Η ΟΛΠ Α.Ε. παρουσίασε τη Δευτέρα την Έκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας 2018 στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού, παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στέργιου Πιτσιόρλα, της Αντιδημάρχου Οικονομικών Πειραιά κυρίας Αθηνάς Γλύκα-Χαρβαλάκου, του κ. Ιωάννη Δελατόλα, Key Account Manager της Διεύθυνσης Εισηγμένων Τίτλων του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών και του κ. Νίκου Αυλώνα, Προέδρου Κέντρου Αειφορίας (CSE) & Αντιπροέδρου του  Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης.

Στην έκθεση αποτυπώνονται με λεπτομέρειες όλες οι δράσεις και πολιτικές που εφαρμόζει η εταιρεία «καθώς και τη θετική επίδρασή τους στην ευρύτερη κοινωνία, στο περιβάλλον και στην τοπική και εθνική οικονομία, υιοθετώντας τα πιο σύγχρονα και αυστηρά πρότυπα διαφάνειας στην Βιώσιμη Ανάπτυξη και Εταιρική Υπευθυνότητα».

Για το 2018, το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα της ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμάται, βάσει στοιχείων της εταιρείας, διεθνών μοντέλων και στατιστικών πηγών, ως εξής:

– Συνολικά, η οικονομική προστιθέμενη αξία της ΟΛΠ Α.Ε. αναλογεί σε 0,4% του ΑΕΠ. Πιο συγκεκριμένα, δόθηκαν € 18,3 εκατ. σε φόρους και € 14,3 εκατ. σε ασφαλιστικές εισφορές.

– € 49 εκατ. δαπανήθηκαν συνολικά σε 1.272 τοπικούς και εθνικούς προμηθευτές

– € 426 χιλ. επενδύθηκαν σε ενέργειες Εταιρικής Υπευθυνότητας.

– Η λειτουργία της ΟΛΠ Α.Ε. έχει δημιουργήσει 1016 άμεσες θέσεις εργασίας, 1903 έμμεσες θέσεις εργασίας και 1190 επαγόμενες θέσεις εργασίας. Αντίστοιχα πάνω από € 4,2 εκατ. επενδύθηκαν για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.

– € 1.800.000 επενδύθηκαν σε υπηρεσίες με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και μείωση κατά 11% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου λόγω της εγκατάστασης του Φωτοβολταϊκού Συστήματος, που αντιστοιχεί σε μείωση 600tn CO 2 .

Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. Captain Fu Chengqiu: «Η ΟΛΠ Α.Ε. αναγνωρίζει την ευθύνη που της αναλογεί απέναντι σε κοινωνικά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και μέσα από τη λειτουργία της και τις επιχειρηματικές της αποφάσεις σέβεται, προστατεύει και προωθεί το θεσμό της Εταιρικής Υπευθυνότητας».

Η κυρία Γλύκα – Χαρβαλάκου απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη. Όπως τόνισε «χαιρετίζουμε τη βούληση και τη δέσμευση της ΟΛΠ Α.Ε. να μετατρέψει τον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, στο μεγαλύτερο λιμενικό κέντρο ολόκληρης της Μεσογείου. Η ανάπτυξη αυτή, προφανώς είναι επιθυμητή από όλους μας, όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο, αλλά σε εθνικό, δεδομένης της σημασίας που έχει το λιμάνι μας για όλη τη χώρα και την ελληνική οικονομία.»

Και πρόσθεσε: «Άποψή μας είναι ότι η επένδυση αυτή βοηθάει τον Πειραιά, διότι αφενός δημιουργεί θέσεις εργασίας και αφετέρου συμπαρασύρει και άλλες ιδιωτικές επενδύσεις. Ήδη ο Πειραιάς, βρίσκεται κατά γενική ομολογία σε τροχιά ανάπτυξης και αυτό οφείλεται τόσο στην επένδυση στο λιμάνι όσο και στο αναπτυξιακό σχέδιο που υλοποιούμε στον Δήμο του Πειραιά, με μια σειρά μεγάλων έργων και παρεμβάσεων. Μεγάλες εταιρίες, ξενοδοχειακοί όμιλοι, αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις, έχουν ανοίξει και προσφέρουν νέες θέσεις εργασίας στην πόλη που είναι και το ζητούμενο.»

Η αντιδήμαρχος Πειραιά επεσήμανε ακόμη πως «από την άλλη πλευρά, η λειτουργία ενός τόσο μεγάλου λιμανιού, με τις συναφείς δραστηριότητες, επηρεάζει την καθημερινότητα των πολιτών και με αρνητικό τρόπο, καθώς προκύπτουν πολύ μεγάλες επιβαρύνσεις που έχουν να κάνουν με το κυκλοφοριακό, το περιβάλλον, αλλά και το οδικό δίκτυο της πόλης. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό, ότι στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για τη σύμβαση παραχώρησης επιτύχαμε να λαμβάνουν για πρώτη φορά οι παραλιμένιοι Δήμοι ανταποδοτικό έσοδο για τη λειτουργία του λιμανιού, το οποίο έχει αρχίσει να αποδίδεται στην πόλη.»

Ακόμη υπογράμμισε ότι «για εμάς είναι ύψιστης προτεραιότητας η λήψη μέτρων, ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν οι επιπτώσεις από τη λειτουργία του λιμανιού στο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, θα βοηθήσει οπωσδήποτε ο εξηλεκτρισμός των πλοίων και οι κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια, έτσι ώστε όλα αυτά τα κρουαζιερόπλοια τα οποία παραμένουν για ώρες στο λιμάνι να μην ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Η σύνδεση της παράκτιας ζώνης με ηλεκτρικά  λεωφορεία και η  κατασκευή περιφερειακού δικτύου κυκλοφορίας, που περιλαμβάνονται στις πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ, είναι επίσης πολύ θετικές παρεμβάσεις, οι οποίες θα μειώσουν πολύ τον κυκλοφοριακό φόρτο, μέσα και έξω από το λιμάνι του Πειραιά.»