Μια αποκαλυπτική επιστολή του Κώστα Μπακογιάννη στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, δείχνει το χάλι της κρατικής μηχανής και πως η γραφειοκρατία μπλοκάρει σημαντικά έργα αναπτυξιακής διάστασης.
Σύμφωνα με την επιστολή τουΠεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, «έως και 2,5 χρόνια βρίσκονται στα συρτάρια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έργα για τα οποία η χρηματοδότησή τους έχει εξασφαλιστεί.
Στην επιστολή, ο Περιφερειάρχης αναφέρεται σε τρία μεγάλα έργα που δεν προχωρούν ακόμη και για 30 μήνες, παρά το γεγονός ότι η είτε έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους, είτε η Περιφέρεια έχει αναλάβει να τα χρηματοδοτήσει.
Συγκεκριμένα, ο Περιφερειάρχης ζητά την παρέμβαση του Υπουργού για:
1. Την βελτίωση του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Η μελέτη είναι ώριμη. Η Περιφέρεια πρότεινε να χρηματοδοτήσει το έργο με 15 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους, αλλά μετά από 14 μήνες δεν έχει υποβληθεί η πρόταση από το Υπουργείο.
2. Μελέτη οδικού άξονα Δυτικής Φθιώτιδας (Τμήμα Σταυρός – Καστρί). Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση με 2,6 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων Στερεάς Ελλάδας. Μετά από 18 μήνες δεν έχει προκηρυχθεί ακόμη ο διαγωνισμός.
3. Μελέτη οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι (Τμήμα Νεοχωράκι – Ανατολικό στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού). Η πίστωση έχει εγκριθεί με 6 εκατ. ευρώ. Μετά από 30 μήνες δεν έχουν υπογραφεί ούτε καν οι τρεις συμβάσεις για την υποβολή προκαταρκτικών μελετών.
Στην ίδια επιστολή, ο κ. Μπακογιάννης επαναφέρει το θέμα της επαναδημοπράτησης του έργου της Παράκαμψης Βασιλικού στην Εύβοια, για το οποίο, παρά τις δημόσιες δηλώσεις του Πρωθυπουργού στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Στερεάς Ελλάδας στις 27 Ιουλίου 2018 και του Υφυπουργού σε ειδική συνέντευξη Τύπου στην Χαλκίδα, δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη. Και σε αυτή την περίπτωση η μελέτη είναι ώριμη.