Coffee Island: Επέκταση δικτύου στο εξωτερικό – νέοι στρατηγικοί στόχοι

H αλυσίδα καφέ από την Πάτρα εμπλουτίζει τη γκάμα των προϊόντων

Μόλις είκοσι χρόνια  ζωής μετρά η εταιρεία Coffee Island από την Πάτρα αλλά αυτό δεν την εμπόδισε να έχει αναδειχθεί στη μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στην Ελλάδα, 8η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και να βραβευτεί για τρίτη χρονιά ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ στην Νότια Ευρώπη στα Allegra European Coffee Awards.

Η Coffee Island ιδρύθηκε το 1999 στην Πάτρα από τον Βαγγέλη Λιόλιο –παιδίατρο στο επάγγελμα και σημερινό ιδιοκτήτη της ΚΑΕ Προμηθέας-  όταν και άνοιξε το πρώτο καφεκοπτείο στην καρδιά της πόλης. Το 2000 λειτουργεί  το πρώτο κατάστημα franchise στην Πάτρα. Το 2006 ιδρύεται η μονάδα μεταποίησης πράσινου κόκκου. Το 2009 πραγματοποιείται η ένταξη του espresso bar στα καφεκοπτεία (coffee to go), μία κίνηση που αποδεικνύεται καταλυτική αφού ο σερβιριζόμενος καφές στα καταστήματα ενίσχυσε σημαντικά τους τζίρους και βοήθησε την εταιρεία να περάσει αβρόχοις ποσίν την κρίση.

To 2015 υλοποιείται η  μετεγκατάσταση στη ΒΙΠΕ Πατρών και το 2016 εγκαινιάζεται το Coffee Island στο Λονδίνο.

Σήμερα η Coffee Island διαθέτει 376 καφεκοπτεία στην Ελλάδα, εκ των οποίων το 50% στην Αττική και 51 καταστήματα στο εξωτερικό (47 στην Κύπρο, 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 1 στον  Καναδά, 1 στο Ντουμπάι και 1 στη Σαγκάη). Διαθέτει ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής με 5 μηχανές καβουρδίσματος, 7 γραμμές συσκευασίας, 5.500 τ.μ χώρους αποθήκευσης και απασχολεί περί τους 300 εργαζόμενους.

Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε το 2018 στα 33,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 4,66 εκατ. ευρώ. Μόνο την τριετία 2016-2018 οι επενδύσεις ανήλθαν στα 16,5 εκατ. ευρώ. Επίσης η εταιρεία την τριετία 2016 – 2018 κατέβαλε 5,6 εκατ. για φόρο εισοδήματος, 3,8 εκατ. ευρώ για Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στον καφέ και 4,2 εκατ. ευρώ για ασφαλιστικές εισφορές.

Νέος γύρος ανάπτυξης

Η διοίκηση της εταιρείας όμως δεν εφησυχάζει.Εχει ήδη δρομολογήσει έναν νέο κύκλο ανάπτυξης που θα βασιστεί στο rebranding της εταιρείας αλλά και στη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας. « Ήρθε η ώρα να κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδιασμού σε δημοσιογράφους.

Το ολικό rebranding ξεκινάει από την αλλαγή του design των 427 καταστημάτων του δικτύου (376 καταστημάτων στην Ελλάδα και των 51 στο εξωτερικό), με επίκεντρο την αναδιοργάνωση του πάγκου εξυπηρέτησης και την διακριτή παρουσία της κατηγορίας του «καφεκοπτείου» (εξετάζεται να είναι ξεχωριστό τμήμα, κάτι σαν shop in shop) που παραμένει πυλώνας του νέου concept.

Παράλληλα θα τρέξει και το «Food Project». Η ένταξη δηλαδή στα καταστήματα μιας ολόκληρης σειράς τροφίμων – περίπου 40 κωδικών – από κρύες σαλάτες και σάντουιτς αλμυρά και γλυκά μέχρι γιαούρτια και vegan γεύματα.

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, ήταν κάτι που ζητούσαν οι συνεργάτες franchisees αλλά και οι καταναλωτές.  Υπολογίζεται πως η επέκταση στα τρόφιμα  θα αυξήσει κατά περίπου 30% τις πωλήσεις της εταιρείας, ενώ θα ενισχύσει  και την επισκεψιμότητα  του δικτύου, η οποία σήμερα ανέρχεται σε 200.000 πελάτες ημερησίως.

Σε ό,τι αφορά στο δίκτυο, για την Ελλάδα δεν υπάρχει πρόθεση μεγάλης επέκτασης για το επόμενο τουλάχιστον διάστημα. Αντιθέτως, θα ανοίξει άλλο ένα κατάστημα στη Σαγκάη αλλά και στο Αμπου Ντάμπι.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk