• Αναζήτηση
  • Με επιτυχία ολοκλήρωσε η ΕΡΓΟΣΕ το πρώτο της έργο στο Μαυροβούνιο

    Πρόκειται για σύμβαση έργου 6 εκ. ευρώ και αφορά στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Μαυροβουνίου

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Το πρώτο έργο που ανέλαβε η ΕΡΓΟΣΕ στο εξωτερικό ολοκληρώθηκε. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, ολοκληρώθηκε επιτυχώς το έργο σηματοδότησης και ηλεκτρονικής αλληλεξάρτησης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Μαυροβουνίου που βρίσκεται στην Πονγκόριτσα. Το έργο αξίας 6 εκατ. ευρώ υλοποιήθηκε, βάσει της ανακοίνωσης της εταιρείας, χωρίς καμία υπέρβαση του προϋπολογισμού και με καθυστέρηση μόλις 19 ημερών, οφειλόμενη αποκλειστικά σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

    Συγκεκριμένα, οι υπογραφές για το έργο έπεσαν στις 2 Αυγούστου 2017 από την ΕΡΓΟΣΕ ως επικεφαλής της κοινοπραξίας στην οποία μετέχει η εταιρεία συμβούλων ΣΥΣΤΕΜΑ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ, και την Υπηρεσία Σιδηροδρόμων του Μαυροβουνίου (Railway Infrastructure of Montenegro JSC – Podgorica – RIoM). Η ανάδοχος κοινοπραξία ανέλαβε την παροχή υπηρεσιών συμβούλου και ρόλο διευθύνουσας υπηρεσίας για την επίβλεψη του έργου κατασκευής και ανακαίνισης της σηματοδότησης και ηλεκτρονικής αλληλεξάρτησης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της χώρας. Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (European Investment Bank – EIB).

    Πρόκειται δε για ένα έργο με ιδιαίτερη αξία γιατί αποτελεί την πιλοτική εφαρμογή των νέων συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτρονικής αλληλεξάρτησης που εγκαταστάθηκαν στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας, η οποία έχει προγραμματίσει παρόμοιες εργασίες και στους υπόλοιπους 16 σιδηροδρομικούς σταθμούς του δικτύου της.

    Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2018. Το σχετικό Πιστοποιητικό Επιτυχούς Ολοκλήρωσης (Taking Over Certificate – ToC) εκδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο του ρόλου της ως Διευθύνουσα Υπηρεσία του έργου στις 18 Ιανουαρίου 2019. Το ToC ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση της κατασκευαστικής περιόδου του έργου την 30η Σεπτεμβρίου 2018 και την έναρξη της περιόδου δοκιμών (Defects and Notification Period – DNP), διάρκειας ενός έτους, κατά την οποία επιτελείται η παρακολούθηση και επιβεβαίωση της επιτυχούς λειτουργίας του κατασκευασθέντος έργου.

    Όπως επισημαίνει η ΕΡΓΟΣΕ, ήδη μετά την παρέλευση 6 μηνών, περιόδου που θεωρείται κρίσιμη για την παρακολούθηση του έργου, δεν έχει παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα κατά τη λειτουργία του. Η ολοκλήρωση της περιόδου δοκιμών θα γίνει στις 30 Σεπτεμβρίου 2019, ενώ η τελική ολοκλήρωση των υπηρεσιών συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Μαυροβουνίου για το έργο αυτό θα γίνει στις 31 Ιανουαρίου 2020.

    Για να εξασφαλιστεί στη θυγατρική του ΟΣΕ η δυνατότητα διεκδίκησης έργων στο εξωτερικό, στο πλαίσιο του προγράμματος εξωστρέφειας της εταιρείας (2015), χρειάστηκε σχετική νομοθετική ρύθμιση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτή τακτοποίησε σειρά θεμάτων που δημιουργούσαν αγκυλώσεις και αναγνώρισε τον ειδικό χαρακτήρα της εταιρείας, η οποία βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης «διαθέτει προηγμένη τεχνογνωσία που σχετίζεται με τον Σιδηρόδρομο και δύναται να παρέχει υπηρεσίες σχεδιασμού, ανάπτυξης, υποστήριξης, διαχείρισης, μελέτης, επίβλεψης και κατασκευής πάσης φύσεως έργων σε τρίτους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με όρους αγοράς» (Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Αρ. Πρωτ.: ΔΠΔΑ/61291/3251/Φ.ΕΡΓΑΟΣΕ – 14.09.2018).

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Η Mykonian μεταφορά Brancusi Ο μεγαλοβιομήχανος, χρυσός κληρονόμος Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής δοκίμασε ένα μικρό κομμάτι από το περουβιανής προέλευσης φιλέτο του. Τον παρακολουθούσα μέσα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk