Στην εκπομπή Οne Talk βρέθηκε καλεσμένος ο σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης, Άγγελος Βλάχος, όπου μίλησε για την εξέλιξη της βασικής βιομηχανίας της χώρας, που δεν είναι άλλη από τον τουρισμό, αλλά και την τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.

«Ο γάμος πολιτισμού και τουρισμού στη χώρα μας δεν έχει επιτευχθεί», υποστήριξε ο κ. Βλάχος εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός αυτό και συμπλήρωσε πως «η πολιτιστική κληρονομιά σε συνδυασμό με τον ήλιο και τη θάλασσα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της τουριστικής προσφοράς μας», γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ο κ. Βλάχος θεωρεί πως αυτή η σχέση πρέπει να αναδειχθεί.

Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει εφικτό όχι μόνο μέσα από τη συντήρηση, αλλά κυρίως «μέσα από την ανάδειξη σχέσεων που να συνδέουν λειτουργικά τις τουριστικές ροές με την ανάδειξη των πολιτιστικών μνημείων που έχουμε». Εκτός από τη σημασία της σχέσης αυτής, ο κ. Βλάχος μίλησε και για τις αδυναμίες και τα ελλείμματα του τουρισμού, τα οποία σχετίζονται με τις ελλείψεις στις υποδομές και την περαιτέρω διαχείριση αυτών, αλλά και στην ανάγκη κεντρικής ρύθμισης, μιας ενεργότερης, δηλαδή, εποπτείας από το δημόσιο μηχανισμό.

Ωστόσο, θεωρεί ότι σα χώρα βρισκόμαστε σε καλή κατάσταση και «οι προοπτικές προοιωνίζονται θετικές». Εξήγησε ακόμα την προέλευση της φράσης «βαριά βιομηχανία», που απευθύνεται στον τουρισμό και η οποία πρεσβεύει μια ολόκληρη ορθολογική αντίληψη.

Αναφέρθηκε στο ζήτημα της βιωσιμότητας των τουριστικών προορισμών και τις δυσκολίες που κάθε ένας από αυτούς αντιμετωπίζει, ειδικά κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου υποστηρίζοντας πως «χρειάζεται καλύτερη κατανομή του τουριστικού ρεύματος κατά τη διάρκεια της σεζόν και μια ομογενοποίηση της κεντρικής εικόνας της χώρας». Έχοντας εκφράσει τη βεβαιότητά του για την ύπαρξη σύγχρονου ελληνικού πολιτιστικού προϊόντος τόνισε πως «ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται ένα νέο αφήγημα».

Στη συνέχεια έκανε μια ιστορική αναδρομή του τουριστικού χάρτη της Ελλάδας, πώς, δηλαδή, το φαινόμενο του τουρισμού εξελίχθηκε κατά τη διάρκεια του 21ου αιώνα στη χώρα μας και κατέληξε στις σημερινές ανάγκες που προκύπτουν λέγοντας πως «σήμερα πρέπει να προχωρήσουμε σε άλλη εποχή που να ανταποκρίνεται σε άλλα δεδομένα και σε μια άλλη μορφή επισκεπτών. Αυτό σημαίνει καλύτερες υπηρεσίες, πιο οργανωμένο προϊόν και συγκεκριμένες ενέργειες από πλευράς των αρμόδιων αρχών».

Πηγή: onetv.gr