• Αναζήτηση
  • Το μυστήριο με τις λιμουζίνες του Κιμ

    Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας, παρά τις απαγορεύσεις, δεν χάνει ευκαιρία να επιδεικνύει τα πολυτελή του αυτοκίνητα, τα οποία προμηθεύεται με… πολύπλοκους τρόπους

    O Κιμ Γιονγκ Ουν με τον κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ σε λιμουζίμα (ενώ ακολουθεί και ένας μικρός στόλος από ανάλογης κατηγορίας οχήματα) κατά την υποδοχή του δεύτερου στην Πιονγκιγάνγκ. Ο Κιμ καταφέρνει να προμηθεύεται πολυτελή οχήματα από τη Δύση παρά το εμπάργκο

    Κορυφαία μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας της Mercedes-Benz, όπως το Maybach S62 και το Maybach S600 Pullman Guard, τα οποία κοστίζουν από 500.000 έως 1,6 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, εθεάθησαν να τα χρησιμοποιεί ο Κιμ Γιονγκ Ουν σε πρόσφατες μετακινήσεις του. Πάντα μια φάλαγγα από κοστουμαρισμένους σωματοφύλακες περιμετρικά των πολυτελών λιμουζινών τρέχουν για να φυλάνε τον «λατρεμένο ηγέτη».

    Ο Κιμ αψηφώντας τις κυρώσεις κατά πολυτελών προϊόντων που ισχύουν πολλά χρόνια τώρα, επέδειξε τα νέα του αυτοκίνητα στη διάρκεια των συναντήσεών του σε Σιγκαπούρη και Ανόι με τον Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και στο Βλαδιβοστόκ με τον Βλαντίμιρ Πούτιν. Τελευταία φορά που εθεάθη μέσα στις λιμουζίνες ήταν στη διάρκεια της επίσκεψης του κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Πιονγκγιάνγκ.

    Παρά το εμπάργκο της Δύσης και παρά το γεγονός ότι η Daimler, μητρική εταιρεία της Mercedes, έχει σταματήσει κάθε δραστηριότητα στη Βόρειο Κορέα για περισσότερο από μια δεκαετία, τα αυτοκίνητα κατέληξαν στην ασιατική χώρα μέσω ενός πολύπλοκου συστήματος μεταφορών, όπως αποκαλύπτει έρευνα των «New York Times» και του μη κερδοσκοπικού Κέντρου Προηγμένων Μελετών Αμυνας, με έδρα την Ουάσιγκτον (Center for Advanced Defense Studies).

    Το πολυδαίδαλο ταξίδι

    •Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, στις 20 Ιουνίου του 2018 δύο σφραγισμένα εμπορευματοκιβώτια με τα πολυτελή αυτοκίνητα της Mercedes-Benz φορτώνονται σε πλοίο μεταφοράς στο λιμάνι του Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

    •Επειτα από 41 ημέρες φθάνουν στο λιμάνι Νταλιάν, στη Βορειοανατολική Κίνα και μεταφέρονται σε διαφορετικό πλοίο cargo.

    •Επόμενη στάση η Οσάκα της Ιαπωνίας, όπου και πάλι μεταφέρονται σε άλλο πλοίο.

    •Τα κοντέινερ φθάνουν στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας στις 30 Σεπτεμβρίου και μεταφέρονται εντός μιας μέρας από την άφιξή τους στο φορτηγό πλοίο DN5505 με σημαία Τόνγκο (Δυτική Αφρική) με προορισμό το λιμάνι της Ναχόντκα στη Ρωσική Απω Ανατολή. Το πλοίο φέρεται να είναι νηολογημένο στις νήσους Μάρσαλ, ανήκει σε ρώσο πλοιοκτήτη, ενώ η διαχείριση της ασφάλειάς του βρίσκεται στο Χονγκ Κονγκ. Μυστηριωδώς όμως προτού φθάσει στο ρωσικό λιμάνι, σβήνει το σύστημα εντοπισμού του για λίγες μέρες, μια πρακτική δημοφιλής για πλοία που δεν τηρούν τις διεθνείς κυρώσεις.

    •Στις 7 Οκτωβρίου τρία αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρείας της Βόρειας Κορέας Air Koryo προσγειώνονται στο Βλαδιβοστόκ, σύμφωνα με βίντεο online παρακολούθησης πτήσεων τα οποία φέρεται να φορτώνουν τα πολυτελή αυτοκίνητα του Κιμ.

    •Τέσσερις μήνες αργότερα, στις 31 Ιανουαρίου 2019, ο ηγέτης της Βορείου Κορέας εμφανίζεται στους δρόμους της Πιονγκγιάνγκ μέσα στις εν λόγω λιμουζίνες, όπως δείχνουν τα πλάνα του βορειοκορεατικού πρακτορείου ειδήσεων, ενώ τα πλήθη στους δρόμους χειροκροτούν με ενθουσιασμό.

    Δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι κάθε κομμάτι της διαδρομής του ταξιδιού είναι παράνομο, αλλά από το 2016 αναλυτές σε θέματα κυρώσεων αναφέρουν ότι το απομονωμένο καθεστώς έχει χρησιμοποιήσει παρόμοιες τεχνικές για να εισαγάγει ζωτικής σημασίας τεχνολογία για το πυρηνικό του πρόγραμμα. Κάτι που εγείρει το εξής ερώτημα: πόσο αποτελεσματικές είναι οι κυρώσεις κατά της Βορείου Κορέας ως μοχλός πίεσης προς τον Κιμ Γιονγκ Ουν με στόχο να βάλει τέλος στις πυρηνικές του φιλοδοξίες;

    Κόσμος
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk