• Αναζήτηση
  • Στη… μετάφραση χάθηκαν τα εκδοτικά μηχανήματα του e-ticket

    Εντός 10ημέρου θα ξεκινήσουν να εντάσσονται σταδιακά στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού τα αναβαθμισμένα εκδοτικά μηχανήματα, που θα δώσουν ανάσα στην έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

    Εντός 10ημέρου θα ξεκινήσουν να εντάσσονται σταδιακά στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού τα αναβαθμισμένα εκδοτικά μηχανήματα, που θα δώσουν ανάσα στην έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αν και οι αρχικές εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ ήταν ότι τέλος Απριλίου, δηλαδή πέντε μήνες από την έναρξη εφαρμογής του νέου συστήματος, θα ήταν έτοιμα για να ενισχύσουν το δίκτυο, χρειάστηκε ένα επιπλέον εξάμηνο.

    Πρόκειται για 75 συνολικά μηχανήματα, που ήταν μεν συμβατά με το νέο «έξυπνο» σύστημα αλλά ο εκσυγχρονισμός τους φαίνεται πως χάθηκε κάπου στη μετάφραση. Τα INTRA 2, που ανήκουν στην Αττικό Μετρό κι έχουν τοποθετηθεί σε σταθμούς των νεότερων επεκτάσεων των Γραμμών 2 και 3, είναι ισπανικής κατασκευής. Στην κοινοπραξία που υλοποίησε για λογαριασμό του ΟΑΣΑ το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμμετέχει ο διεθνής τεχνολογικός όμιλος LG μαζί με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

    Η αναβάθμιση των εν λόγω μηχανημάτων όμως δεν εντάχθηκε στον αρχικό σχεδιασμό, γεγονός που εκ των πραγμάτων –και της ταλαιπωρίας- αποδείχθηκε μεγάλο λάθος, καθώς η παραμετροποίηση έπρεπε να γίνει εκ των υστέρων.

    Σε συνέντευξή του, εχθές, στο ΑΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ. κ. Γιώργος Θωμόπουλος, επισήμανε για τα παλαιότερα αυτά μηχανήματα ότι «ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμές διαλειτουργικότητας που έχουν στεφτεί με επιτυχία». Εντωμεταξύ, προκειμένου να ενταχθούν στο σύστημα ομαλά, αυτό θα γίνει σταδιακά.

    Ένα πρόβλημα που δεν έχει ακόμα λυθεί είναι η απουσία φυσικών εκδοτηρίων ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με αποτέλεσμα οι ουρές να επιστρέφουν τις πρώτες ημέρες κάθε μήνα που οι επιβάτες ανανεώνουν τις μηνιαίες κάρτες τους. Η έλλειψη προσωπικού παραμένει μεγάλο πρόβλημα, λόγω της αδυναμίας νέων προσλήψεων.

    Εντωμεταξύ, η έλλειψη σταθμαρχών, κυρίως στη Γραμμή 1 (στον ηλεκτρικό), έχει στερήσει από τα εκδοτήρια πάνω από 120 υπαλλήλους που «αναβαθμίστηκαν» σε σταθμάρχες. Μια ακόμη απόδειξη ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας δεν ήταν ώριμες να σηκώσουν το βάρος του απαραίτητου εκσυγχρονισμού.

    Παρά τις δυσλειτουργίες, στις οποίες ειδικεύεται το ελληνικό δημόσιο, η αξία της λειτουργίας του νέου αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου στα μέσα μεταφοράς είναι αυταπόδεικτη. Όπως είπε ο κ. Θωμόπουλος, τα μηνιαία έσοδα της ΣΤΑ.ΣΥ. από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουν αυξηθεί κατά 10-12,5% ακολουθώντας αυξητική τάση.

    Σύμφωνα δε με πρόσφατη ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, η αύξηση των εσόδων του ομίλου κατά τον Ιούλιο έφτασε το 12,12% και τον Αύγουστο το 10,72%, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2017. Μετά το κλείσιμο των πυλών σε μετρό και ηλεκτρικό εκδίδονται περισσότερα από 100.000-110.000 τεμάχια πολλαπλών εισιτηρίων την ημέρα, από 70.000 που εκδίδονταν πριν. Ακόμη, έχουν εκδοθεί 850.000 προσωποποιημένες κάρτες ATH.ENA Card και 400.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι περισσότεροι από 1,25 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτα.

    Κοινωνία