• Αναζήτηση
  • Ανάσα €100 εκατ. για την αναβίωση του σιδηροδρομικού δικτύου

    Σημειακές και τοπικές παρεμβάσεις για την αναγέννηση 1.000 χλμ. του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να «ξανασφυρίξει» το τρένο στα συνολικά 2.500 χλμ. από τα 1.500 χλμ. που βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία, προγραμματίζει ο ΟΣΕ.

    Σημειακές και τοπικές παρεμβάσεις για την αναγέννηση 1.000 χλμ. του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να «ξανασφυρίξει» το τρένο στα συνολικά 2.500 χλμ. από τα 1.500 χλμ. που βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία, προγραμματίζει ο ΟΣΕ.
    Οπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, έχει ήδη εγκριθεί ένα κονδύλι 100 εκατ. ευρώ από τα έσοδα του ΟΣΕ για την ανάταξη του δικτύου με τουλάχιστον πέντε εργολαβίες.
    Ουσιαστικά, μεγάλο μέρος του υφιστάμενου δικτύου απαξιώθηκε στην αρχή της οικονομικής κρίσης γιατί κρίθηκε μη εμπορικό. Οι στοχευμένες παρεμβάσεις θα είναι από τη Βόρεια Ελλάδα ως την Πελοπόννησο, με έμφαση να δίνεται στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Αυτό βρίσκεται σε «προσωρινή αναστολή» από το 2011, παρ’ όλο που κατά το 1/3, δηλαδή στο τμήμα Κόρινθος – Καλαμάτα, έχει ξαναφτιαχτεί από την αρχή με ευρωπαϊκούς πόρους. Ενα έργο αξίας περίπου 80 εκατ. το οποίο μόλις ολοκληρώθηκε τελικά εγκαταλείφθηκε.
    Προτεραιότητα του Οργανισμού αποτελεί το κομμάτι που ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο, καθώς αυτό θεωρείται ότι μπορεί να αποκτήσει εμπορικό ενδιαφέρον με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ένωσης της αχαϊκής πρωτεύουσας με την Αθήνα. Αυτό το μέρος του δικτύου χρειάζεται αναβάθμιση, ενώ διαθέτει και μεγάλο αριθμό ισόπεδων διαβάσεων που θα πρέπει να εξορθολογιστούν για λόγους ασφαλείας.
    Το κόστος υπολογίζεται στα 15 εκατ. ευρώ, με τα μισά από αυτά να προέρχονται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Παράλληλα, σύμφωνα με στέλεχος της σιδηροδρομικής οικογένειας, εξετάζεται η ένταξη της σύνδεσης σε νέα χάραξη του άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα στο λεγόμενο πακέτο Γιούνκερ. Αυτό που είναι ξεκάθαρο για το δίκτυο της Πελοποννήσου, αλλά και για το μεγαλύτερο μέρος του περιφερειακού δικτύου της χώρας, είναι ότι, ελλείψει εμπορικού ενδιαφέροντος, αυτό δεν θα έχει λειτουργό. Εξάλλου, αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να ενταχθούν στις άγονες γραμμές νέα δρομολόγια.

    Ενδιαφέρον για τουριστικές σιδηροδρομικές διαδρομές

    Μόνη ελπίδα σε αυτή τη φάση για την αναβίωση ορισμένων τμημάτων, κυρίως της Πελοποννήσου, αποτελεί ο τουρισμός. Τον δρόμο τις επιτυχίας έχουν δείξει τα δρομολόγια σε Καλάβρυτα και Πήλιο που παραμένουν στο Δημόσιο. Αμεσα πρόκειται να λειτουργήσει τουριστικό δρομολόγιο και στον Μπράλο, όπου στις αρχές του έτους η παλιά σύνδεση Τιθορέας – Λιανοκλαδίου έδωσε τη θέση της στη νέα ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Ενα ακόμη κομμάτι του δικτύου που εκτιμάται ότι μπορεί να προσελκύσει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον είναι το τμήμα Κόρινθος – Ναύπλιο, για το οποίο απαιτούνται παρεμβάσεις ανάταξης ύψους 7 εκατ. ευρώ.
    Η ανάπτυξη των τουριστικών διαδρομών της Πελοποννήσου με θεματικές εκδρομές αποτελεί μάλιστα το αντικείμενο προγράμματος, χρηματοδοτούμενου από κοινοτικούς πόρους, του ΟΣΕ σε συνεργασία με το ΕΜΠ. Σε αυτό εξετάζεται μάλιστα η αξιοποίηση ακόμα και των παλιών αμαξοστοιχιών του Οργανισμού.

    HeliosPlus

    Κοινωνία