Τελευταίος σταθμός η Βουλή για το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, που πήρε μέσα σε σύντομο χρόνο την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σε αντίθεση με τους ρυθμούς που είχε κυλήσει μέχρι σήμερα η υπόθεση του νότιου «αναβαλλόμενου» τμήματος του Ε65, μετά το πράσινο φως της DGComp που άναψε στα μέσα Οκτωβρίου, η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα φέρει μέσα στις επόμενες ημέρες την έγκριση στη Βουλή για την ολοκλήρωση της κατασκευή των 32 χλμ. από την Κεντρική Οδό.

Η κύρωση θα βάλει στην εκκίνηση τις εργασίες, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να δηλώνει εδώ και καιρό έτοιμη για την ολοκλήρωση του έργου, πράγμα που θα δώσει ώθηση και στις κυκλοφοριακές ροές του ενδιάμεσου τμήματος «Ξυνιάδα – Τρίκαλα» που παραδόθηκε στην κυκλοφορία στο τέλος του 2017. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 310 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με απάντηση πάντως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, οι εργασίες θα διαρκέσουν 3 χρόνια, δηλαδή ως τα τέλη του 2021.

Αυτό που καθυστέρησε την έναρξη των εργασιών, ήταν η απόφαση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την οποία χρειάστηκαν σχεδόν δύο χρόνια με αλλεπάλληλες ανταλλαγές αλληλογραφίας ανάμεσα στις δυο πλευρές. Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέθεσε στην Κεντρική Οδό την κατασκευή του νότιου τμήματος στα τέλη του 2016. Η αιτιολόγηση όμως φαίνεται ότι δεν θεωρήθηκε αυτονόητη από την DGComp που έπρεπε να πεισθεί ότι δεν παραβιάζονται οι αρχές του ανταγωνισμού.

Τα δύο τμήματα «χάθηκαν» στη συμφωνία επανεκκίνησης του έργου το 2013 και η τύχη τους έμεινε να οριστεί αργότερα. Μάλιστα στον ν. 4219/2013 η κατασκευή των δυο τμημάτων προβλέφθηκε να εκτελεστεί από τον παραχωρησιούχο, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της σύμβασης παραχώρησης του Ε65 μετά την έκδοση σχετικής απόφασης από τον Υπουργό.

Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου, στη συγχρηματοδοτούμενη από την ΕΕ περίοδο 2014-2020 προβλέφθηκε προϋπολογισμός για το νότιο τμήμα, ύψους 310 εκατ. ευρώ. Εντωμεταξύ, για το βόρειο τμήμα «Τρίκαλα-Εγνατία», το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συνεργασία με την ΕΤΕπ για τη χρηματοδότησή του. Απαιτείται οριστικοποίηση τεχνικών και χρηματοοικονομικών θεμάτων.