Η  κυβέρνηση  του  Κ. Μητσοτάκη  τα πηγαίνει  καλά, αφού οι ψηφοφόροι  βλέπουν  πως   στις  πρώτες 100 μέρες τα  πράγματα στη χώρα μας  διορθώνονται. Αυτό   δείχνει η δημοσκόπηση  της   Pulse ,  που  έγινε  πρόσφατα  για τον  ΣΚΑΪ  και δημοσιεύθηκε  προχθές. Η  Ν.Δ.  βρίσκεται μπροστά  με 38,5 %.

Η  δημοσκόπηση  περιλαμβάνει  πολλές  και διάφορες ερωτήσεις, ως συνήθως,  για να διαπιστωθεί   τι πιστεύουν  οι  Έλληνες  ψηφοφόροι για  τα διάφορα  θέματα  που απασχολούν   την κοινωνία  μας. Το θέμα  της  ανεργίας  αποτελεί πάντα  κυρίαρχο   στοιχείο   για  το   λαό  μας.

Όμως  όλοι  οι  Έλληνες  έχουν  μάθει,  πως  ο κυριότερος  παράγοντας,  για την αντιμετώπιση  της ανεργίας  είναι  οι νέες  επενδύσεις,  που  θα δημιουργήσουν  πολλές  θέσεις εργασίας.

Γι’  αυτό  η  κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη  κατέβαλε   μεγάλες προσπάθειες, για  να φέρει  ξένους  επενδυτές.  Αλλά  στην ερώτηση  της  δημοσκόπησης   μόνο  8 %   απάντησαν  πως είναι ευχαριστημένοι  με  το θέμα  των επενδύσεων. Αυτό  συμβαίνει,  γιατί  μέχρι  τώρα  μόνο  υποσχέσεις  από τους ξένους ακούμε  πως  θα έρθουν  δήθεν, να βάλουν τα ωραία τους λεφτά  σε κάποια  επιχείρηση στην Ελλάδα.

Οι επενδυτές,  βέβαια  έχουν τα δίκια τους,  γιατί κανείς  δεν πάει να  βάλει κάπου  τα  κεφάλαιά του,  όταν  δεν έχει διαπιστώσει , όχι μόνο ότι   δεν  θα τα χάσει, αλλά  και πως  θα του  δώσουν  ένα ανάλογο κέρδος .

Κατά  συνέπεια,  η κυβέρνηση,  για  να δει  να εισρέουν  στην Ελλάδα ξένα κεφάλαια,  πρέπει  να δημιουργήσει όλες  τις αναγκαίες προϋποθέσεις,  που θα εγγυώνται    τη σιγουριά  των επενδύσεων. Ειδάλλως  οι ξένοι επιχειρηματίες δεν κουνιούνται.  Θέλουν απτές αποδείξεις.

Πέραν  τούτου   οι  ξένοι  δεν  μας  εμπιστεύονται  και πολύ,  γιατί ξέρουν πως  είμαστε  μια  καταχρεωμένη χώρα,  που πολλές φορές στο  παρελθόν  αντιμετώπισε   πολιτικές αναταραχές. Κατά  συνέπεια  οι εγγυήσεις  που οφείλει  να δώσει  η κυβέρνηση στους ξένους επενδυτές  θα  πρέπει  είναι   μεγάλες. Αυτό το σημείο βέβαια  δημιουργεί  πολλές  αναστολές  ακόμη  και στους πρόθυμους  και καλοπροαίρετους  ξένους  επενδυτές.

Πρόσθετη λύση

 

Εάν  όλα  τρέξουν  ομαλά  και  οι ξένοι επενδυτές  εμφανιστούν αθρόοι  στη χώρα μας,  θα είναι  καλοδεχούμενοι   κι  όλοι  οι Έλληνες ψηφοφόροι,  θα πουν μπράβο στην κυβέρνηση,  που κατάφερε  να λύσει ικανοποιητικά  το πρόβλημα  των επενδύσεων, που θα δημιουργήσουν πολλές νέες θέσεις  εργασίας.

Αν  όμως  περάσει  ο καιρός  και θα ψάχνουμε  με το κιάλι   να δούμε κάποιον  ξένο επενδυτή  και οι Έλληνες  διαπιστώσουν  ότι η Ελλάδα παραμένει  «Ψωροκώσταινα»,  τότε  θα  αρχίσουν να «χτυπούνε τα  νταούλια»  και  οι γκρίνιες  να είναι καθημερινό φαινόμενο.

