα μέσα που μας δίνει η τεχνολογία βοηθούν πάρα πολύ στην ανάδειξη της δουλειάς μας. Θεωρώ ότι ο σταθμός έχει πολύ καλά τεχνικά μέσα και εξαιρετικό τεχνικό προσωπικό. Γιατί τα μέσα δεν φτάνουν, άνθρωποι τα χειρίζονται. Οσο λοιπόν αυτά τα μέσα μπορούν να βοηθούν, να συμπληρώνουν και να αναδεικνύουν τη δημοσιογραφική μας δουλειά, τόσο αυτά θα τα χρησιμοποιώ όσο μπορώ περισσότερο. Την τεχνολογία δεν τη φοβάμαι, την αγαπώ και την επιδιώκω πάρα πολύ και νομίζω ότι οι συνάδελφοί μας που ασχολούνται με αυτό το κομμάτι εδώ έχουν εξαιρετικές δυνατότητες, που ακόμα δεν έχετε δει ούτε το 10%».

Δεν λείπουν όμως οι φορές που λόγω της ταχύτητας, στα ηλεκτρονικά Μέσα, δημοσιεύονται αδιασταύρωτες ειδήσεις ή χρησιμοποιούνται παραπλανητικοί τίτλοι με σκοπό το clickbait. Είναι αυτό το νόημα της δημοσιογραφίας;

«Οχι. Επειδή κάνω αυτή τη δουλειά 34 χρόνια έζησα όλη τη διαδρομή της. Από τις εφημερίδες, που ήταν το κύριο μέσο ενημέρωσης τη δεκαετία του ’80, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και μετά το Internet. Κάθε φορά έμπαιναν οι ίδιοι προβληματισμοί. Οσο πιο άμεση είναι η ενημέρωση και ο ανταγωνισμός μεγαλύτερος, τόσο πολλές φορές τα λάθη – είτε είναι εσκεμμένα είτε γίνονται από αβλεψία – είναι υπαρκτά και μεγαλώνουν. Πάντα όμως τα καλά Mέσα ξεχωρίζουν. Αν σκεφτεί κανείς όλη αυτή τη διαδρομή των τελευταίων 20-30 χρόνων, ο πολίτης σήμερα είναι πολύ περισσότερο ενημερωμένος απ’ ό,τι ήταν τότε. Υπάρχουν τα φαινόμενα που περιγράψατε; Αναμφίβολα. Ομως ακριβώς επειδή έχουμε περισσότερες επιλογές, ο καθένας που θα μας διαβάσει σήμερα, που θα μας παρακολουθήσει αύριο, ξέρει. Δεν υποτίμησα ποτέ τον πολίτη. Ξέρει πάρα πολύ καλά. Είναι πολύ εκπαιδευμένος και για αυτό στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να τον κοροϊδέψουμε. Είναι γνώστης».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk