• Αναζήτηση
  • Κάρλος Γκοσν: Η δραματική απόδραση και η συνέντευξη-ποταμός

    Ο πάλαι ποτέ πανίσχυρος άνδρας της αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα στη χώρα, ο οποίος ανέμενε τη δίκη του στο Τόκιο με την κατηγορία οικονομικών παραπτωμάτων, δεν εξαπάτησε απλά τις ιαπωνικές αρχές. Κατάφερε το αδιανόητο όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ της Wall Street Journal.

    Η μυστική πτήση του πρώην επικεφαλής της Nissan, της Renault και της Mitsubishi Motors Κάρλος Γκοσν, έδωσε μια γερή δόση χολιγουντιανού δράματος στη Ιαπωνία.

    Ακόμη και οι διοργανωτές του κινηματογραφικού σχεδίου, πρώην άνδρες των ειδικών δυνάμεων, δεν πίστευαν ότι θα πετύχει. Ο πάλαι ποτέ πανίσχυρος άνδρας της αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα στη χώρα, ο οποίος ανέμενε τη δίκη του στο Τόκιο με την κατηγορία οικονομικών παραπτωμάτων, δεν εξαπάτησε απλά τις ιαπωνικές αρχές. Κατάφερε το αδιανόητο όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ της Wall Street Journal.

    Μπήκε σε ένα μεγάλο μαύρο κουτί μεταφοράς μουσικών οργάνων με τρύπες στον πάτο του, ταξίδεψε μέσα σε αυτό με τρένο μέχρι την Οσάκα από το σπίτι του στο Τόκιο, όπου βρισκόταν υπό περιορισμό και παρακολούθηση, πέρασε ελέγχους από το διεθνές αεροδρόμιο και έφθασε στην Τουρκία. Εκεί επιβιβάστηκε σε αεροπλάνο με προορισμό το Λίβανο κι έφθασε στη Βυρητό στις 30 Δεκεμβρίου.

    Μιλώντας για πρώτη φορά μετά τη δραματική του απόδραση, ο Βραζιλιάνος μεγιστάνας με τις λιβανέζικες ρίζες είπε ότι είναι θύμα μιας «παράνομης» συμπαιγνίας κορυφαίνων στελεχών της Nissan που ήθελαν να τον καταστρέψουν. Όπως υποστήριξε ήταν έτοιμος να συνταξιοδοτηθεί το Ιούνιο του 2018 όμως αποδέχτηκε πρόταση να συνεχίσει την ολοκλήρωση της συνένωσης της Renault και της Nissan κάτι που εξόργισε στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας που δεν το ήθελαν. Επέμεινε στην αθωότητά του, παρουσιάζοντας μάλιστα και σχετικά έγγραφα σε σλάιτς, ενώ περιέγραψε τις 129 μέρες φυλάκισής του σε ένα μικροσκοπικό κελί χωρίς παράθυρο και χωρίς πρόσβαση σε δικηγόρους ή φάρμακα.

    Είπε τέλος ότι είναι διατεθειμένος να δικαστεί οπουδήποτε μπορεί να του εξασφαλιστεί μια δίκαιη δίκη, είτε στη Γαλλία, είτε στη Βραζιλία ή στο Λίβανο, χώρες των οποίων είναι κάτοικος. Αντίθετα στην Ιαπωνία, αυτό δεν θα ήταν εφικτό εξαιτίας ενός απαρχαιωμένου συστήματος δικαιοσύνης όπου η εκδίκαση υποθέσεων μπορεί να κρατήσει πολλά χρόνια: «Δεν απέδρασα γιατί ήμουν ένοχος. Απέδρασα γιατί είχα μηδενικές πιθανότητες δίκαιης δίκης. […] Ήμουν όμηρος στη χώρα που υπηρέτησα 17 χρόνια, αφιέρωσα την προσωπική μου ζωή, ήμουν υπερήφανος για αυτό και ξαναζωντάνεψα μια  εταιρεία που κανένας πριν από εμένα δεν ήταν ικανός να κάνει».

    Ο 65χρονος πρώην πρόεδρος της Nissan, ήταν μεταξύ των καλύτερα αμειβόμενων διευθυντικών στελεχών στην Ιαπωνία και είχε καταφέρει να σώσει τον ιαπωνικό κολοσσό από τη χρεοκοπία, χτίζοντας μια συμμαχία ανάμεσα στη Nissan, τη Renault και τη Mitsubishi Motors, της οποίας ηγείτο μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο.

    Τότε ήρθαν στο φως στοιχεία για παράνομες πρακτικές του, όπως χρήση κεφαλαίων της Nissan για ίδιον όφελος, ή ανακριβείς δηλώσεις των αποζημιώσεών του. Απεπέμφθη από την εταιρεία και συνελήφθη. Αφού εξέτισε περίπου τέσσερις μήνες στη φυλακή, βγήκε με εγγύηση 13,8 εκατομμυρίων δολαρίων και βρισκόταν υπό στενή παρακολούθηση.

    Όσο για τις ταπεινωμένες από την απίστευτη απόδραση ιαπωνικές αρχές, η συνέντευξη Τύπου του Γκοσν ήταν εξοργιστική. Λίγο μετά την ολοκλήρωσή της ο υπουργός Δικαιοσύνης της χώρας δήλωσε ότι ο Γκοσν «διαδίδει ψευδείς πληροφορίες σχετικά με το νομικό σύστημα της Ιαπωνίας και τις πρακτικές του», ενώ o διάδοχος του Χιρότο Σαϊκάουα, που παραιτήθηκε από την θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Nissan έπειτα από οσμή σκαδάλου για το μέγεθος των απολαβών του, απέρριψε τις κατηγορίες του Γκοσν ότι μετείχε σε εσωτερικό πραξικόπημα της Nissan που ήθελε να τον βγάλει από τη μέση και υποστήριξε ότι «Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο έφυγε είναι επειδή φοβόταν να βρεθεί ένοχος. Αισθάνομαι έντονα ότι με πρόδοσε»

    Δείτε επίσης
    Κόσμος
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk