• Αναζήτηση
  • Απαιτητικά τεστ καυσαερίων και Brexit σπέρνουν την αβεβαιότητα

    Δικαστήριο της Λειψίας αναγνώρισε πρόσφατα στις δημοτικές αρχές όλων των γερμανικών πόλεων το δικαίωμα να απαγορεύουν την κυκλοφορία ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα.

    Δικαστήριο της Λειψίας αναγνώρισε πρόσφατα στις δημοτικές αρχές όλων των γερμανικών πόλεων το δικαίωμα να απαγορεύουν την κυκλοφορία ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα. Η απόφαση κατέβαλε εξαπίνης τόσο τους κατόχους πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (οι οποίοι σπεύδουν να τα ξεφορτωθούν, όπως αναφέρει η «Süddeutsche Zeitung») όσο και τους πολιτικούς, που θα πρέπει να διαχειριστούν ενδεχόμενη «έξωση» του diesel από τους γερμανικούς δρόμους.
    «Θα είναι δύσκολο το διαζύγιο των Γερμανών με το diesel» αποφαίνεται ο ρεπόρτερ της «SZ» Τόμας Χάρλοφ και εξηγεί ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στη χώρα που έχουν συνδέσει τη ζωή τους (την επαγγελματική κατά βάση) με το diesel και τους πετρελαιοκινητήρες. Το κόστος θα είναι τεράστιο αν εξοστρακιστούν τα ντιζελοκίνητα οχήματα, κυρίως για τους εμπόρους αυτοκινήτων και για τους ιδιοκτήτες ταξί, καθώς η αξία των οχημάτων θα πέσει κάθετα – σε χώρες, όπως η Ελλάδα, που ακόμα πριμοδοτούν φορολογικά την πετρελαιοκίνηση, ευλόγως αναμένονται καραβιές «αβάδιστων» γερμανικών ταξί…
    Η «τέλεια καταιγίδα»



    Αν όμως θα είναι το diesel και συνολικά οι νέοι κανονισμοί εκπομπής ρύπων που θα φέρουν τα πάνω κάτω στη γερμανική αγορά αυτοκινήτου, στη βρετανική στη πηγή της ανατροπής προστίθεται και το Brexit. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία είχε εκτιναχθεί στα ύψη τα τελευταία χρόνια χάρη στη δημιουργία μονάδων παραγωγής από πολλές ευρωπαϊκές και ιαπωνικές φίρμες που σκέφθηκαν να εκμεταλλευθούν τη βρετανική τεχνογνωσία, βρίσκεται ενώπιον μιας «τέλειας καταιγίδας γεγονότων», όπως εκτιμά η εγχώρια Ενωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).
    Τον Ιούνιο η SMMT κατέγραψε συνολική πτώση της παραγωγής αυτοκινήτων κατά 5,5% σε ετήσια βάση, ενώ η παραγωγή για τη βρετανική αγορά κατέρρευσε κατά 47,2% λόγω της κάθετης «βουτιάς» που σημείωσε η εσωτερική ζήτηση. Οκτώ στα 10 αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Βρετανία εξάγονται σε ξένες αγορές. Αυτό «σώζει» τις μονάδες παραγωγής, η μάχη όμως τώρα θα δοθεί για να πειστούν οι εταιρείες να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν και να βασίζονται στα εργοστάσιά τους στη χώρα, όπως υπογραμμίζει το BBC. Διότι «το Brexit απειλεί να δυναμιτίσει το ελεύθερο και ανεμπόδιστο εμπόριο, ενώ σπέρνει την αβεβαιότητα στους κατασκευαστές».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία