Απαντήσεις για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί κυβερνήσεως Σύριζα ζητά με ερώτησή της στην Κομισιόν η ευρωβουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Εύα Καϊλή.

Η ευρωβουλευτής του ΚΙΝΑΛ απαιτεί απαντήσεις σε σχέση με τον υπολογισμό της αξίας της εταιρίας που πωλήθηκε στους Ιταλούς για 45 εκ. ευρώ.

Στην ερώτησή της η Εύα Καϊλή υπογραμμίζει την σχέση που θα έπρεπε να έχει η τιμή πώλησης της εταιρίας με το βεβαιωμένο έσοδο της επιδότησης. Οι ροές των 50 εκατ. το χρόνο μέχρι το 2020 θα έπρεπε λογικά να συνυπολογιστούν στην αξία της εταιρίας πριν τη πώληση για να έχει λογική βάση η τιμή της. Αν οι ροές προστέθηκαν μετά τη πώληση, πρέπει να διερευνηθεί γιατί δεν προστέθηκαν νωρίτερα και αν εσκεμμένα απέκρυψαν ορισμένοι την πρόθεση και εκτίμηση της πραγματικής αξίας της.

«Πρέπει να δούμε πως είναι δυνατόν η Ιταλική εταιρία να πληρώνεται από τους Έλληνες πολίτες προκειμένου να έχει την ιδιοκτησία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης πρέπει να δούμε αν η τιμή πώλησης των 45 εκατ. είναι η σωστή. Σε σχέση με την επιδότηση και το ύψος της, αναγνωρίζω απόλυτα τις οικονομικές, κοινωνικές και στρατιωτικές ανάγκες της χώρας σε σχέση με τα μη «ελκυστικά» δρομολόγια του τραίνου, ωστόσο αυτό είναι κάτι που θα έπρεπε να συνυπολογίσει η Ιταλική εταιρία και να διαπραγματευτεί η ελληνική κυβέρνηση αναζητώντας και οικονομικότερες λύσεις για να μην επιβαρύνει τους Έλληνες. Επιπλέον, όταν κάποιος αγοράζει μία εταιρία, την αγοράζει γιατί βλέπει δυνατότητα κέρδους από τη νέα διαχείριση της, όχι για να πληρώνεται από τον εθνικό προϋπολογισμό», υπογράμμισε  η Εύα Καϊλή.

Ακολουθεί η Ερώτηση της Ευρωβουλευτού:

Τον Σεπτέμβριο του 2017 η Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) πωλήθηκε στην Ιταλική Εταιρία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ.

H ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει κύκλο εργασιών περίπου 70 εκ ευρώ το χρόνο. Στο ποσό όμως αυτό προστίθεται μία επιδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, στη λογική κάλυψης δρομολόγιών σε περιοχές που είναι απομακρυσμένες και όχι κερδοφόρες. Πρόκειται  για σύμβαση Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας που υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2015, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. σε εκτέλεση του Νόμου 3891/2010, όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 17 του Νόμου 4337/2015.

Τα ποσά αυτά εγκρίθηκαν και καταβλήθηκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα έτη 2017 και 2018, που πρακτικά σημαίνει ότι για να αγοράσει η Ιταλική εταιρία τα Ελληνικά Τραίνα για 45 εκ. ευρώ, θα έπαιρνε 50 εκατ. το χρόνο για τα επόμενα 5 χρόνια.

Ερωτάται η Επιτροπή

Συνυπολογίστηκε και πότε στο καθορισμό της αξίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η επιδότηση των 50 εκατ. Ευρώ που η εταιρία λαμβάνει από την κυβέρνηση;

Θεωρεί η Επιτροπή ότι η ετήσια επιδότηση των 50 εκ. ευρώ ανταποκρίνεται στο πραγματικό κόστος των δρομολογίων που εκτελούνται σε απομακρυσμένες περιοχές και αν όχι, τίθεται άμεσα ζήτημα επανεξέτασης του ύψους της;