Την  άνοιξη του  2018  γράψαμε  με  τον  συνάδελφο, του πανεπιστημίου Αθηνών,  Λεωνίδα  Γρηγοράκο, ένα  βιβλίο, με  τίτλο «Η πολιτική στην Ελλάδα»,  όπου  αναλύονται   πολιτικές καταστάσεις  και γίνονται  πολλές οικονομικές  προτάσεις.  Το βιβλίο στάλθηκε  και  στον τότε αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο οποίος  μας ευχαρίστησε.

Εκεί  λοιπόν  αναφέρουμε  πως  πρέπει να γίνει  γενική  επιστράτευση  όλων των Ελλήνων,  για να  μπορέσουμε να ανασάνουμε.  Και  επειδή το θέμα των επενδύσεων  είναι  καυτό ,  γράψαμε  κοντά στους ξένους επενδυτές, που  είναι  ευπρόσδεκτοι,  θα  πρέπει  να επιστρατευθούν κι όλοι  οι Έλληνες εφοπλιστές,  που κυριαρχούν στις πέντε θάλασσες  και  κάθε  χρόνο ξοδεύουν  δισεκατομμύρια για  να αγοράζουν  τα περισσότερα  εμπορικά κολοσσιαία   πλοία.

Εκεί λοιπόν  θα  πρέπει  να στρέψει σήμερα  η κυβέρνηση  την προσοχή της και να θέσει  το θέμα πατριωτικά. Οι  Έλληνες εφοπλιστές, όσο εγώ  γνωρίζω  προσωπικά,  είναι ένθερμοι  πατριώτες.

Ως   εκ  τούτου,  ας  αποσταλεί  κάποιος  που  ξέρει  τα  της θαλάσσης στο Λονδίνο,  για να συζητήσει  με  το προεδρείο  του Συλλόγου των Ελλήνων Εφοπλιστών  και να θέσει το θέμα των επενδύσεων σε  πατριωτικό επίπεδο. Προσωπικά   είμαι αισιόδοξος.

Αλλά  αυτή  η κίνηση δεν φτάνει .

Όταν  προ  ετών  έκλεισαν τα  ανθρακωρυχεία  στο Ρουρ  της  Γερμανίας και  ενέσκηψε   ανεργία,  τότε  τα πανεπιστήμια  της περιοχής  συνεργάστηκαν  με το  Τεχνικό Επιμελητήριο και διατύπωσαν  μια σειρά από  εφαρμόσιμα projects ,  τα  οποία  χρησιμοποιήθηκαν μετά  από λίγο για  αξιοποιήσιμες  επενδύσεις.

Ιδού λοιπόν  ένας δελεαστικός τρόπος, για να έρθουν οι συμπατριώτες μας από το Λονδίνο.

Σήμερα ,  από τις δημοσιεύσεις  ξέρουμε  ότι στην Ελλάδα   κυκλοφορούν  8 εκατομμύρια αυτοκίνητα  1,5  εκατομμύριο  μοτοσικλέτες/ μηχανάκια,  που χρησιμοποιούν  40- 43  εκατομμύρια λάστιχα. Ας  γίνει  συνεργασία  με κάποια  ξένη αυτοκινητοβιομηχανία για να  παράγονται  και εδώ  αυτοκίνητα  και λάστιχα,  που θα είναι σίγουρα πιο  φθηνά από τα ξένα. Τελευταία  δημοσιεύτηκε ότι η  γερμανική  Opel  κατασκευάζει  εργοστάσιο στην Τουρκία,  που θα παράγει  αρχικά  4000  αυτοκίνητα. Ήδη  στη γείτονα χώρα παράγεται  και το κορεατικό αυτοκίνητο της Χιουντάϊ.

Παλαιότερα  είχαμε  στην Ελλάδα δυο εργοστάσια  ελαστικών,  που ανθούσαν. Την  ιταλική  Pireli   στην Πάτρα  και την    Gutyar  στη Θεσσαλονίκη.  Το πρώτο εργοστάσιο  έκλεισε  από τις  συνεχόμενες  απεργίες  και το δεύτερο μετακινήθηκε στην Πολωνία, όταν  άλλαξε  το πολιτικό  σύστημα αρχές του 1990  και τα ημερομίσθια  έγιναν εκεί  πιο χαμηλά από τα δικά μας.